اجتماعمجله کسب و کار

چه وسایلی برای کافی شاپ لازم است؟

برای راه اندازی کافه به مواد و لوازم مورد نیاز است

درست مانند هر کسب و کاری، راه اندازی یک کافی شاپ نیز به یک سری لوازم و تجهیزات خاص نیاز دارد. تنوع این لوازم جانبی زیاد است و حضور آنها در فعالیت گروه نقش تعیین کننده ای دارد. بنابراین داشتن اطلاعات لازم در مورد ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ بسیار حائز اهمیت است. زیرا برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان باید بدانید که هر کدام از آنها چگونه کار می کنند.

1- دستگاه اسپرسوساز

دستگاه اسپرسوساز یکی از تجهیزات اصلی کافی شاپ است. هنگام راه اندازی کافی شاپ، اولین قدم برای تهیه تجهیزات لازم، خرید دستگاه اسپرسوساز با کیفیت است. زیرا کار آینده شما به این دستگاه بستگی دارد.

اسپرسو ماسینی

اگر کیفیت، طعم و طعم دسته قهوه شما بهتر و بالاتر باشد، مطمئناً مشتریان بیشتری را جذب خواهد کرد. برای رسیدن به این هدف، داشتن یک دستگاه اسپرسوساز حرفه ای که اسپرسو و سایر نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو تولید می کند، ضروری است. مدل های مختلفی از دستگاه های اسپرسوساز صنعتی در بازار موجود است و شما باید با توجه به شرایط کاری و بودجه خود بهترین و مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.

ایماشینی ای کاوا

در این چک لیست قهوه ساز جایگاه مهمی دارد و دستگاه اسپرسوساز. از این دستگاه برای تهیه قهوه استفاده می شود و به دلیل طراحی ساده، استفاده از آن آسان است.

صدام رفته

اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه برای راه اندازی کافی شاپ خود هستید، می توانید از قهوه جوشی استفاده کنید که مقرون به صرفه تر از قهوه ساز است. قهوه تهیه شده با این دستگاه که به قهوه ساز قطره ای اتوماتیک نیز معروف است، می تواند نسبت به قهوه تهیه شده با دستگاه اسپرسوساز ارزانتر باشد، اما برای افرادی که بودجه زیادی ندارند، می تواند گزینه ای کاربردی و مناسب به حساب آید. .

در مورد انواع قهوه، تفاوت های آنها و نحوه درست کردن بیشتر بدانید

3- آسیاب قهوه و اسپرسو

یکی دیگر از عوامل مهم در بهبود کیفیت قهوه، تازگی پودر قهوه است. بنابراین، بسیاری از کافه ها از آسیاب قهوه و آسیاب قهوه استفاده می کنند. این دستگاه دانه های قهوه را به بهترین شکل ممکن آسیاب می کند و تاثیر زیادی در طعم و عطر قهوه دارد.

آسیاب قهوه و اسپرسو

استفاده از پودر قهوه کنسرو شده باعث صرفه جویی در هزینه می شود، اما اگر می خواهید مشتریان بیشتری را جذب کنید، باید از آسیاب قهوه برای تهیه پودر قهوه تازه استفاده کنید.

4- همزن و همزن

منوی کافه به قهوه محدود نمی شود و بسیاری از مشتریان طرفدار اسموتی، ماکیاتو، شیک و سایر نوشیدنی های مخلوط هستند. بنابراین نام مخلوط کن و میکسر نیز باید در چک لیست تجهیزات و ابزار مورد نیاز کافی شاپ درج شود.

ترکیب و مطابقت

از این دستگاه برای ترکیب مواد اولیه مختلف استفاده می شود که در نهایت نوشیدنی های متفاوت و خوشمزه ای تولید می شود. میکسرها مدل های مختلفی دارند و بهتر است مدلی با قدرت و ظرفیت کافی و تا حد امکان کم صدا انتخاب کنید.

5- دستگاه آب میوه گیری

اگر به فکر افتتاح یک کافی شاپ هستید، باید آبمیوه گیری را در لیست خرید خود قرار دهید. نوشیدنی های رایج در کافی شاپ ها آب میوه های طبیعی مانند آب پرتقال، آب سیب، آب هویج و … هستند. برای تهیه بهترین و خوشمزه ترین آب میوه ها باید از آبمیوه گیری استفاده کنید.

دستگاه آبمیوه گیری

6- یخچال فریزر

از یخچال برای نگهداری انواع مواد اولیه و مواد غذایی در کافه استفاده می شود. در کافی شاپ ها از مدل های مختلف یخچال با سایزهای مختلف استفاده می شود که یخچال زیرزمینی یکی از مهم ترین آنها محسوب می شود.

این نوع یخچال سایز کوچکی دارد و همانطور که از نامش پیداست زیر پیشخوان یا کابینت و پیشخوان نصب می شود. برای تهیه دسته ای از سفارشات در کافه نیاز به دسترسی سریع و آسان به یخچال برای استفاده از مواد اولیه دارید. به همین دلیل است که می توانید از یخچال زیرزمینی استفاده کنید.

7 – شرایط

ظروف مختلفی در این چک لیست وجود دارد ظروف در تهیه و سرو انواع نوشیدنی ها و غذاها ابزار اصلی یک کافی شاپ به حساب می آیند.

بشقاب های قهوه

این ظروف باید ظاهری زیبا، اندازه مناسب و کیفیت عالی داشته باشند، بنابراین در انتخاب آن ها باید نهایت دقت را به خرج دهید. از جمله مهم ترین ظروف سرو می توان به انواع فنجان ها و لیوان ها و مدل های مختلف فلاسک برای سرو انواع نوشیدنی های سرد و گرم مانند قهوه، چای، چای، آب خنک و … اشاره کرد. چیدمان آن بر روی غذاهای مختلف مانند فست فود تمرکز دارد.

8- قهوه ساز

برای تهیه قهوه از روش ها و دستگاه های مختلفی استفاده می شود. علاوه بر دستگاه های اسپرسو ساز و قهوه ساز اتوماتیک، می توانید به روش های دیگری نیز یک فنجان قهوه خوشمزه تولید کنید. موکاپوت یکی از انواع دستگاه های قهوه ساز است که قهوه را با راندمان بالا در مدت زمان کوتاهی آماده می کند. روش کار موکاپوت شبیه به دستگاه اسپرسوساز است و بخار را از طریق تفاله قهوه با فشار بالا منتشر می کند.

قهوه ساز

برای تهیه قهوه ترکی مرغوب و لذیذ از قهوه ساز دستی به نام ابریک یا جازوه استفاده می شود که جنس آن از مس است، دسته چوبی بلندی دارد و در اندازه ها و اشکال مختلف تولید می شود. این دستگاه فوم قهوه ای خوب و خوبی با طرفداران زیادی تولید می کند.

9- دستگاه نظافت

مانند هر راه اندازی کافی شاپ، تمیزی بسیار مهم است. بنابراین می توان به تجهیزات نظافتی از دیگر موارد مهم در چک لیست لوازم و تجهیزات لازم کافی شاپ اشاره کرد.

تجهیزات تمیز کردن

تمیزی محیط کافی شاپ به طور غیرقابل انکاری در جذب مشتری نقش دارد. قسمت های مختلف کافه مانند آشپزخانه و پذیرایی باید بسیار تمیز باشد. بنابراین باید از بهترین و کاربردی ترین وسایل نظافتی مانند ب- انواع کف شوی، گرد و غبار، بخارشوی، جاروبرقی صنعتی، ماشین ظرفشویی و ….

درباره نحوه طراحی منوی کافه جذاب و کاربردی بیشتر بخوانید

10- چای ساز

چای یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار به‌ویژه برای ایرانی‌ها است و یکی از مهم‌ترین محصولات یک کافه به حساب می‌آید. بنابراین برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه و پرطرفدار باید از بهترین روش ها و وسایل استفاده کرد تا رضایت مشتریان را جلب کند.

دستگاه چای ساز

چای ساز یکی از کاربردی ترین و ضروری ترین وسایل کافی شاپ است که چای مرغوب، خوش رنگ و معطر را در مدت زمان کوتاهی تهیه می کند. از آنجایی که زمان برای تهیه سفارش در کافی شاپ مهم است و مشتریان دوست دارند سفارش خود را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنند، استفاده از روش های قدیمی و سنتی تهیه چای زمان بر است. به همین دلیل از چای ساز استفاده می شود.

11- مبلمان و میز و صندلی

فضای کافه و دکور آن به اندازه کیفیت محصولات ارائه شده اهمیت دارد. فراهم کردن محیطی دلپذیر، زیبا و راحت مشتریان را به خود جذب می کند، بنابراین فهرست تجهیزات و امکانات کافه باید شامل ارائه مبلمان، میز و صندلی های باکیفیت با سبک باشد.

مبلمان، میز و صندلی

محیط اطراف کافه در واقع ویترین آن است و افراد زیادی دقیقاً به خاطر فضا و دکور مجموعه مشتری دائمی آن هستند. مبلمان، میز و صندلی کافه باید با راحتی قابل قبولی مشخص شود تا مشتریان هنگام استفاده از آنها احساس راحتی کنند. میز و صندلی مدل های مختلفی دارد که بسته به بودجه، سلیقه و نوع دکوراسیون باید بهترین انتخاب را داشت.

12- تجهیزات مواد غذایی

تجهیزات پذیرایی نیز یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز یک کافی شاپ می باشد که تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. سرو انواع نوشیدنی و دسر در ظروف زیبا با اندازه و کیفیت مناسب یکی از دلایل پیشرفت کافی شاپ ها می باشد.

تجهیزات پذیرایی

کافه باید از بهترین و زیباترین ظروف مانند فنجان های زیبا، بشقاب های متفاوت و منحصر به فرد، کارد و چنگال مرغوب، چنگال و قاشق و … استفاده کند.

13- سینک بزرگ و کوچک

در کافی شاپ ظروف و مواد اولیه مختلف مانند میوه ها باید به بهترین شکل و در مدت زمان کوتاه شسته شوند. بنابراین، جریان صحیح ضروری است. از دیگر موارد ضروری برای کافه ها می توان به حوض های بزرگ و کوچک اشاره کرد.

سینک های بزرگ و کوچک

14- قفسه برای نگهداری ظروف

انتخاب ظروف و لوازم مختلف و قرار دادن آنها در یک مکان خاص در کافی شاپ بسیار مهم است. زیرا دسترسی به آن ها راحت تر است و در نتیجه سرعت کار و کیفیت کار بالا می رود. هنگام راه اندازی کافی شاپ، باید نوع قفسه ها و کابینت های موجودی خود را نیز در نظر بگیرید.

قفسه نگهداری ظروف

لیست هزینه و سرمایه مورد نیاز کافه به تفصیل آمده است.

15- دستگاه تکان دهنده

شیکر دستگاهی است که نوشیدنی های مختلف به ویژه نوشیدنی های شیری را مخلوط می کند. این دستگاه در مدل های مختلفی در بازار موجود است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. برخی از محصولات دستی و برخی الکترونیکی هستند.

مخلوط کن

از جمله مهم ترین نوشیدنی هایی که با استفاده از محقق در کافی شاپ تهیه می شود می توان به شیر قهوه، کوکتل، لیموناد، موهیتو و … اشاره کرد.

16- تجهیزات مایکروویو، فر و تستر

به غیر از انواع نوشیدنی ها، برخی از کافی شاپ ها انواع غذاها و دسرها مانند ساندویچ، پیراشکی، پیتزا، اسنک، کیک، کلوچه، کلوچه، چیزکیک و دسر را ارائه می دهند. مایکروفر، فر و تستر از بهترین تجهیزات برای تهیه اقلام مذکور می باشند.

مایکروویو، فر و تستر

با استفاده از این دستگاه ها می توانید بهترین غذاها و دسرها را با سرعت بالا و در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید. بنابراین اگر می خواهید یک ست حرفه ای و کامل بسازید و در منو غذا و دسرهای خوشمزه سرو کنید، باید نام مایکروفر، فر و تستر را به چک لیست کافه اضافه کنید.

17- ظروف آشپزخانه

برای طبخ انواع غذا در یک کافه به ابزارهای مختلفی نیاز است. مهم ترین وسایل عبارتند از قابلمه، تابه، ظروف در اندازه های مختلف، کارد و چنگال، قاشق های مختلف، آدمک ها، ملاقه، ادویه جات و …. هر چه کیفیت و جنس این ظروف بالاتر باشد بهتر است. هر چه کیفیت غذای آماده شده بالاتر باشد. منجر به کسب بهترین رضایت مشتری می شود.

ظروف پخت و پز

18- ماشین ظرفشویی

یک ماشین ظرفشویی مناسب برای سرعت بخشیدن به شستن ظروف در کافی شاپ ضروری است. کافی شاپ ها برای تهیه و سرو انواع نوشیدنی ها و غذاها از ظروف مختلفی استفاده می کنند که باید تمیز و شسته شوند.

ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی در انواع و مدل های مختلف با ظرفیت ها و ویژگی های مختلف تولید می شوند. شما باید با توجه به حجم کاری خود و میزان ظروف شسته شده مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.

19- سرگی

اگر می خواهید انواع کیک ها، میوه ها و مواد غذایی به خوبی نگهداری شوند و در کافی شاپ به نمایش گذاشته شوند، باید از یک نمایشگر استفاده کنید. یخچال در واقع یک یخچال یا نمایشگر شیشه ای است و می توان دمای داخل آن را کنترل کرد تا محصولات سازماندهی و نمایش بهتری داشته باشند و عمر بیشتری با کیفیت اصلی داشته باشند.

نمایش دهید

مدل های مختلف نمایشگر با اندازه ها و گزینه های مختلف وجود دارد که با توجه به موقعیت کافه و کیفیت و کمیت اقلام باید مناسب ترین مدل را انتخاب کرد. برخی از واحدهای نمایشگر دارای چراغ های LED برای نمایش بهتر غذا هستند. شیشه برخی از ویترین ها دولایه است که از خروج حرارت داخل ظرف جلوگیری می کند و مصرف انرژی را کاهش می دهد.

20- یخ ساز

از جمله وسایل دیگری که در چک لیست لوازم و تجهیزات کافی شاپ به چشم می خورد، یخ ساز است. از دستگاه یخ ساز برای تولید یخ بهداشتی برای مصارف مختلفی مانند نگهداری مواد غذایی، تهیه نوشیدنی های سرد و … استفاده می شود.

ماشین یخ

با استفاده از این دستگاه می توانید انواع یخ مانند یخ خرد شده، قالب یخ، آرد و یخ پولکی درست کنید. به طور کلی دو نوع یخ ساز تولید می شود که نوع اول دارای فن و دیگری بدون فن می باشد.

منبع: بهترین کافی شاپ شیراز پی جو

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا