اصول شستشوی فرش گل ابریشم

شستشوی فرش گل ابریشم در صورتی که بر طبق اصول مشخص صورت بگیرد، نتیجه نهایی کار بدون ترکیب رنگ و حفظ کیفیت فرش می باشد. برای بهره وری بیشتر از شورهای در از مراکز معتبری کمک بخواهید. قبل ازاینکه در خصوص اصول شستشوی فرش گل ابریشم بحث کنیم، به نکات مهم نگهداری آن اشاره می نماییم.

اصول نگهداری از فرش ابریشم

فرش ابریشم با داشتن کیفیت مرغوب مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به عنوان پوشش هایی برای استفاده در کف فضا و یا به عنوان تابلو بر روی دیوار به کار می رود.این فرش گل ابریشم یکی از مدل های این نوع فرش است. با داشتن گل های ابریشمی زیبا براقیت و جذابیت خاصی دارد. فرش های ابریشمی به دلیل داشتن الیاف طبیعی بیشتر در معرض بید زدگی، خوردگی و یا ساییدگی قرار می‌ گیرند و در صورت شستشوی نامناسب امکان تداخل رنگی نیز به وجود می آید.

برخی از اصول نگهداری از فرش ابریشم عبارتند از:

محل مناسب

توجه کنید که فرش های ابریشم را در یک فضای کاملاً صاف و کم رفت و آمد باشند. به دور از نور خورشید قرار دهید؛ زیرا نور خورشید رنگ و کیفیت ابریشم ها را از بین می برد.

پاک کردن لکه های فرش

پاک کردن لکه از روی فرش ابریشم، جزء بخش های نگران کننده است. زیرا برخی از آلودگی ها بر روی فرش باقی می ماند. توجه کنید که در تمام مدت تمیز کردن فرش، باید از دستمال سفید استفاده شود. قالیشویی کرج می تواند لکه های فرش را از بین ببرد.

ضد بید کردن فرش

داشتن الیاف طبیعی ابریشم سبب شده که فرش در معرض بید خوردگی قرار بگیرد. به همین جهت استفاده از مواد مناسب برای نگهداری فرش در طولانی مدت تأثیر زیادی در جلوگیری از بید خوردگی می گذارد.

نحوه شستن فرش ابریشم

نحوه شستن فرش ابریشم در منزل کاری بسیار سخت است. باید برخی از نکات را به صورت دقیق اجرا کنید، تا از ترکیب شدن رنگ ها با یکدیگر جلوگیری کرده و کیفیت نهایی شستشو مناسب باشد. در غیر این صورت باید از مراکز قالیشویی متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

اهمیت به کارگیری اصول شستشوی فرش گل ابریشم

فرش های دستباف و ابریشم از مهمترین شاخصه های فرهنگی و سرمایه ملی ما شناخته می شوند. علاوه بر ارزش صادراتی به عنوان یک شناسنامه فرهنگی در صنایع دستی ایران قرار می گیرند. فرش دستباف انواع گوناگونی داشته و با استفاده از نوع گره ها طبقه بندی می گردد که یکی از زیباترین آنها فرش گل ابریشم است.فرش گل ابریشم از جمله فرش های دستبافت با کیفیت بالا بوده که نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار بوده؛ بلکه دارای ارزش مادی و معنوی است. به همین جهت اهمیت شستشوی فرش گل ابریشم زیادمی باشد.

از این رو باید در هنگام شستشوی فرش گل ابریشم حساسیت ها و مراقبت های ویژه قرار بگیرند. تا با رعایت اصول شستشوی فرش از به وجود آمدن آسیب و خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری شود.وجود هرگونه لک و آلودگی بر روی فرش از ارزش فرش و کیفیت آن کم می کند؛ به همین جهت لازم است تا از بهترین تیم حرفه ای و تخصصی در زمینه شستشوی فرش استفاده گردد.

این مجموعه با تسلط کامل بر نحوه شستشوی فرش گل ابریشم و استفاده از اعلاشویی در صورت نیاز موجب افزایش جلای ظاهری فرش ابریشم می شود.

با ثبت سفارش آنلاین در این سایت، برای شستشوی انواع فرش و خشکشویی و ، ۲۰% تخفیف بگیرید!!! اگر در سراسر تهران و کرج و تبریز زندگی می کنید. در هر ساعت از شبانه روز کافیست به سایت کارخانه قالیشویی ادیب مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید. تا از نزدیکتشست و شوی فرش گل ابریشم

 

فرش ابریشم، یکی از بخش‌های اصیل و جدایی‌ناپذیر فرهنگ بااصالت ایرانی است که به دلیل کیفیت بالا، جلوه و نمای شگفت‌انگیزی دارد. فرش‌های ابریشمی انواع مختلفی دارند که فرش گل ابریشم یکی از انواع آن محسوب می‌شود. نظافت و شست و شوی فرش گل ابریشم، یکی از اصول اولیه در نگه‌داری این فرش‌های زیبا است که بر اساس شیوه خاصی انجام می‌شود. برای اطلاع از نحوه شست و شوی فرش گل ابریشم با ما همراه باشید.

فرش گل ابریشم، فرشی است که برای بافته شدن نقش‌ها و دور حاشیه‌های آن از نخ ابریشم استفاده شده است. در حقیقت می‌توان گفت در بافت این فرش، ابریشم طبیعی به کار رفته است. این نخ که درصد زیادی از آن را ابریشم خالص تشکیل می‌دهد، از ابریشم دور پیله کرم ابریشم به دست می‌آید. البته امروزه این فرش‌ها با ابریشم‌های طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند، اما ابریشم مصنوعی، هیچ‌گاه کیفیت و جلوه‌ی ابریشم طبیعی را ندارد.

فرش‌های شگی فرش‌های نرم و لطیفی هستند و پرزهای بلندی دارند و در طراحی دکوراسیون مدرن استفاده می‌شوند. اما با توجه به پرزهای بلند این فرش گرد و غبار به راحتی….

اصول شست و شوی فرش گل ابریشم

فرش‌های ابریشمی بسیار باارزش هستند و از دیرباز با فرهنگ ایرانی گره خورده‌اند. فرش گل ابریشم، یکی از زیباترین انواع فرش ابریشم است که اصول شست و شوی مخصوص به خود را دارند.

  • در مرحله نخست، باید تمامی گرد و غبارها از سطح فرش زدوده شوند. این کار تنها باید به وسیله دستگاه‌های مخصوص زدودن گرد و غبار انجام شود در غیر این صورت به الیاف فرش صدمه وارد می‌شود.
  • سپس فرش را خیس داده می‌دهند.
  • از مواد شوینده مخصوص برای شست و شو استفاده می‌کنند.
  • در این مرحله، پاروکشی و آبکشی فرش را انجام می‌دهند. آبکشی باید به گونه‌ای باشد که هیچ آبی در بافت فرش باقی نماند.
  • پس از آن‌که آبکشی به طور کامل انجام شد، فرش با دستگاه مخصوصی خشک می‌شود.

نظافت این فرش، کاری تخصصی است و باید به دست افراد کاربلد و ماهر در این زمینه انجام شود. شست و شوی فرش گل ابریشم در خانه امری دشوار است و ممکن است به فرش آسیب جبران‌ناپذیری وارد شود، پس اگر می‌خواهید فرش گل ابریشم خود را بشویید، این کار را به قالیشویی‌های معتبر بسپارید تا به دست کارشناس و متخصص در این زمینه انجام شود.

در قالیشویی بانو، شست و شوی فرش گل ابریشم، زیرنظر کارشناس ماهر انجام می‌شود و مشتریان عزیز می‌توانند با اطمینان کامل از خدمات باکیفیت قالیشویی بانو بهره‌مند شوند.

نگه‌داری از فرش‌ گل ابریشم چگونه است؟

نظافت و شست و شوی فرش گل ابریشم، یکی از اصول مهم در مراقبت و نگه‌داری از این نوع فرش است اما افزایش طول آن تنها به شست و شوی اصولی آن وابسته نیست و باید سایر موارد نیز در حفظ آن رعایت شود:

  • یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد که فرش گل ابریشم دارند، پاک کردن لکه و آلودگی از سطح آن است. برای این کار باید از یک دستمال تمیز و سفید استفاده شود؛ زیرا ممکن است نه تنها لکه‌ها از بین نروند، بلکه لکه‌های جدید نیز به آن اضافه شوند.
  • فرش‌ گل ابریشم، یکی از باکیفیت‌ترین انواع فرش‌ها است اما بهتر است در محیط‌های پر رفت و آمد استفاده نشود. هم‌چنین باید از پرتوهای نور خورشید به دور باشد؛ زیرا نور خورشید به رنگ و کیفیت فرش گل ابریشم آسیب وارد می‌کند. این فرش‌ها به اندازه‌ای ارزشمند و زیبا هستند که بسیاری از افراد، از آن‌ها به عنوان تزییناتی برای دیوار‌های خود استفاده می‌کنند.
  • از آن‌جایی که ابریشم یک الیاف طبیعی است، پس احتمال بیدزدگی آن افزایش می‌یابد. برای آن‌که از بیدزدگی این فرش‌ها جلوگیری شود، از مواد مخصوصی استفاده می‌کنند که برای مدتی طولانی آن را حفظ می‌کند.
دکمه بازگشت به بالا