دانش و سلامت

جراحی چاقی چیست و جراح چاقی کیست؟

بنابراین ، این موضوع اولویت را به جراحی چاقی می دهد. به گفته وزارت بهداشت ، 29 میلیون نفر در ایران دارای اضافه وزن و چاقی هستند و اکثر آنها نیاز به دسترسی به جراحی چاقی دارند. اکنون این رقم روز به روز در حال افزایش است که افراد با مراجعه به جراح چاقی دکتر سلیمی مجبور به تناسب اندام می شوند. برای اینکه بفهمید جراحی چاقی چیست ، ادامه مطلب را بخوانید تا با آن بیشتر آشنا شوید تا بتوانید با دانش کافی از آن استفاده کنید و نحوه استفاده از آن را بدانید.

مطالب شامل:

  1. جراحی چاقی چیست؟
  2. هدف از جراحی چاقی چیست؟
  3. انواع جراحی چاقی چیست؟
  4. حقایق مربوط به جراحی چاقی چیست؟
  5. اخرین حرف

جراحی چاقی چیست و جراح چاقی کیست؟

جراحی چاقی چیست؟

برخی ممکن است از جراحی چاقی به عنوان جراحی کاهش وزن یاد کنند. با انجام این جراحی ، تغییری در سیستم گوارشی فرد ایجاد می شود و این تغییرات منجر به کاهش وزن و لاغری می شود. به طور کلی ، جراحی چاقی به منظور محدود کردن میزان کالری مصرفی افراد در طول روز و جذب غذای کمتر در طول روز است. در برخی موارد ، شاخص توده بدنی فرد تعیین می کند که قادر به استفاده از انواع رژیم و ورزش نیست و از طریق آنها ، فرد وزن کم نمی کند. بنابراین او مجبور است به جراحی چاقی متوسل شود. زیرا اضافه وزن منجر به بیماری های زیادی می شود که می تواند سلامت افراد را در معرض خطر قرار دهد. گزینه ایده آل که می تواند منجر به کاهش وزن قابل توجه و برگشت ناپذیر برای افراد شود ، جراحی چاقی است. به همین دلیل از آن به عنوان یک مشکل مهم در جامعه ما یاد می شود.

هدف از جراحی چاقی چیست؟

مهمترین دلیلی که افراد از جراحی چاقی استفاده می کنند بهبود کیفیت زندگی آنها است. علاوه بر این ، استفاده از جراحی چاقی می تواند سلامت جسمی و روحی را برای افراد به همراه داشته باشد و به طرز شگفت انگیزی خلق و خوی افراد را به دلیل تناسب اندام افزایش دهد. در این حالت اعتماد به نفس از دست رفته برمی گردد. جدا از این موارد ، جراحی چاقی را می توان در روند بیماریهای خطرناک چاقی م andثر دانست و سلامت افراد را تضمین کرد و افراد را از بیماری هایی مانند موارد زیر نجات داد.

  • بیماری قلبی
  • آپنه خواب شدید
  • دیابت نوع 2
  • سکته ها
  • رفلکس معده
  • فشار خون بالا

جراحی چاقی اغلب زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که فرد نتواند با استفاده از استراتژی های طبیعی مانند ورزش و تحرک کافی همراه با رژیم غذایی مناسب به بدن ایده آل خود برسد.

جراحی چاقی چیست و جراح چاقی کیست؟

انواع جراحی چاقی چیست؟

چندین روش شناخته شده برای جراحی چاقی وجود دارد که مهمترین آنها استفاده از جراحی لاپاراسکوپی است. این نوع جراحی ، برخلاف جراحی باز ، می تواند بخیه را با جراحی برداشته و دوره بهبودی بیماری جراحی را تا حد زیادی کوتاه کند. بنابراین ، اکثر جراحان از این روش برای جراحی لاغری استفاده می کنند. شایع ترین جراحی های لاغری شامل بای پس معده ، آستین معده ، بند معده قابل تنظیم و بای پس دوازدهه است. هر یک از این استراتژی های جراحی چاقی مزایا و معایب خود را دارد ، که ما مایل هستیم آنها را بیشتر توضیح دهیم.

آستین معده

جراحی اسلیو معده مهدی سلیمی یکی از بهترین جراحی هایی است که طرفداران زیادی دارد. برای این کار باید بیشتر معده فرد را خارج کنید و این محلول باعث می شود فرد در طول روز غذای کمتری بخورد و زودتر احساس سیری کند. همانطور که معده هورمون های گرسنگی تولید می کند ، آستین معده قسمتی از معده را که قادر به تولید هورمون های گرسنگی است ، خارج می کند. پس از کاهش وزن ، خستگی و خستگی مداوم وجود خواهد داشت. با گذشت زمان ، بیماریهای مرتبط با چاقی نیز با این جراحی از بین می روند.

بای پس معده

یکی از استانداردترین جراحی های کاهش وزن در جهان بای پس معده است. برای این کار باید قسمت کوچکی از معده را به روده کوچک متصل کرد تا وقتی فردی غذا می خورد ، غذا به قسمت کوچک معده برسد و فرد بلافاصله احساس سیری کند. برای انجام این جراحی چاقی ، فرد باید دستورالعمل های پزشک را به درستی رعایت کند تا ویتامین ها و مواد معدنی را فاقد آن نباشد. چندین دلیل قوی برای کاهش وزن بعد از عمل بای پس معده وجود دارد که مهمترین آنها کاهش مصرف غذا است و دلیل دیگر این است که غذای کمتری به دلیل دستکاری در روده جذب می شود.

حقایق مربوط به جراحی چاقی چیست؟

تا کنون بدانید جراحی چاقی چیست. حال ، اگر شما کاندید مناسبی برای جراحی چاقی هستید ، بهتر است این مسائل را در نظر بگیرید و با چشم انداز روشنی در مورد جراحی چاقی تصمیم بگیرید.

  • چاقی فقط یک مشکل آشکار نیست. بلکه عامل اصلی آن بیماری متابولیک و تلاش برای کاهش متابولیسم بدن است. کاهش میزان غذای مصرفی باعث نمی شود این فرد دچار کاهش وزن شود.
  • تغییرات متابولیکی ناشی از جراحی چاقی خنثی می شود. بنابراین ، پس از جراحی چاقی ، بلافاصله یک وعده غذایی کامل سرو می شود.
  • خطرات جراحی چاقی همانند جراحی کیسه صفرا است و عوارض جانبی چاقی بر بدن بسیار بیشتر از جراحی است.
  • جراحی چاقی یک تجربه احساسی است. برای افزایش اعتماد به نفس در این زمینه ، نیاز به حمایت پزشک دارید.

جراحی چاقی می تواند فشار خون بالا ، درد مفاصل و دیابت نوع 2 را بهبود بخشد.

  • اگر چاقی سلامت افراد را در معرض خطر قرار دهد ، بیمه هزینه جراحی چاقی را پوشش می دهد.
  • از آنجا که لاپاراسکوپی در جراحی چاقی استفاده می شود ، هیچ بخیه ای روی بدن وجود نخواهد داشت و زمان بهبودی بسیار کوتاه خواهد بود. پس از 2 هفته استراحت ، فرد می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد.
  • پس از 2 ماه ، معده به شیوه جدید زندگی عادت می کند و با گذشت زمان ، بدن فرد ایده آل می شود.
  • اعتقاد بر این است که میزان موفقیت جراحی چاقی در 5 سال گذشته 85 درصد بوده است و به این ترتیب ، توانسته است به افراد در دستیابی به تناسب اندام مورد نظر خود کمک کند.

اخرین حرف

با ارائه این اطلاعات می فهمید که جراحی چاقی چیست و به مزایای قابل توجه آن پی خواهید برد. با در نظر گرفتن این نکته ، اگر شما کاندید مناسبی برای جراحی چاقی هستید ، بهتر است به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا با مشورت آنها راه حل مناسبی برای جراحی چاقی برای شما تهیه شود و شما می توانید به هدف خود برسید. بتوانید به آن برسید قسمت مورد نظر این مهم است که بدانید اگر از رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم علاوه بر جراحی چاقی استفاده کنید ، روند کاهش وزن شما تسریع می شود و ممکن است کاهش وزن را تجربه کنید.

*گزارش تبلیغات

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا