دانش و سلامت

ارائه ۲۸۱ هزار خدمت پزشکی به حجاج ایرانی؛ تاکنون/۵۷ زائر بستری در بیمارستان‌ها

رئیس جمعیت هلال‌احمر از ارائه ۲۸۱ هزار خدمت بهداشتی، درمانی و امدادی به زائران ایرانی در مکه، مدینه و مشاعر تا امروز خبر داد.

به گزارش مجله ایرانی، دکتر پیرحسین کولیوند در تشریح خدمات ارایه شده به زائران ایرانی در کشور عربستان و در ایام حج تمتع گفت: از سوم خرداد تا ۴ تیرماه در مجموع ۲۸۱ هزار و ۴۳ مورد خدمت بهداشتی، درمانی امدادی به زائران ایرانی در مکه و مدینه ارائه شده است.

کولیوند گفت: ۲۱۰ هزار و ۴۳۶ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه و مدینه به زائران کشورمان ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در این مدت ۱۴ هزار و ۲۱۱ مورد خدمات پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و …، ۴۷ هزار و ۳۷۱ مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است، افزود: تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج تا امروز ۱۴۹ هزار و ۲۱۰ مورد بوده است. ۲۳۲۹ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت است.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ به گفته دکتر کولیوند در حال حاضر ۳۶ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۲۱ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا