عمومیمجله کسب و کار

علت کم شدن فشار پمپ کارواش صنعتی

یکی از پمپ های صنعتی پرکاربرد پمپ کارواش است که در گروه پمپ های پیستونی قرار می گیرد. مکانیسم کار پمپ های پیستونی یا کارواش، تولید فشار بالا و دبی کم به طور همزمان است. به عنوان مثال پمپ های کارواش مورد استفاده برای شستشوی خودروها می توانند فشاری بین 100-250 بار و دبی 8-25 لیتر داشته باشند. افزایش فشار بیش از مقدار مشخص شده ممکن است در هنگام شستشو به رنگ خودرو آسیب برساند. البته یک نوع پمپ پیستونی هم برای پاشش استفاده می شود.

این نوع پمپ ها دبی بالاتر و فشار کمتری دارند. فشار بین 40 تا 100 بار در حالی که دبی 25 تا 60 لیتر در دقیقه در محدوده عملکرد پمپ های اسپری می باشد.

پمپ های پیستونی را می توان به صورت کوپلینگ مستقیم یا به وسیله تسمه به موتور الکتریکی متصل کرد. در صورت تمایل به خرید پمپ های پیستونی اینتر پمپ ایتالیا، برتولینی ایتالیا و … و همچنین قطعات یدکی آنها می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

از پمپ کارواش استفاده کنید

با توجه به گسترش استفاده از پمپ کارواش در شستشوی انواع خودروهای سبک و سنگین، شستشوی پارکینگ ها و راه پله ها، کارگاه ها و مرغداری ها، شستشوی ماشین آلات صنعتی و شستشوی کلیه نقاط شهر، مطالعه دقیق و مطالعه موردی صورت می گیرد. ضروری . این امر در مورد تعمیر و نگهداری آنها نیز صدق می کند.

پمپ کارواش

با توجه به اینکه عیب دستگاه از قطعات آن نشات می گیرد، قبل از بررسی علل افت فشار پمپ کارواش، قسمت های مختلف پمپ کارواش برقی مورد بررسی قرار می گیرد.

الکتروموتور

جزء اصلی پمپ کارواش موتور الکتریکی است. بدون موتور الکتریکی، یک پمپ کارواش نمی تواند فشار و آب را تامین کند، زیرا موتور الکتریکی نقش راننده را بازی می کند. لازم به توضیح است که هر پمپ شستشو از نظر قدرت، سرعت و نوع اتصال به موتور الکتریکی خاصی نیاز دارد که این موارد در کاتالوگ پمپ موجود است. اتصال بین پمپ و موتور الکتریکی یا فلنجی یا کوپلینگ است. برای کار با حداکثر راندمان و دستیابی به موقعیت کاری مطلوب، اکثر پمپ های شستشوی دستی معمولاً به موتور الکتریکی 1500 دور در دقیقه نیاز دارند، البته اگر قدرت متغیر باشد.

به عنوان مثال پمپ برتولینی C40 که معمولاً برای پاشش و شستشوی کم فشار (50 در 40 لیتر) استفاده می شود، به یک موتور 5.5 اسب بخاری نیاز دارد. یا پمپ Bertoletti 110 bar 11 لیتری (WBL1111) به موتور 3 اسب بخار نیاز دارد. پمپ 200 بار اینتر پمپ ایتالیا که به طور گسترده در کارواش ها مورد استفاده قرار می گیرد، به یک موتور 7.5 اسب بخاری نیاز دارد. اگر الکتروموتور بر اساس استاندارد کاتالوگ انتخاب نشود و از توانی کمتر از میزان مشخص شده در کاتالوگ استفاده شود، فشار و دبی پمپ کاهش می یابد. از طرفی اگر قدرت و دور موتور بیشتر از حالت استاندارد باشد، موتور الکتریکی به مرور زمان آسیب می بیند.

پمپ کارواش

انتخاب پمپ پیستونی یا کارواش باید با دقت انجام شود. همانطور که قبلا ذکر شد، ابتدا باید هدف استفاده از پمپ را مشخص کنید. کارواش، کف کارگاه، سمپاشی و …. بنابراین، نمی توانید انتظار داشته باشید که ماشین را 50-100 بار پمپ کنید. یکی از دلایل کاهش فشار و دبی پمپ های کارواش خرابی قطعات داخلی پمپ می باشد. با توجه به بالا بودن فشار در پمپ های کارواش، استهلاک نیز افزایش می یابد، بنابراین سرسیلندر، مهر و موم روغن و برنج پمپ های کارواش باید به دقت و به طور مداوم بررسی شوند.

شیر کارواش

یکی از اجزای مهم شلنگ کارواش. به طور معمول شیلنگ های مورد استفاده در کارواش به قطر 1.4 اینچ و دو لایه هستند و با نام دو لسیم در بازار به فروش می رسند. یکی از دلایل کاهش فشار یا دبی، انتخاب نادرست لوله از نظر ابعادی بر اساس دبی و فشار الکتروپمپ است. انسداد اجسام یا رسوب لوله نیز می تواند فشار و جریان را کاهش دهد.

نیزه، نیزه دسته و دماغه

پمپ کارواش، دسته بدنه و نازل از دیگر اجزای مهمی هستند که بدون آنها به هدف نمی توان رسید. نازل تعیین کننده نوع آب پاش است و لازم به ذکر است که 7 نوع نازل در بازار موجود است.

نازل توربو روتاری رایج ترین و پرکاربردترین نازل در بازار است که در بازار به فروش می رسد و مورد استفاده قرار می گیرد. خامه یا نیزه ممکن است پرکننده داشته باشند یا بدون آن. برای خرید لنس و نازل مناسب پمپ کارواش می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

علل کم فشار بودن پمپ کارواش

1. آسیب به پمپ کارواش به دلیل خشکی

در شرایطی که آب کافی از منبع به پمپ ماشین ظرفشویی وجود نداشته باشد، در مدت زمان کوتاهی به دلیل کارکرد خشک، افزایش اصطکاک و افزایش دما به پمپ آسیب وارد می شود و به مرور زمان دبی کاهش می یابد. و غیره فشار ایجاد می شود. اصولاً به دلیل فشار زیاد در پمپ های پیستونی و پمپ های اسکرابر، کارکرد خشک، تأثیر مخرب تری بر پمپ نسبت به پمپ های خانگی دارد.

2- استفاده طولانی مدت از حالت اجتناب

در صورت استفاده از حالت بای پس، موتور الکتریکی پمپ کارواش روشن می شود، اما تفنگ خاموش می شود، بنابراین فشار در پمپ به مرور زمان افزایش می یابد که می تواند به قسمت های مختلف پمپ آسیب برساند. برای کاهش اثرات مضر این مشکل باید از شیر فشار شکن مناسب استفاده کرد. بنابراین یکی از عوامل مهم کم فشار بودن پمپ کارواش، از بین رفتن قطعات داخلی در اثر افزایش فشار داخل پمپ می باشد.

3- هوا وارد پمپ می شود

هوای ورودی به پمپ یا به طور کلی هوا باعث افت فشار و جریان در پمپ کارواش می شود. برای حل این مشکل از ورودی های پمپ، اتصالات، لنج ها و غیره استفاده کنید. آن را بررسی کنید. حباب یا ایجاد حباب های هوا در پمپ که کاویتاسیون نامیده می شود باعث کاهش فشار در پمپ رفت و برگشتی شده و باعث آسیب به قسمت های داخلی پمپ می شود.

4- عدم روغن کاری مناسب

پمپ های فشار قوی (پیستون، کارواش، پیستون و غیره) باید به درستی و به موقع روغن کاری شوند تا قطعات داخلی به درستی بلغزند. از این نوع روغن برای کاهش اثرات مخرب اصطکاک و حرارت استفاده می شود.عدم روغن کاری مناسب می تواند به قطعات آسیب برساند و باعث مخلوط شدن آب و روغن شود.

5- منجمد کنید

یکی از دلایل افت فشار در پمپ های کارواش یخ زدن آب در مخزن یا پمپ است. استفاده از بخاری در چاه یا ضد یخ در پمپ و همچنین تخلیه پمپ از مایع پس از هر بار استفاده می تواند اثرات منفی این عامل را کاهش دهد.

عوامل دیگر شامل سایش نازل، نشتی لوله خروجی، سایش واشر، گرفتگی فیلتر ورودی پمپ و غیره است. ذکر شد.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا