دانش و سلامت

۶۵ هزار ایرانی با پیوند عضو به زندگی بازگشتند

به گزارش شفاف، کتایون نجفی زاده، در همایش برخط شعب انجمن اهدای اعضای ایرانیان گفت: از ابتدای سال جاری 446 مورد اهدای عضو در کشور انجام شده است که نسبت به سال گذشته (با 269 مورد) 66 درصد رشد نشان می دهد.

وی در عین حال بیان کرد: به دلیل گزارش، آمار اهدایی عضو در سال 99 نسبت به سال قبل از آن 53 درصد کاهش داشت و نسبت به آمار 57 درصدی اهدای عضو در یک نمونه ثبت شده، افت 22 درصدی اهدایی را شاهد بودیم. استیم.

عضو کارگروه پیوند اعضای سازمان جهانی بهداشت (i)، به مسیر رو به رشد اهدای عضو در ایران اشاره کرد و گفت: رضایت به اهدای عضو در ایران 2 دهم درصد در سال 1379 به 9/10 در سال جاری افزایش یافته است.

وی، بازگشت از 65 هزار ایرانی به پیوند عضو، ارزی 250 هزار میلیارد تومانی ناشی از بومی سازی اهدای عضو در کشور و بی نیازی از کشور و از رفتن به خارج از نیروی کارآمد با ورود نیروهای بازدارنده را از مهم ترین توفیقات دریافت کرده است. اهدای و در ایران رشمرد.

نجفی زاده، شعب را بازوی اجرایی انجمن برشمرد و با اشاره به فاصله معنی دار اهدای عضو در مناطق مختلف کشور، بر لزوم جدیت بیشتر انجمن برای استفاده از ظرفیت های بالقوه استان ها تاکید کرد.

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا