عمومیمجله کسب و کار

ساندویچ پانل در چه ضخامت‌هایی تولید می‌شود؟

ابعاد ساندویچ پانل – اندازه و ضخامت ساندویچ پانل

از مهم‌ترین پارامترهای هر بنای پیش‌ساخته‌ای می‌توان به اندازه و ابعاد ساندویچ پانل آن اشاره کرد. چرا که هرگونه خطا در اندازه‌گیری این متریال‌ها همچون وزن، ضخامت، طول و عرض پانل، مشکلاتی را در هنگام نصب و اجرا به وجود می‌آورد. همچنین با مشخص کردن ابعاد پانل‌های ساندویچی، می‌توان بهترین مدل را با توجه به نیاز مصرفی انتخاب کرد و بیشترین بهره‌وری را با هزینه‌ای مناسب به دست آورد. ابعاد ساندویچ پانل ها چقدر است؟ عرض ساندویچ پانل های دیواری ۱۱۶ سانتی‌متر است. عرض ساندویچ پانل های سقفی ۱۰۷ سانتی‌متر است. طول ساندویچ پانل بنا به نیاز سازه و سفارش از ۲ متر تا ۱۳.۶ متر قابل  تولید و تحویل است.

برای مثال اندازه ضخامت پانلی که در سردخانه یا کلین روم مورد استفاده قرار می‌گیرد با اندازه آن برای سوله‌هایی با کاربری عمومی تفاوت دارد و ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون عایق‌بندی صددرصد حرارت را دارا است. در صورتی که ساندویچ پانل‌ هایی که برای ساخت انبار به کار می‌روند، می‌توانند با داشتن ضخامت معمولی، نیاز عایق‌بندی حرارتی این سازه را تامین کنند.

ابعاد ساندویچ پانل دیوار | ابعاد ساندویچ پانل سقفی | ابعاد ساندویچ پانل ماموت

ضخامت ساندویچ پانل

ضخامت از مهم‌ترین پارامترهای ابعاد ساندویچ پانل به شمار می‌رود. هرچه ضخامت پانل بیشتر باشد، مقاومت بیشتری در برابر فشار، ضربه، حرارت و رطوبت از خود نشان می‌دهد. ضخامت پانل‌های ساندویچی به نوع و ضخامت فوم میانی و ورق‌ ساندویچ پانل بستگی دارد. همچنین در نظر داشته باشید که ضخامت، نوع فوم میانی و دانسیته آن، از جمله عوامل موثر بر وزن پانل‌ ها به شمار می‌روند و در استحکام آن نقش دارند.

طول و عرض ساندویچ پانل

طول و عرض پانل‌های ساندویچی، مهم‌ترین مشخصات فنی برای اجرای آنها محسوب می‌شوند. این دو پارامتر، ابعاد ساندویچ پانل را در ظاهر نشان می‌دهند و مقیاسی برای حجم و محیطی هستند که سازه پیش ساخته شده اشغال خواهد کرد. با توجه به اندازه‌گیری دقیق این طول و عرض پانل می‌توانید اجرایی درست و ظاهری بی‌نقص در سازه داشته باشید. همچنین طول و عرض ساندویچ پانل در ساخت سازه‌هایی همچون کلین روم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که از ایجاد درزهای زیاد جلوگیری کرده و محیطی صاف و یکنواخت را به وجود می‌آورد.

ابعاد ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری برای پوشش سطوح جانبی سازه‌ها به کار می‌رود. به علت اهمیت استفاده از این پانل، متریال‌های استانداردی برای اندازه آن تعریف شده‌اند. البته ابعاد ساندویچ پانل دیواری با توجه به لایه‌های آن متفاوت بوده و در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. به طور کلی ابعاد پانل دیواری به شرح زیر هستند.

    عرض: ۱۰۳ الی ۱۱۶ سانتی متر ( عرض ساندویچ پانل دیواری به طور معمول ثابت است و پس از نصب (عرض مفید) حدود ۱۰۰ الی ۱۱۴ سانتی‌متر برآورد می‌شود.

    طول: بسته به نیاز مشتری، طول ساندویچ پانل دیواری از ۲ تا ۱۴ متر قابل آماده‌سازی خواهد بود.

    ضخامت: ۴ الی ۱۵ سانتی‌متر (۴۰، ۵۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۵، ۱۵۰ میلی‌متر)

ابعاد ساندویچ پانل سقفی

    ابعاد ساندویچ پانل سقفی با توجه به پوششی که در سقف سازه‌ها ایجاد می‌کند، متفاوت است. به طور کل پارامترهای موثر در ابعاد ساندویچ پانل سقفی در محدوده‌ی زیر قابل سفارش هستند.

    عرض: ۱۰۰ الی ۱۱۰ سانتی‌متر (عرض مفید برابر با ۱.۰۸ متر برآورد می‌شود.)

    طول: متناسب به نیاز مشتری تا ۱۳.۶ متر قابل سفارش است.

    ضخامت: ۳ الی ۱۰ سانتی‌متر (۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰ میلی‌متر)

ابعاد ساندویچ پانل سردخانه‌ای

برای ساخت ساندویچ پانل سردخانه‌ای باید از ضخامت بیشتری استفاده کرد. چرا که این نوع پانل‌ها باید مقاومت بالایی در برابر حرارت و دما از خود نشان دهند و هدررفت انرژی را به حداقل برسانند. پارامترهای استاندارد برای ابعاد ساندویچ پانل سردخانه‌ای به شرح زیر هستند:

  • ضخامت این پانل‌ها به ۲۰ سانتی‌متر نیز می‌رسد.
  • طول ورق‌های ساندویچی پانل با توجه به نیاز مشتری از ۲ متر الی ۱۲ متر برش داده می‌شود.
  • عرض مفید ساندویچ پانل سردخانه‌ای نیز ثابت بوده و حدود ۱۱۳ سانتی‌متر است.

اهمیت ابعاد ساندویچ پانل در کاربری آن

ابعاد ساندویچ پانل، ضخامت، طول و عرض آنها را شامل می‌شوند و بر نمای سازه نیز تاثیر می‌گذارند. هرچه اندازه و ابعاد پانل‌ها به صورت دقیق‌تری اندازه‌گیری و برش داده شوند؛ فرایند اجرا را راحت‌تر می‌کنند. همچنین با استفاده از ساندویچ پانل‌هایی با ابعاد استاندارد می‌توان هدر رفت انرژی را کاهش داد و ظاهر زیبای آن را حفظ کرد و در قیمت ساندویچ پانل صرفه جویی کرد.

اطلاعات ابعاد ساندویچ پانل
????ابعاد ساندویچ پانل دیواری
  • عرض: ۱۰۳ الی ۱۱۶ سانتی متر
  • طولبسته به نیاز مشتری، طول ساندویچ پانل دیواری از ۲ تا ۱۴ متر قابل آماده‌سازی خواهد بود.
  • ضخامت: ۴ الی ۱۵ سانتی‌متر (۴۰، ۵۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۵، ۱۵۰ میلی‌متر)
ابعاد ساندویچ پانل سقفی
  • عرض۱۰۰ الی ۱۱۰ سانتی‌متر (عرض مفید برابر با ۱.۰۸ متر برآورد می‌شود.)
  • طولمتناسب به نیاز مشتری تا ۱۳.۶ متر قابل سفارش است.
  • ضخامت۳ الی ۱۰ سانتی‌متر (۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰ میلی‌متر)
ابعاد ساندویچ پانل سردخانه‌
  • ضخامت این پانل‌ها به ۲۰ سانتی‌متر نیز می‌رسد.
  • طول ورق‌های ساندویچی پانل با توجه به نیاز مشتری از ۲ متر الی ۱۲ متر برش داده می‌شود.
  • عرض مفید ساندویچ پانل سردخانه‌ای نیز ثابت بوده و حدود ۱۱۳ سانتی‌متر است.
????عوامل تاثیر گذار بر تغییر ابعاد  نوع کاربری، ورق مورد استفاده، فوم استفاده شده، نظر مشتریان

رنگ ساندویچ پانل

ساندویچ پنل‌های کوشا کاسپین با بهره از ورق‌های پیش رنگ شده تولید می‌شوند و بر اساس سفارش مشتری، پانل دیواری و سقفی را می‌توان در هر رال رنگی تولید نمود. هر رال رنگ در واقع کدی است که به‌صورت استاندارد و جهانی معرف یک رنگ خاص می‌باشد. در صنعت برای تعیین رنگ تولیدات از سیستم رال رنگ استفاده می‌شود. محبوب‌ترین رنگ‌های پانل در ایران سفید و آبی هستند.

در کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان ساندویچ پانل کوشا کاسپین با رال رنگ ۶۰۲۴ که یکی از رنگ‌های طیف سبز می‌باشد از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و در پروژه‌های گوناگون به عنوان متریال اصلی در اجرای دیوارها و سقف به کار می‌رود. عوامل مختلفی در انتخاب رنگ ساندویچ پانل سقفی و دیواری مؤثر هستند. مهم‌ترین عامل توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت دمایی در محل احداث پروژه است. در مناطق گرم به علت تابش شدید نور خورشید باید پنل‌هایی با رنگ‌های روشن به کار گرفته شوند. در مجموع مهم‌ترین عوامل مؤثر در انتخاب رنگ ساندویچ پانل عبارت‌اند از:

  • شرایط آب‌وهوایی محل پروژه (میزان دما، شدت تابش و…)
  • طرح نما و رنگ و بافت سایر مصالح مورد استفاده
  • نوع سازه از جنبه عملکردی (تولیدی، انبار، سردخانه و…)

خرید ساندویچ پانل

برای خرید هر یک از انواع ساندویچ پانل ابتدا باید با توجه به نقشه‌های طراحی شده برآوردی دقیق از متراژ پانل سقفی و دیواری (یا سردخانه‌ای و کلین روم) مورد نیاز تعیین نمود و جنس ورق، نوع فوم، ضخامت و رال رنگ مورد نظر را مشخص کرد. تمام فلاشینگ‌های مورد نیاز هم باید در همین زمان خریداری شوند. شرکت کوشا کاسپین بعد از قبول سفارش مشتریان، محصول انتخابی را ظرف مدتی کوتاه تولید و آماده تحویل می‌نماید. خرید ساندویچ پانل دیواری و سقفی کوشا کاسپین فرایندی ساده، سریع و مطمئن دارد.

در تمام پروژه‌های ساختمانی بخش قابل‌توجهی از بودجه ساخت صرف هزینه‌های مربوط به خرید مصالح می‌گردد. طبیعتاً بسیاری از پیمانکاران و سازندگان ترجیح می‌دهند که مصالح و متریال‌های مورد نیاز خود را به صورت اعتباری تهیه نمایند. از همین رو شرکت کوشا کاسپین امکان خرید اعتباری ساندویچ پانل سقفی و دیواری را برای مشتریان خود فراهم نموده است. هر خریدار با توجه به شرایط خاص خود می‌تواند یکی از روش‌های چهارگانه خرید اعتباری را انتخاب نماید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا