دانش و سلامت

رژیم غذایی عیدانه ماه مبارک رمضان در روز هشتم

به گزارش شفاف، کارشناس تغذیه، دکتر افغان گفت: تا این جا متوجه شدیم که می‌توانیم در ماه مبارک رمضان کاهش وزن داشته باشیم، ولی برای این منظور باید انتخاب‌های غذایی خود را مدیریت کنیم.

به عنوان مثال، ما حق انتخاب داریم که در وعده افطاری زولبیا و بامیه بخوریم یا اینکه فرنی یا سوپ را انتخاب کنیم.

قطعاً انتخاب‌هایی که ارزش غذایی بالاتری دارند بسیار مناسب‌تر هستند. پس اگر در ماه رمضان قصد کاهش وزن دارید همواره خوراکی‌های با ارزش غذایی بالاتر را انتخاب کنید که به ازای کالری مصرفی، مواد مغذی مناسبی را نیز دریافت کنید.

نکته مهم دیگر این است که اگر گاهی یک انتخاب غذایی اشتباه داشتید هرگز برای جبران آن، وعده غذایی اصلی خود را حذف نکنید. این اشتباهی است که اکثر افراد انجام میدهند.

به منوی روز هشتم ماه مبارک رمضان خوش آمدید:

در وعده‌ی سحری: ۱۵ قاشق غذاخوری سرخالی زرشک پلو + نصف سینه یا ران مرغ آب پز + ۴ قاشق غذاخوری ماست کم چرب و نعناع + سالاد + یک لیوان آب + یک عدد خرما + یک عدد بامیه میل کنید.

برای افطاری: ۲ عدد خرما + چای + ۲ کف دست نان سنگک (هر کف دست معادل یک مربع ۱۰ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر است.) + به اندازه‌ی یک قوطی کبریت حلوا ارده + یک ملاقه سوپ پیشنهاد می‌شود.

در میان وعده: ۲ عدد میوه + یک عدد شیرینی نخودچی خوشمزه بخورید.

شام: ۱۰ قاشق غذاخوری ماکارونی کم چرب + ۴ قاشق غذاخوری ماست کم چرب و نعناع + سالاد بخورید.

برای میان وعده شب: نصف لیوان شیر کم چرب فراموش نکنید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا