عمومیمجله کسب و کار

چگونه بفهمیم در خانه دوربین مداربسته روشن است؟

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته روشن است و داره ضبط میکند؟ این سوال می تواند هم جنبه منفی داشته باشد هم مثبت. هر انسانی برای حفظ حریم شخصی خودش باید بداند که دوربینی که در محل آن نصب شده است روشن است یا خیر، به طور مثال اگر به اتاق پررو رفته اید باید اطمینان حاصل کنید که در آن قسمت دوربینی وجود دارد یا خیر در صورتی که دوربینی وجود داشت باید چک کنید دوربین مداربسته روشن است و در حال ضبط است یا خیر؛ شاید هم شما کارفرمایی باشید که در حین خروج از شرکتتان مایلید چک کنید دوربین ها در حال ضبط هستند یا خیر.

چگونه بفهمیم دوربین مداربسته خاموش است ؟ - نمایندگی دوربین هایک ویژن

حالا از کجا بدانیم دوربین مداربسته روشن است؟ روش های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند اما برخی از پرکاربردترین های آن را در ادامه خدمتتان توضیح خواهیم داد. دوربین شیائومی  (Xiaomi) مدل «Mi MJSXJ09CM» از سری دوربین‌های تحت شبکه‌ی این شرکت است که امکان زیر نظر داشتن فضای خانه را به شما می‌دهد. این دوربین برای استفاده در محیط‌های سرپوشیده مناسب است و نباید در معرض آب قرار بگیرد

چند روش آسان و سریع برای بررسی روشن بودن دوربین مداربسته:

  1. NVR/DVR را بررسی کنید
  2. نور مادون قرمز موجود در دوربین به چشمتان میخورد؟
  3. WIFI های موجود در محدوده را جستجو کنید
  4. اپلیکیشن ها را امتحان کنید

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند

اما از کجا بدانیم دوربین مداربسته روشن است؟ اگر صاحب مجموعه باشید و دسترسی به سیستم ها داشته باشید می توانید با بررسی کردن دستگاه NVR/DVR مطمئن شوید که دستگاه در حال ضبط است، توجه داشته باشید که امکان دارد دستگاه NVR/DVR نشان دهد که دوربین در حال ضبط است اما تنها شما می توانید تصویر را مشاهده کنید

و هیچ فیلمی را در نهایت ضبط نکنید. در انتها لازم است در این روش زمانی را برای چک کردن نحوه عملکرد دوربین های مداربسته اختصاص دهید تا متوجه شوید دوربین مداربسته روشن است.

انواع دوربین های مداربسته هایلوک به قابلیت دید در شب مجهز هستند. از طریق این قابلیت می توان به آن دسته از مشتریان که می پرسند از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند، راهنمایی کرد. اگر تمامی نور های محیطی که دوربین در آنجا قرار دارد خاموش باشند نور LED قرمز رنگ به کار گرفته شده در دستگاه کاملا به چشم می خورد

اگر در روشنایی روز قصد چک کردن دارید و دوربین در فاصله نزدیکی از شما قرار دارد می توانید وسیله ایی همچون یک کتاب را روبروی دستگاه بگیرید و بعد از چند دقیقه که بردارید اگر دستگاه روشن باشد قرمزی نور آن را به راحتی می بینید.

دید در شب دوربین های مدار بسته

اگر تمامی چراغ ها خاموش است و باز هم نمی توانید با چشم چراغ LED را ببینید، باید با دوربین تلفن همراهتان در نزدیکی دوربین قرار بگیرید تا در صورت وجود دوربین نور مادون قرمز را دریافت کند و به شما نمایش بدهد.

از Wifi گوشیتان کمک بگیرید

این روش نیز کمک می کند که بدانیم دوربین مداربسته روشن است یا خیر؟ شایان ذکر است که این راهکار تنها زمانی قابل اجرا است که دوربینتان از نوع WIFI باشد. با روشن کردن WIFI تلفن همراه می توانید مشاهده کنید که کدام یک از دوربین های شرکتتان روشن است.

اپلیکیشن ها را امتحان کنید

برای سهولت در امر اطلاع از روشن بودن و نبودن دوربین های مداربسته برای نیروهای حفاظتی، مدیران کارخانه جات و هر مکانی که دوربین را در ارتفاع نصب می کنند و شما دسترسی راحتی به آن ندارید می توانید از برنامه هایی استفاده کنید که در کمتر از چند دقیقه تمامی دوربین های فعال را به شما نمایش بدهد؛ یکی از پر کاربرد ترین اپلیکیشن ها در این زمینه اپلیکیشن  و یا  می باشند که می توانید آنها را دانلود و به راحتی روی تلفن همراهتان نصب کنید.

تجهیزات الکترونیکی ضدجاسوسی

اگر همچنان این سوال برای شما مطرح است که از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند؟ می توانید این راهکار را هم امتحان کنید. البته این روش نسبت به 4 روش قبلی کمی گرانتر خواهد بود. زیرا باید تجهیزات مورد نیاز آن را به صورت جداگانه تهیه نمایید. دوربین مخفی را می توان در هر فضای کوچکی پنهان کرد به گونه ایی که به راحتی با چشم قابل شناسایی نباشد؛

با به کارگیری آشکارسازهای موجود در بازار می توانید به راحتی چنانچه دوربین مخفی در محل شما جاگذاری شده باشد آن را پیدا کنید. نحوه عملکرد آشکارسازها به این صورت است که سیگنال دوربین را دریافت کرده و آلارم می دهند.

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته روشن است؟

بررسی حرکت دوربین یا لنزهای آن

حرکت لنز دوربین را بررسی کنید. برخی از مدل های دوربین مداربسته مانند دوربین های اسپیددام قابلیت چرخش و حرکت دارند. این نوع از دوربین ها را می توان از راه دور نیز کنترل کرد (لنز موتورایز) و با چرخاندن آنها در جهات مختلف تصاویر را ثبت نمود. همچنین لنز دوربین مداربسته اگر از نوع وریفوکال یا متغیر باشد در هنگام زوم کردن حرکت کرده و از بیرون حرکت آن مشخص است. چرخش دوربین برای ثبت تصاویر در جهت افقی و یا عمودی است. به این ترتیب می توان متوجه شد که آیا دوربین روشن و در حال کار است یا خیر.

کنترل نور مادون قرمز

در حال حاضر بیشتر دوربین های مداربسته دارای قابلیت دید در شب هستند. امکان تصویربرداری در شب به کمک نور مادون قرمز IR در دوربین های مداربسته فراهم شده است. نور مادون قرمز توسط LED هایی که در اطراف لنز دوربین قرار گرفته اند به محیط ساطع می شود. بنابراین کافیست اطراف دوربین را در شب چک کنید که آیا نور قرمزی میبینید یا خیر و دوربین در حال ثبت تصاویر هست یا خیر.

با استفاده از سیستم شبکه

روش دیگر برای اینکه بفهمیم آیا دوربین مداربسته روشن است یا خیر کنترل شبکه Wifi است. چنانچه دوربین های مداربسته از نوع Wifi باشند می توانید از طریق جستجوی شبکه در گوشی از روشن بودن دوربین اطلاع یابید. همچنین در صورتی که دوربین متعلق به شما است از طریق وای فای می توانید دوربین ها را تنظیم و مدیریت کنید.  دوربین داهوا به عنوان یک رهبر نوآور و متعهد به ارائه فناوری های بروز و پیشرفته ، با سابقه طولانی و درخشانی که در این زمینه دارد، در حوزه دوربین مدار بسته فعالیت می کند.

با استفاده از نرم افزار

نرم افزارها و اپلیکیشن های مخصوصوی وجود دارند که قادر به ردیابی دوربین مداربسته در نزدیکی شما هستند. به کمک این نرم افزار ها می توانید اطمینان حاصل کنید که اولا دوربین در اطراف شما وجود دارد یا خیر و دوما آیا دوربین روشن است یا خیر. برای مثال می توان به اپلیکیشن های Hidden Camera Detector و یا Glint Finder اشاره نمود. بنابراین به صورت نرم افزاری نیز می توان به سوال چگونه بفهمیم دوربین مداربسته روشن است پاسخ داد.

سخن آخر

بعضا افراد از ما سوال می کنند از کجا بدانیم دوربین مداربسته روشن است؟ ما در این مقاله سعی کردیم با معرفی چند روش کاربردی پاسخ این عزیزان را بدهیم. به عنوان مثال با بررسی دستگاه ذخیره ساز می توانید متوجه بشوید که آیا تصاویر در حال ضبط هستند یا خیر؟ مشاهده نور مادون قرمز دوربین نظارتی نیز کمک می کند تا بدانید آیا دوربین مدار بسته ضبط میکند یا خیر؟

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا