دانش و سلامت

پهپاد جدید چین، یک بمب‌افکن تمام عیار در آسمان/ عکس

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی، چین در نمایشگاه صنایع هوایی پاریس از پهپاد وینگ‌ لونگ اکس (Wing Loong-X) رونمایی کرد البته در این رونمایی از فقط یک ماکت کوچک از این پهپاد به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

در این رونمایی مشخص شد که پهپاد وینگ لونگ اکس زیر هر بال چهار آویزگاه خارجی تسلیحات دارد که مشخصا این پهپاد را به پرنده‌ای تهاجمی و قدرتمند برای حمل انبوهی از مهمات تبدیل می‌کند.

دماغه برآمده پهپاد نیز جایگاه ترمینال ارتباط ماهواره‌ای (SATCOM) و رادار خواهد بود که زیر آن یک برجک الکترواپتیک/ مادون قرمز به چشم می‌خورد.

پهپاد جدید چین، یک بمب‌افکن تمام عیار در آسمان/ عکس

دم وی شکل و بال‌های با نوک خمیده در تصویر خودنمایی می‌کند و آنگونه که از ماکت مشخص است نیروی پیشرانه پهپاد را یک موتور توربوپراپ تامین می‌کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در نمونه واقعی طول پهپاد به بیش از ۲۶ متر خواهد رسید در حالی که پهنای بال آن حدود ۱۴ متر است.

در مقام مقایسه این پهپاد نسبت به پهپاد وینگ‌ لونگ ۱۰ طول بیشتری دارد اما پهنای بالش کمتر شده است. کوتاه کردن طول و طراحی خاص بال‌ها این پهپاد را مناسب حمل بارهای سنگین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا