اقتصادی

اروپا باید منتظر بماند – مجله ایرانی

رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که اطلاعات بیشتر در مورد تورم در ماه آوریل و ژوئن منتشر می‌شود و تصمیم‌گیری قطعی به آن زمان موکول خواهد شد.

به گزارش مجله ایرانی، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) گفت که اطلاعات مطمئن‌تر در مورد وضعیت تورم اروپا تا ماه آوریل و قطعا در ماه ژوئن ارائه خواهد شد البته این قاره در حال حاضر در روند کاهش تورم قرار دارد که در رقم منتشرشده قیمت‌های مصرف‌کننده در سه ماه گذشته منعکس شده است.

وی افزود: بانک مرکزی قبل از تصمیم‌گیری برای کاهش نرخ‌ بهره به وضوح به شواهد و داده‌های بیشتری نیاز دارد تا اطمینان بیشتری در این مورد پیدا کند.

لاگارد طی سخنرانی خود پس از تصمیم بانک مرکزی اروپا برای حفظ نرخ‌ها تاکید کرد که سیاست‌گذاران از نزدیک سه معیار مربوط به چشم‌انداز تورم، تورم اصلی و قدرت انتقال سیاست پولی را برای به دست آوردن اعتماد کافی دنبال خواهند کرد.

وی بیان کرد: توافق بسیار گسترده‌ای در مورد این واقعیت وجود دارد و ما دیدگاه خود را در مورد یک داده، تغییر نخواهیم داد.

به نقل از اکونومی، علاوه بر این، رئیس بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد که در بررسی تورم اصلی، تورم داخلی مانند سایر اندازه‌گیری‌ها کاهش نمی‌یابد و بانک مرکزی اروپا نیز باید «اعتدال» را در آن ارزیابی کند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا