نماد سایت مجله ایرانی

راهنمای خرید راکت بازرسی بدنی

با توجه به اهمیت حفظ امنیت و جلوگیری از انجام اعمال مجرمانه و سرقت در اماکن مختلف، استفاده از ابزار و تکنولوژی‌های جدید برای اینکار ضرروی به نظر می‌رسد. راکت بازرسی بدنی یا فلزیاب یکی از بهترین روشهای جلوگیری از ورود یا خروج اشیاء ممنوعه به داخل یا خارج یک محدوده است. این دستگاه در بسیاری از مشاغل از جمله کارخانجات، مدارس، ادارت و … استفاده می‌شود. راهنمای خرید راکت بازرسی بدنی به شما کمک می‌کند تا بهترین دستگاه را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

راکت بازرسی بدنی چیست ؟

راکت بازرسی بدنی یک دستگاه بازرسی دستی است که فلزات مختلف را شناسایی می‌کند و از این رو به آن راکت فلزیاب هم می‌گویند. راکت بازرسی بدنی با ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف خود هر فلزی را که در این محدوده ( تا حدود 15 سانتیمتری) شناسایی می‌کند و با هشدار صوتی یا لرزشی به شما آلارم می‌دهد. این دستگاه‌ها برای حمل با دستی طراحی شده‌اند و وزن کمی دارند و دسته آنها به صورتی است که به راحتی در دست انسان جای می‌گیرد. برای بازرسی کافی است راکت را در فاصله نزدیک بدن افراد حرکت دهید یا باصطلاح جارو کنید. هر نقطه‌ای که دستگاه بوق بزند، در آن ناحیه شیء فلزی پیدا کرده است.

راکت بازرسی دقیقاً چه چیزهایی را می‌تواند شناسایی کند؟

این دستگاه فلزیاب است و هر فلزی (اعم از آهن، آلومینیوم، طلا، نقره، برنج، مس و …) را تشخیص می‌دهد. از این رو تمامی فلزات و اشیائی که بخشی از آن فلزی است توسط راکت فلزیاب شناسایی خواهد شد. قطعات و دستگاه‌های الکترونیکی مانند موبایل، ساعت هوشمند، بردهای الکترونیکی، فلش مموری و … نیز به دلیل داشتن مقدار زیادی فلز توسط راکت بازرسی شناسایی می‌شوند.

راکت فلزیاب کجا استفاده می‌شود ؟

از دستگاه بازرسی دستی در خیلی از جاها می‌شود استفاده کرد. به طور مثال در مناطق امنیتی مانند فرودگاه از راکت بازرسی برای شناسایی اسلحه، چاقو و اشیاء فلزی خطرناک استفاده می‌شود. یا در شرکت‌های تولیدی می‌شود با آن از خروج و سرقت قطعات با ارزش به خارج شرکت جلوگیری کرد.

مهمترین کاربردهای راکت بازرسی بدنی عبارتند از :

توجه : فلزیاب‌ها به صورت دروازه‌ای و ایستاده هم مورد استفاده قرار می‌گیرند( مانند گیت بازرسی بدنی که در فروگاه‌ها استفاده می‌شود.)

نکات مهم در خرید راکت بازرسی بدنی

مدل‌های بسیاری از راکت و گیت بازرسی بدنی در بازار وجود دارد که تعدادی وارداتی است و بعضی هم تولید داخل هستند. محدوده قیمتی نیز خیلی با هم تفاوت دارد. با توجه به این نکات مهم در خرید راکت بازرسی فلزیاب، قطعا دستگاه مناسبی را برای خود انتخاب خواهید کرد.

خروج از نسخه موبایل