نماد سایت مجله ایرانی

قطعات داخلی چکش ماسه ساز خرگوشی شامل چه مواردی است؟

آشنایی با قطعات ماسه ساز

قطعات ماسه ساز و چکش کوبیت 180 بیشتر به خود متکی هستند و با برخورد دادن سنگ‌ها به هم، سبب شدن خرد شدن آن‌ها می‌شوند. ماسه‌ها در طی این فرایند از چکش ماسه ساز خرگوشی برای هدایت سنگ‌ها استفاده می‌کنند و سنگ‌ها طی برخورد به همدیگر خرد می‌شوند. در قطعات ماسه ساز خرگوشی از فلز و قطعات ضدسایش استفاده شده است تا بتوانند ایمنی دستگاه ماسه ساز خرگوشی را حفظ کنند. سنگ شکن ماسه ساز در کارخانه‌های مصالح مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌نوعی می‌توان آن را نسل جدیدی از ماسه‌ سازها دانست که به‌صورت عمودی کار می‌کنند و روش شکستن متفاوتی را پیش گرفته‌اند.

قطعات سنگ شکن ماسه ساز معمولا ریزدانه‌های بیشتری را تولید می‌کند و اندازه‌ی سنگ‌های خارج شده، قابل استفاده در صنعت‌های بتن سازی و آسفالت هستند. این ایمنی بالا سبب می‌شود که برخوردهای سنگین و سریع سنگ‌ها آسیبی به دستگاه وارد نکند. این روند سبب می‌شود که قیمت قطعات ماسه ساز خرگوشی توجیه بیشتری برای کارفرمایان داشته باشد و بدین ترتیب با یک‌بار خرید چکش کوبیت HS10 یا چکش خرگوشی، می‌توانند استفاده‌ی طولانی مدتی از آن داشته باشند.

ماسه ساز خرگوشی

ماسه ساز خرگوشی مانند چکش کوبیت HS7 یکی از انواع سنگ شکن‌های مورد استفاده در صنایع مختلف است که اقدام به تهیه‌ی ماسه‌ی موردنیاز آن‌ها می‌کند. ماسه ساز خرگوشی وظیفه‌ی خاصی برعهده دارد و به‌عنوان مرحله‌ی دوم ساخت ماسه مطرح می‌شود. ماسه ساز خرگوشی قیمت متنوعی بسته به مقاومتش نسبت به برخورد سنگ‌ها و همچنین ابعاد و اندازه‌ی ماسه‌ای که از خروجی تحویل می‌دهد، دارد. در هم راستا قطعات ماسه ساز خرگوشی هم بسته به نیاز کارخانه‌ها متفاوت است و کارفرمایان و کارخانه‌ داران می‌توانند بسته به نیاز خودشان انتخاب کنند.

سنگ شکن ماسه ساز را می‌توان بهترین جایگزین برای سنگ شکن‌های هیدروکن دانست. سنگ شکن هیدروکن توانایی زیادی در ایجاد ریزدانه‌ّ ندارد و ابعاد بزرگ‌تری از آن‌ها را در خروجی تحویل می‌دهد. بنابراین چه بهتر است که از یک دستگاه ماسه ساز خرگوشی استفاده کنیم و با قرار دادن ضربه گیر ماسه ساز خرگوشی، ماسه‌ّها را در ابعاد استاندارد و به صنایع مختلف تحویل دهیم. بدین ترتیب خردایش کامل‌تری را خواهیم داشت و حتی نیاز نخواهد بود که این ریزدانه‌ها را بار دیگر وارد چرخه کاری این سنگ شکن‌ها کنیم.

برخورد سنگ‌ها به سندان ماسه ساز خرگوشی

مصالح با برخورد به سندان ماسه ساز خرگوشی به قطعات کوچک‌تری تبدیل می‌شوند. سیستم به‌صورت چرخشی عمل می‌کند و تا زمانی که ابعاد مورد نظر به‌دست نیامده است، این عملیات چرخشی تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت. داخل دستگاه ماسه ساز خرگوشی، یک شوت میانی ماسه ساز خرگوشی وجود دارد که سنگ‌ها را به‌ کناره دیواری دستگاه منتقل می‌کند و در نهایت چکش‌هایی که از جنس فولاد طراحی شده‌اند، این سنگ‌ها را وارد شوت خروجی ماسه ساز خرگوشی می‌کنند.

این فرایند در نهایت با عبور از رودری یا دریچه ۲/۱ ماسه ساز خرگوشی، وارد قیف خروجی می‌شود. لاینر مورد استفاده در سنگ شکن ماسه ساز سبب شکل‌گیری چندوجهی ماسه‌ها می‌شود که یکی از فاکتورهای مهم یک خردایش کامل محصول می‌شود. بهتر است که سنگ‌های نرم در این دستگاه استفاده کنیم و ابتدا ورودی استاندارد مورد نظر شفت ماسه ساز خرگوشی را تامین کنیم. در غیراینصورت علاوه بر اینکه خروجی نتیجه دلخواه ما را نخواهد داشت، بلکه باعث سایش هرچه بیشتر قطعات ماسه ساز خرگوشی شده و ماندگاری آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مشاوره لوازم یدکی ماسه ساز

بهتر است که تا پیش از شروع فرایند فروش ماسه ساز خرگوشی، مشاروه‌های لازم به افراد داده شود و آن‌ها با یک دید بازی اقدام به تهیه ماسه ساز خرگوشی کنند و مشخصات ماسه ساز خرگوشی را به‌صورت کامل مورد مطالعه قرار دهند. مشخصات ماسه ساز خرگوشی نسبت به نوع سنگ‌های ورودی ماسه ساز تعیین می‌شود و تاثیر زیادی هم روی روند کار ماسه ساز خرگوشی خواهد داشت. ماسه ساز خرگوشی وظیفه خرد کردن سنگ‌هایی را برعهده دارد که از سنگ شکن‌های ثانویه خارج می‌شوند. بدین ترتیب هیچ گاه نباید از ماسه ساز خرگوشی در مرحله اولیه استفاده کرد و سنگ‌هایی که ابعاد و اندازه بیشتری دارند، نمی‌توانند به‌عنوان ورودی ماسه ساز خرگوشی باشند. سنگ‌هایی که سایزشان تا ۴۰ میلی متر می‌رسد، می‌توانند به‌عنوان ورودی ماسه ساز خرگوشی مدنظر باشند.

همان‌طور که گفته شد، ماسه ساز خرگوشی برای سنگ‌هایی با ابعاد ریز کاربرد دارد. فروش ماسه ساز خرگوشی طی چند سال اخیرا افزایش پیدا کرده است و کارخانه به‌جای جمع آوری ماسه‌های موردنیاز خود از کف دریاچه‌ها، سعی می‌کنند که از سنگ‌های معدنی و خردایش آن‌ها استفاده کنند، تا ماسه‌ی مورد نیاز خود را به عنوان یک مواد اولیه تامین کنند. روش کار ماسه ساز خرگوشی بدین صورت است که سنگ‌ها به سندان ماسه ساز خرگوشی برخورد می‌کنند و به قطعات کوچک و ریز تبدیل می‌شوند. روتور ماسه ساز خرگوشی وظیفه چرخش سریع سیستم ماسه ساز خرگوشی را برعهده دارد و به‌ این ترتیب ماسه‌هایی با ابعاد چندوجهی تولید می‌شوند.

شفت ماسه ساز خرگوشی و تاثیر آن روی خردایش کامل سنگ‌ها

گفتنی است که در شفت ماسه ساز خرگوشی از چندین لاینر چندوجهی استفاده شده است تا عملیات خردایش سنگ‌ها با سرعت تمام انجام شود و کاربر بتواند اندازه دلخواه سنگ‌های خود را داشته باشد. ماسه ساز خرگوشی در نهایت دانه‌های ماسه را با ابعاد نزدیک به ۶ میلی متر تولید می‌کند و ماسه‌ها مرحله نهایی خردایش خود را طی می‌کنند. سنگ‌های اولیه وقتی که وارد سنگ شکن‌های ثانویه می‌شوند، به ابعاد خاصی تبدیل می‌شوند. بنابراین گفتن این نکته ضروری است که هر چه قدر سنگ شکن‌های ثانویه مورد استفاده کیفیت بیشتری داشته باشند، سنگ‌های ورودی ماسه ساز خرگوشی هم مطابق انتظار کارفرما خواهد بود و بنابراین راندمان و فروش ماسه ساز خرگوشی بالا می‌رود.

غلاف شفت ماسه ساز خرگوشی باعث ایجاد اشکال چند وجهی در ماسه‌ها می‌شود. درون ماسه ساز خرگوشی از چندین چکش ماسه ساز خرگوشی استفاده شده است و این قطعات باعث بالا رفتن کارایی دستگاه ماسه ساز خرگوشی می‌شوند. چکش ماسه ساز خرگوشی فروش بالایی را نصیب این دستگاه می‌کند و به‌نوعی کارخانه‌داران مطمئن می‌شوند که عملیات خردایش سنگ‌ها با سرعت و کارایی موردنظر انجام خواهد شد. می‌توان از شوت میانی ماسه ساز خرگوشی در بخش قیف خروجی استفاده کرد. سقفی ۳/۱ ماسه ساز خرگوشی هم می‌تواند پشتیبانی از سنگ‌های ضخیم‌تر را به این دستگاه اضافه کند.

 ایمنی بالا در استفاده با استفاده از ضربه گیر ماسه ساز خرگوشی

گفتنی است که روتور ماسه ساز خرگوشی در طول سال‌های متمادی استفاده دچار تحلیل خواهد شد و چه بهتر است که از روبند روتور ۱۸/۱ ماسه ساز خرگوشی، برای حفظ راندمان بالا و کارکرد صحیح دستگاه ماسه ساز خرگوشی استفاده کنیم. ضربه گیر ماسه ساز خرگوشی در کنار شوت میانی ماسه ساز خرگوشی قرار داده می‌شود تا سنگ‌ها آسیبی به بدنه‌ی دستگاه ماسه ساز خرگوشی نرسانند. این ضربه‌ها در طول سالیان دراز می‌تواند باعث خرابی دستگاه شده و هزینه‌های اضافی زیادی را روی دست کارخانه قرار دهد.

رودری یا دریچه ۲/۱ ماسه ساز خرگوشی هم به‌صورت ضدسایش تولید می‌شوند و با قرار گرفتن روی ستاره ماسه ساز خرگوشی، می‌توانند سایش ایجاد شده از جانب سنگ‌های ضخیم‌تر را کاهش دهند. بالاخره خردایش ابتدایی توسط سنگ شکن‌های ثانویه انجام شده است و مواد اولیه یقینا با ابعاد ایده‌آل به ماسه ساز خرگوشی وارد نمی‌شوند. در مشخصات ماسه ساز خرگوشی می‌بینیم که صرفا سنگ‌های نرم اجازه ورود دارند و در صورتی که به ابعاد دلخواه ورودی نرسیده‌اید، سعی کنید آن‌ها را دوباره وارد چرخه سنگ شکن‌های ثانویه کنید تا به ابعاد موردنظر برسند.

ماسه ساز راک اند راک (عمودی)

راک اند راک در زمره ماسه‌ سازهای خود شکن قرار می‌گیرد که روش کار متفاوتی نسبت به دستگاه های سنگ شکن ثانویه دارد. الماس راک اند راک با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، سعی در خلق روشی برای تولید ماسه‌های موردنیاز صنایع مختلف دارد و در همین راستا راک اند راک را معرفی می‌کند. همیشه باید بیاد داشت که شرط اولیه برای داشتن مواد اولیه خود، استفاده از سنگ شکن‌های باکیفیت است. اگر قطعات راک اند راک کیفیت لازم را داشته باشند، عملیات تبدیل ماسه به‌خوبی طی می‌شود و صنایع مختلف می‌توانند از خروجی حاصل بهترین استفاده را ببرند.

قطعات ماسه ساز راک اند راک سنگ ها را با سرعت بالایی به همدیگر می‌کوبند و آن‌ها در طی این فرایند به ماسه‌های ریز تبدیل می‌شوند. این عملیات در مخروطی راک اند راک انجام می‌شود و ذرات با اندازه‌‌ای بالغ بر ۶ الی ۳۰ میلی متر به ماسه‌ّهایی با اندازه ریز تا ۶ میلی متر تبدیل می‌شوند. هرچه قدر که لاینر راک اند راک کیفیت بالاتری داشته باشد، عملیات خردایش با موفقیت بیشتری حاصل می‌شود و می‌توانیم ذرات ماسه‌ای ریز و بهتری داشته باشیم.

خروج از نسخه موبایل