دانش و سلامت

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش شفاف و به نقل از IO، مدیر عامل این استارت آپ، Elian Shutan، قصد دارد دریچه های قلبی عروقی قابل تعمیر خود را در اسرع وقت توسعه داده و به بازار عرضه کند.

ایجاد دریچه های قلب و عروق خونی خود ترمیم شونده یک داستان علمی-تخیلی نیست، بلکه یک واقعیت است. این استارتاپ با استفاده از فناوری «بازیابی طبیعی» یک رویکرد جایگزین عالی برای افراد مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا یا مشکلات قلبی ارائه می دهد.

این استارتاپ که در محوطه دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) در هلند واقع شده است، به دنبال شروع نوآوری در سریع ترین زمان ممکن با کمک محققان در ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا است.

شاتون گفت: فناوری ما در سراسر جهان جدید نیست، اما از نظر کاربرد بسیار متفاوت است. این فناوری بر اساس ماده پلیمری فوق مولکولی است که پروفسور ژان ماری لن جایزه نوبل 1987 را برای آن برنده شد. در اصل، این پلیمرها بدن بیمار را قادر می سازد تا به طور طبیعی یک رگ خونی یا دریچه قلب جدید را بازسازی کند. ما تاکنون پیشرفت خوبی در توسعه این فناوری داشته ایم و می خواهیم اولین نفری باشیم که آن را به بازار عرضه می کنیم.

استارتاپ Xeltis از وام صندوق ضمانت اروپا برای تسریع آزمایشات بالینی دریچه های قلب و عروق خونی خود استفاده می کند.

شاتون می‌گوید: «ممکن است شبیه یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما بدن در واقع می‌تواند به تنهایی یک دریچه قلب یا رگ خونی جدید بسازد. چیزی که به عنوان یک ایمپلنت مصنوعی شروع می شود، در نهایت به بافت بدن تبدیل می شود.

در آزمایش‌های بالینی، Zeltis چیزی را آزمایش کرد که به عنوان دریچه قلب ریوی شناخته می‌شود. این کار بر روی کودکان مبتلا به نقص مادرزادی قلب انجام شد که باعث از کار افتادن دریچه خاصی در قلب و منجر به سندرم نوزاد آبی می شود.

استارتاپ Zeltis گفت: «در این مورد، چون نوزاد اکسیژن کافی دریافت نمی کند، خون به طور مداوم به قلب باز می گردد. معمولاً آن بچه ها دریچه ای از ماده گاو می گیرند که عملی نیست و باعث انقباض دریچه می شود. سپس آن دریچه باید دوباره برداشته شود. همچنین وقتی کودک بزرگ می شود وجود این دریچه مشکل دیگری ایجاد می کند.

دریچه های قلب ساخته شده از بافت گاو با رشد انسان رشد نمی کنند، اما این مشکل در حضور دریچه های قلب ساخته شده از پلیمرها وجود نخواهد داشت.

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا