عمومیمجله کسب و کار

دستگاه‌های ‌برش لیزر نمد؛ روش برش به‌روز در خدمت کسب و کارها

به‌روزترین فناوری برش، یعنی برش لیزر در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی بین صنعتگران و صاحبان کسب‌وکارهای خانگی پیدا کرده است. دستگاه‌های ‌برش لیزر، کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف دارند که یکی از این دستگاه‌ها، برش لیزر نمد است.  نمد نوعی متریال سنتی است که از پشم به دست می‌‌‌آید. از آنجا که این متریال دارای رنگ‌های ‌متنوع و جذابی است، برای تولید انواع محصولات و صنایع دستی از آن استفاده می‌‌‌شود. به‌کارگیری دستگاه برش لیزر نمد، باعث افزایش دقت، سرعت و کیفیت در برش این متریال می‌‌‌شود. در این مطلب، با ویژگی‌ها و مزایای برش لیزری نمد آشنا می‌‌‌شویم.

برش لیزر نمد چه ویژگی‌هایی دارد؟

دستگاه برش نمد، یک فناوری نوین است که امروزه برای برش انواع متریال فلزی و غیرفلزی از جمله نمد کاربرد دارد. در میان انواع برش لیزر، فناوری لیزر CO2 پرکاربردتر است. دستگاه برش لیزر نمد به کمک نرم‌افزار کامپیوتری و توسط پرتوی قدرتمند لیزر، برش را انجام می‌‌‌دهد؛ بنابراین، محصول تولیدی حاصل از این فرایند کیفیت بالایی دارد.

از نمد به‌عنوان یک متریال مناسب برای تولید انواع صنایع دستی از جمله انواع گیفت‌های ‌نمدی، عروسک و کیف‌های ‌نمدی استفاده می‌‌‌شود. دستگاه‌های ‌لیزر نیز به برش راحت نمد و تولید محصولاتی با طرح‌های ‌متنوع کمک می‌‌‌کنند. برش لیزری نمد بسیار باکیفیت است و هزینه تولید را نیز به طرز قابل‌توجهی کاهش می‌‌‌دهد. از این رو، کارگاه‌های ‌صنایع دستی بزرگ یا خانگی با بهره‌مندی از این فناوری نوین، بهره‌وری کسب‌وکار خود را بهبود می‌‌‌بخشند.

برای آشنایی با انواع دستگاه‌های برش لیزری نمد روی لینک کلیک کنید:

https://rotecgroup.com/products/application/felt/

دستگاه برش لیزری، باعث افزایش سرعت و دقت در اجرای عملیات برش روی نمد می‌‌‌شود و میزان هدررفت متریال نیز در این روش کاهش پیدا می‌‌‌کند. آنچه در تولید محصولات نمدی با استفاده از این روش مهم است، اعمال تنظیمات بهینه در رابطه با قدرت و سرعت دستگاه برش لیزر نمد است. این امکان برای شما وجود دارد که انواع نمد با هر ضخامتی را درنهایت به یک محصول باکیفیت تبدیل کنید. در برش لیزری نمد، شما می‌‌‌توانید طرح‌های ‌مد نظر خود را بدون سوختگی یا سیاه شدن محل برش و در کوتاه‌ترین زمان ایجاد کنید. سرعت بالای برش دستگاه لیزری باعث صرفه‌جویی در زمان تولید خواهد شد و در نتیجه شما  می‌‌‌توانید سفارش‌های ‌بیشتری را از مشتریان خود دریافت کنید.

کاربردهای دستگاه برش لیزر نمد چیست؟

دستگاه برش لیزر نمد، کاربردهای متفاوتی دارد و در سال‌های ‌اخیر این دستگاه به یکی از عناصر مهم کسب‌وکارهای خانگی نیز تبدیل شده است. استفاده از این فناوری، باعث بهبود عملکرد و بهره‌وری هر نوع کسب‌وکاری می‌‌‌شود. از جمله کاربردهای دستگاه برش لیزر نمد عبارت‌اند از:

  • تولید کیف دستی نمدی
  • زیورآلات نمدی
  • لوازم سفره‌آرایی و رومیزی نمدی
  • روکش کوسن

مزایای برش لیزر نمد

برش لیزر نمد، در کارهای تک‌دوزی یک روش مقرون‌به‌صرفه است که نسبت به برش با قیچی و تیغ، دقت بالاتری دارد. شما می‌‌‌توانید پیچیده‌ترین طرح‌ها را به کمک نرم‌افزار کامپیوتری با کیفیت بالایی اجرا کنید. مزایای استفاده از دستگاه برش لیزر نمد عبارت‌اند از:

  • پرتوی لیزر هنگام برش، باعث تبخیر متریال می‌‌‌شود و در نتیجه محصول تولیدی دارای لبه‌های ‌صاف و تمیز است که هیچ سایش و شکافی در آن مشاهده نمی‌شود. در حالی که در روش سنتی محصول پس از برش، نیاز به پرداخت نهایی دارد
  • دستگاه برش لیزری، در فرایند برش هیچ تماسی با متریال ندارد. در برش لیزری، متریال تاب برنمی‌دارد و هیچ فشاری هم به آن وارد نمی‌شود
  • برش لیزر، میزان هدررفت متریال را به حداقل ممکن می‌‌‌رساند
  • برای برش پیچیده‌ترین طرح‌ها فقط از یک ابزار استفاده می‌‌‌شود و قطر ابزار اهمیتی ندارد. پرتوی لیزر در حدود 0.1 میلی‌متر پهنا دارد

بهترین مدل‌های ‌دستگاه برش لیزر نمد کدام‌اند؟

دستگاه‌های ‌برش لیزر نمد در ابعاد مختلفی تولید می‌‌‌شوند. امروزه، دستگاه برش لیزر نمد خانگی نیز در بازار موجود است که افراد می‌‌‌توانند با خرید آن‌ها کسب‌وکار خانگی خود را راه‌اندازی کنند. در ادامه بهترین مدل‌های ‌دستگاه برش لیزر نمد را معرفی می‌‌‌کنیم.

دستگاه برش لیزر خانگی RT6040

درصورتی‌که قصد دارید یک کارگاه صنایع دستی خانگی راه‌اندازی کنید و در آن به تولید محصولات نمدی بپردازید، دستگاه برش لیزر خانگی RT6040 گزینه مناسبی برای شما است. در این دستگاه از تکنولوژی لیزر CO2 استفاده شده است. این دستگاه دارای یک میز آسانسوری است که شما می‌‌‌توانید ارتفاع آن را به میزان 15 سانتی‌متر تنظیم کنید. این دستگاه نسبت به مدل‌های ‌صنعتی ابعاد کوچک‌تری دارد و قیمت آن نیز ارزان‌تر است. شما این امکان را دارید که تمامی طرح‌ها و الگوهای مد نظر خود را به کمک این دستگاه برش لیزر نمد اجرا کنید.

دستگاه برش لیزر RT6090

یکی دیگر از بهترین دستگاه‌های ‌برش لیزر نمد، دستگاه RT6090 است. شما می‌‌‌توانید انواع متریال با ضخامت‌های ‌گوناگون را زیر میز کار قرار دهید و عملیات برش را روی آن انجام دهید. در این دستگاه برش لیزر، از یک میز لانه‌زنبوری استفاده شده است تا سطحی یکنواخت و ثابت برای برش و حکاکی ایجاد شود. این دستگاه از یک شاسی مستحکم و یک استپ موتور و درایور قوی برای محور X بهره‌مند است.

دستگاه برش لیزر RT1390

دستگاه برش لیزر RT1390، ساخت شرکت شفنگ از محبوب‌ترین دستگاه‌های ‌برش لیزری به شمار می‌‌‌آید که علاوه بر نمد، برای سایر متریال‌های ‌غیرفلزی نیز کاربرد دارد. این دستگاه از چیلر هوشمند و قدرتمند CW5000 برخوردار است که در صورت نشتی یا اختلال در گردش آب، اعلام هشدار می‌‌‌کند.

با تهیه بهترین دستگاه‌های برش لیزر نمد،‌ کسب‌وکاری پرسود داشته باشید

دستگاه‌های ‌برش لیزر نمد، در ابعاد مختلفی تولید می‌‌‌شوند که قدرت هریک نیز متفاوت است. برخی از مدل‌های ‌این دستگاه‌ها مخصوص کسب‌وکارهای خانگی هستند که افراد برای کار با آن‌ها به دانش فنی بالایی نیاز ندارند. دستگاه‌های ‌برش لیزر صنعتی گران‌تر هستند و به دلیل مصرف برق زیاد، برای کارگاه‌های ‌کوچک مناسب نیستند. اگر شما هم قصد دارید با خرید دستگاه برش لیزر نمد، کارگاه خانگی خود را راه‌اندازی کنید یا اینکه بهره‌وری کسب‌وکار خود را بالا ببرید، سری به وب‌سایت روتک بزنید. شما می‌‌‌توانید در مجموعه روتک، جدیدترین مدل‌های ‌دستگاه‌های ‌برش لیزر خانگی و صنعتی را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا