اقتصادی

کاهش ۱۲ درصدی سوانح ریلی در سال ۱۴۰۲

به گفته مدیرکل اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با اقدامات انجام‌شده، حوادث راه‌آهن با کاهش ۱۲ درصدی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ۱۴۰۱ مواجه شد.

به گزارش مجله ایرانی، حمید گوگوچانی در مراسم تقدیر از برترین‌های ایمنی ریلی، بیان کرد: ممانعت از سیر واگن‌های باری شیر بسته (بدون ترمز)، اعزام قطارهای کامل و نصب دوربین‌های لکوموتیوهای باری، سه اقدام اساسی انجام‌شده در حوزه ایمنی راه‌آهن در سال گذشته بود. این اقدامات کاهش ۱۲ درصدی حوادث راه‌آهن را در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به دنبال داشت.

همچنین در ادامه این نشست، محمدحسن اسماعیلی -رییس کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن- بیان کرد: تا سال گذشته نیمی از واگن‌ها (۸۰۰۰ واگن باری) با شیر بسته ترمز حرکت می‌کردند اما اکنون حتی یک واگن با شیر بسته ترمز حرکت نمی‌کند. نداشتن حتی یک واگن شیر بسته (بدون ترمز) انقلاب بزرگی در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به کاهش سوانح در سال ۱۴۰۲، گفت: ساماندهی پرداخت‌های کیلومتراژی، اعزام قطارها به صورت کامل، سایر اقداماتی بود که در نهایت کاهش سوانح را در سال ۱۴۰۲ به دنبال داشت. نصب دوربین‌های واگن‌ها اقدام مناسب دیگری بود که هزینه آن در برابر حوادث بسیار ناچیز است. امیدواریم کاهش سوانح سال به سال افزایش پیدا کند.

رییس کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن با تاکید بر لزوم تکمیل کارنامه ایمنی در همه بخش‌ها، هشدار داد:  هرچه حوادث را جزئی و بی‌اهمیت تلقی کنیم، به حادثه بزرگتر تبدیل می‌شود و از این رو باید برای همه حوادث و اتفاقات اهمیت قائل شد.

ادامه دارد

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا