عمومیمجله کسب و کار

محل مناسب نصب دوربین مداربسته در خانه و محل کار

جانمایی محل نصب دوربین مداربسته در محل کار و خانه

امنیت خانه و محل کار شما می‌تواند با نصب یک دوربین مداربسته در مکانی مناسب با پوشش دهی عالی، حفظ شده و تضمین شود. البته که دوربین مداربسته نمی‌تواند امنیت صددرصدی برایتان به ارمغان بیاورد اما می‌تواند از وقوع جرم پیشگیری کند و یا در پیداکردن مجرم یا مجرمین کمک شایان توجهی برایتان داشته باشد. در این مسئله مهم‌ترین نکته انتخاب مکانی مناسب برای نصب دوربین است زیرا اگر دوربین در مکان مناسب نصب نشود به‌اصطلاح نقطه کور داشته باشد، راه ضرر و زیان شما را باز گرده است.

نکات مهم در شناسایی بهترین محل نصب دوربین

بررسی وقایع و خرابکاری‌های گذشته: با پرس‌وجو از مالکان یا صاحبخانه‌های قبلی، در مورد تاریخچه خانه خود تحقیق کنید. این تحقق شامل این است که آیا در گذشته سرقت‌هایی وجود داشته و در کجای ملک رخ‌داده است.

مکان‌های آسیب‌پذیر را ارزیابی کنید: آسیب‌پذیرترین مناطق خانه خود را شناسایی کنید. برخی از آنها، مانند درب ورودی، سراسری است. اما باید مشخص کنید که منزل و دارایی شما چه آسیب‌پذیری‌هایی دارند. مناطق مستعد که می‌تواند شامل پنجره‌ها و درب‌های کم رفت‌وآمد و یا مناطقی از خانه که نور کم دارند، شناسایی شوند.

موانع احتمالی: مطمئن شوید که دوربین‌های امنیتی شما توسط عناصر مزاحم نمی‌شوند، مانند اطمینان از اینکه هیچ‌گونه گیاهی رشد نکرده است تا مسیر دوربین‌ها را پنهان کند. همچنین از قراردادن دوربین‌های خود در مکانی که تابش نور خورشید آنها را مختل می‌کند خودداری کنید. زیرا ممکن است تصاویری را که می‌گیرند با اختلال همراه باشد.

ویژگی‌های اضافی: ضد آب بودن و دید در شب ویژگی‌های اضافی دوربین مداربسته هستند. این ویژگی‌ها می‌توانند کارایی دوربین‌های شما را افزایش دهند.

محل مناسب نصب دوربین مداربسته در خانه و محل کار به ‌اندازه پیداکردن دوربین مناسب اهمیت دارد. برای اینکه بتوانید بهترین محل را برای نصب دوربین انتخاب کنید، باید بدانید چه توقعاتی از دوربین داشته و در واقع برای چه موضوعی قصد نصب دوربین را دارید. از مهم‌ترین فضاهایی که می‌توان برای این موضوع معرفی نمود، پنجره طبقه اول، درب اتوماتیک پارکینگ، زیرزمین‌ها، درب‌های ورودی دیگر و فضاهایی این‌چنینی هستند.

7 جایی که نیاز حیاتی و مبرم به دوربین مداربسته دارند

یکی دیگر از نکاتی که می‌توان برای نصب در نظر گرفت این است که این دوربین‌ها در فضاهایی نصب شوند که خارج از دسترس عموم باشند، سپس ماکت را در دسترس نصب کنید تا اگر فرد مجرم قصد داشت دوربین‌های را قطع نموده یا به آنها آسیب بزند، شما همچنان تصاویر دوربین‌ها را در اختیار داشته باشید. در ادامه قصد داریم 5 نقطه که برای نصب دوربین‌های مداربسته حیاتی هستند را به شما معرفی کنیم:

1-خیابان و در محل تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها

 نصب دوربین در محل عبور و مرور، می‌تواند در کاهش حرکات مجرمانه تأثیر مثبت شدیدی داشته باشد. مجرمین احتمالی با دیدن این تصاویر از انجام حرکات مجرمانه خود صرف‌نظر می‌کنند.

2-درب ورودی جلوی ساختمان

درب ورودی جلویی ساختمان اولین گزینه ورود سارقین است. حفاظت و نظارت بر این نقطه یکی از مهم‌ترین اقدامات امنیتی است. در خانه‌های حیاط‌دار، نصب دوربین به صورتی که تمام ناحیه حیاط را پوشش دهد نیز مهم است. توجه داشته باشید که این دوربین‌ها را حتماً بافاصله 3 متر از زمین و همچنین زیر سقف یا با یک پوشش حفاظتی نصب کنید تا از دزدیده شدن یا خراب‌شدن دوربین جلوگیری کنید.

3-درب ورودی پشت

یک محل نصب دوربین مداربسته درب پشتی ساختمان است. درصورتی‌که راه ورود و خروج به ساختمان و محل شما بیش از یک در است، بهتر است همه آن‌ها را تحت پوشش دوربین مداربسته قرار دهید.

حتی درصورتی‌که از درب‌های دیگر استفاده نمی‌شود و واردشدن به ساختمان و خارج‌شدن از آن، فقط از یک درب انجام می‌شود، باز هم نسبت به نصب دوربین مداربسته سهل‌انگاری نکنید.

4-پله‌ها و ورودی آسانسور

همان‌طور که گفته شد باید در زمان نصب دوربین حفاظتی تمام‌مسیرهای ورود و خروج را با دوربین تحت‌نظر داشت تا از آمار مزاحمت، سرقت و جرم و جنایت در محل کاسته شود. پله‌ها، راهروها و همچنین درب ورودی آسانسور ساختمان و خانه هستند.

در بسیاری از موارد، افراد در زمان ارتکاب جرم، دوربین‌های مداربسته ورودی‌ها را با آسیب رساندن، از دسترس خارج می‌کنند. در این مواقع دوربین‌های آسانسور و راهروها می‌تواند به ثبت و ضبط تصاویر و شناسایی و دستگیری افراد کمک کنند.

5-پنجره‌ها و درب تراس

در بسیاری از موارد سارقین از ورودی‌های اصلی خانه‌ها وارد نمی‌شوند بلکه از درب بالکن، تراس و پنجره‌ها وارد محل موردنظر خواهند شد. برای جلوگیری از ورود و یا ثبت درست تصاویر از این ورودی‌ها، انتخاب محل نصب دوربین مداربسته در ورودی پنجره‌ها و درب تراس و بالکن است.

6-پارکینگ یکی از محل‌های مهم برای نصب دوربین حفاظتی

پارکینگ یکی از مکان‌هایی است که افراد می‌توانند دست به حرکات مجرمانه و سرقت بزنند. درصورتی‌که در پارکینگ مکان مدنظر شما دوربین نصب نباشد، پس از به وقوع پیوستن اتفاقات، با عدم دوربین در آن محل مواجه خواهید شد و بسیاری از وقایع مهم را برای تشخیص فرد یا رفتار سوء از دست خواهید داد.

7-دیوارها و پشت‌بام

اگر در اطراف محل موردنظر شما برای نصب دوربین دیوارهایی وجود دارد که امکان ورود و خروج فرد در آن وجود دارد، از نصب دوربین در این مکان‌ها غافل نشوید. همچنین نصب دوربین در پشت‌بام نیز از ورود سارقین و مجرمان از پشت‌بام‌های با ارتفاع نزدیک به پشت‌بام محل سکونت و یا محل کار شما، پیشگیری خواهد کرد.

بهترین محل نصب دوربین مداربسته در فروشگاه‌ها

محل مناسب نصب دوربین مداربسته در خانه و محل کار اگر در مکان‌های تجاری و یا فروشگاهی قصد دارید محل نصب دوربین مداربسته مناسب را تعیین کنید، باید علاوه بر موارد ذکر شده در برخی مناطق دیگر نیز از دوربین حفاظتی استفاده کنید.

1-محل استقرار صندوق و روبروی مشتری

با نصب دوربین مداربسته در پشت محل نشستن صندوقدار و یا فروشنده، می‌توانید به بهترین شکل به ثبت چهره افراد و وقایع نظارت داشته باشید تا در صورت بروز مشکل با بیشترین اطمینان نسبت به تشخیص فرد اقدام نمایید و امنیت را در محل برقرار سازید.

2-روبروی چهره فروشنده

در صورت تمایل به ثبت و بررسی رفتارهای فروشنده‌ها و همچنین نظارت بر اعمال و کردار آن‌ها می‌توانید دوربینی متناسب با محل قرارگیری فروشنده نصب نمایید.

3-انبار نگهداری و قفسه‌های محصولات

با نصب دوربین برای افزایش امنیت مالی و جانی افراد در مکان‌هایی مانند فروشگاه‌ها می‌توان به میزان زیادی نسبت به اتفاقات مهم نظارت داشت تا از هرگونه رفتارهای مخرب و مجرمانه جلوگیری شود.

هشدار: نصب دوربین در رخت‌کن‌ها، استخرها و مجموعه‌های ورزشی تخلف است.

بهترین زاویه دید کدام است؟

در نصب دوربین‌های مداربسته داخلی و خارجی، پیش از اینکه سیستمتان را انتخاب کنید، نیاز خواهید داشت بدانید که منظره به چه اندازه وسعت دارد. لنزهایی با زاویه وسیع نواحی دید وسیع‌تری را تحت پوشش قرار می‌دهند. این موضوع یک بدی دارد و آن هم این است که اجزای آن فضا کوچک‌تر دیده می‌شوند. لنزهای با زاویه دید کوچک‌تر با اینکه فضای کوچک‌تری را تحت پوشش قرار می‌دهند اما اشیای آن قسمت‌ها بزرگ‌تر دیده می‌شوند.

کلام پایانی

نصب دوربین مداربسته از مهم‌ترین ابزارهای جلوگیری از اعمال مجرمانه و همچنین پیگیری و شناسایی مجرمین است. با نصب یک یا چند دوربین مداربسته در چند نقطه کلیدی و حیاتی و پوشش کامل اصلی‌ترین و پررفت‌وآمدترین مسیرهای فروشگاه، منزل یا شرکت خود، می‌توانید خیلی راحت امنیت خانه و محل کار خود را تضمین کنید.  به یاد داشته باشید نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته را به دست متخصصین بسپارید تا هم از اتلاف وقت خود جلوگیری کنید و همچنین با نصب کامل دوربین مداربسته در بهترین نقاط بیشترین امنیت را برای خانه و یا محل کار خود به ارمغان بیاورید.

ما در پویش رایان داتیس آماده هستیم تا هرگونه سؤالی در مورد دوربین مداربسته را پاسخ بدهیم. شما می‌توانید به سایت ما به آدرس https://www.datisint.com مراجعه کرده یا اینکه با شماره تماس 02174856  با ما در ارتباط باشید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا