ورزش

دانشگاه‌ها در مرداد پذیرای مصاحبه با دانشجویان دکتری خواهند بود

دانشگاه‌ها در مرداد پذیرای مصاحبه با دانشجویان دکتری خواهند بود

نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری ۱۴۰۳ به صورت کارنامه در دهه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ منتشر می‌شود و پس از آن در خرداد فرآیند انتخاب رشته و معرفی داوطلبان مجاز برای مصاحبه صورت می‌گیرد و در نهایت در مرداد مصاحبه دانشگاه‌ها انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ در روز جمعه، ۴ اسفند ۱۴۰۲ در ۱۵۴ شهر، ۱۸۶ حوزه اصلی و ۵۶۸ حوزه فرعی برگزار شد.

تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ نفر در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد مرد هستند. در تهران ۳۶ هزار و ۳۰۹ نفر شرکت کننده در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ هستند.

گروه علوم انسانی با ۲۹ کدرشته و ۱۰۱ هزار و ۷۸۸ نفر داوطلب بزرگترین گروه حاضر در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ است. داوطلبان در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

یک درصد از فارغ التحصیلان آموزش و پرورش، ۷۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی، ۲ درصد از فارغ التحصیلان مؤسسات غیر انتفاعی، ۱۳ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، ۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور، ۳ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و یک درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی در کنکور دکتری ۱۴۰۳ شرکت کردند.

تعداد کدرشته‌های آزمون دکتری ۱۴۰۳ در علوم انسانی ۲۹ عدد، در علوم پایه ۱۴ عدد، در فنی و مهندسی ۲۰ عدد، در کشاورزی و منابع طبیعی ۱۸ عدد، در هنر ۷ عدد و در دامپزشکی ۱۹ عدد است.

آزمون دکتری در دو مرحله کتبی و مصاحبه برگزار می‌شود و نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ به صورت کارنامه در دهه اول یا نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ منتشر می‌شود و پس از آن در خرداد فرآیند انتخاب رشته و معرفی داوطلبان مجاز برای مصاحبه صورت می‌گیرد و در نهایت در مرداد مصاحبه دانشگاه‌ها انجام خواهد شد.

مشاهده مطالب بیشتر

کارگروه خبری ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های توانبخشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تمرینات ورزشی برای بهبود و بازسازی بدن پس از آسیب‌ها و صدمات می‌پردازم. هدفمندی خود را در بازگشت به وضعیت قبلی و تقویت بدن در فرآیند توانبخشی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای امید و قدرت در توانبخشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا