دانش و سلامت

این آیپاد قدیمی با قیمت نجومی فروخته شد!/ عکس

اولین آیپاد در سال ۲۰۱۱ توسط «استیو جابز» فقید معرفی شد و انقلابی را در دنیای پخش موسیقی ایجاد کرد. قبل از آیپاد، کاربران برای گوش‌دادن به موسیقی از پخش‌کننده‌های بسیار بزرگی استفاده می‌کردند که طراحی چندان خوبی نداشتند و استفاده از آن‌ها سخت بود. حالا یکی از اولین نسخه‌های آیپاد در یک حراجی با قیمت ۲۹ هزار دلار فروخته شده است.

در آن زمان، آیپاد نسل اول با قیمت ۳۹۹ دلار فروخته می‌شد که حتی برای همان زمان هم نسبتاً گران بود. اما اکنون همان‌طور که اپل اینسایدر توضیح می‌دهد، یک آیپاد نسل اول آکبند با قیمت بی‌سابقه ۲۹ هزار دلار فروخته شده است؛ یعنی بیش از ۵۰۰۰ هزار درصد گران‌تر از قیمت اولیه دستگاه!

آیپاد نسل اول اپل در حراجی

این آیپاد قدیمی با قیمت نجومی فروخته شد!/ عکس

آیپاد ۲۹ هزار دلاری در Rally به حراج گذاشته شد که هم موزه و هم یک مرکز تجارت است. اقلام مختلفی توسط این وب‌سایت به روشی منحصربه‌فرد به فروش گذاشته می‌شوند. درواقع از طریق Rally می‌توانید «سهم» کالاها را خریداری کنید تا مالک بخشی از آن‌ها باشید.

البته اگر یک مجموعه‌دار تصمیم بگیرد تمام سهام کالای خود را بفروشد، مالک آن به‌طور کلی تغییر پیدا می‌کند و افرادی که قبلاً سهام داشته‌اند نیز از تفاوت قیمت آن سود خواهند برد.

معمولا دستگاه‌های قدیمی و اولیه شرکت‌های فناوری بزرگ مانند اپل که بسیار نادر هستند، در حراجی‌ها به فروش می‌رسند. اخیراً یک آیفون نسل اول آکبند با قیمت رکوردشکن «۱۹۰ هزار دلار» در حراجی فروخته شد. علاوه بر اپل، اقلام مربوط به بنیان‌گذار آن، یعنی استیو جابز نیز در حراجی‌ها فروخته می‌شود. اوایل امسال، چک ۱۷۵ دلاری اپل با امضای استیو جابز با قیمت ۱۰۷ هزار دلار در یک حراجی فروخته شد.

۲۲۷۲۲۷

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا