دانش و سلامت

دقیق ترین ساعت اتمی جهان هر چند سال یک ثانیه عقب می افتد؟

“شیمون کلکوووز” استاد فیزیک دانشگاه “ویسکانسین-مدیسون” و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ساعت های شبکه نوری در حال حاضر بهترین ساعت های جهان هستند و در اینجا ما به سطحی از عملکرد دست یافتنی هایم که قبلا هیچکس غیر قابل قبولی است. ما در ال ار رای ود ملکرد ن و وسعه رنامه های اربردی نوظهور ستیم ا این ملکرد ودیافته ممکون.

دقیقین سا اتمی ان ساخته د

ور لی، ساعتای اتمی ساعتی ستند ركانسهای اتمی، معمولاً اتمهای سزیم ا روبیدیم را دد. این رآیند نین ساعتایی اجازه می دهد ا مان را ا دقت الایی اندازهری ند.

ساعتای اتمی ا ردیابی سطح انرژی الکترونها ار میند. معلم میویند: ساعتهای اتومی نوری با استفاده از لیزری که دقیقاً مطابق با این فرکانس تنظیم شده است، زمان را محاسبه می کند و برای نگاه داشتن زمان دقیق به لیزرهای جهان نیاز دارد.

این مطالعه دید ساعت گذشته ایجاد رد اتمهای استرانسیوم را در محفظه لاء دا و میرد. این م از لیزر ویژه استفاده رد مانطور “کولکوویتز”

این گروه تلاش کرد تا تفاوت های بین ساعت ها را دقیقاً اندازه گیری کند، زیرا دو گروه از اتمها در محیط های کمی متفاوت به تغییر در میدان های مغناطیسی یا گرانش با سرعت های متفاوتی حرکت می کنند. بررسی این مایش را از ار رای اندازهری این اوت انجام داد و در ول مان دقت ری در اندازه

در نهایت، ساعت اتمی رسیدند نها انیه در میلیارد سال از دست می دهد.

“کولکوویتز” میگوید: نکته شگفت انگیز این است که ما عملکردی مشابه با ساعتهای مشابه نشان دادیم، در حالی که از لیزری با قدر کمتر استفاده می شود و این واقعا برای بسیاری از برنامه های کاربردی در دنیای واقعی بسیار مهم است.

46

مشاهده مطالب بیشتر

دکمه بازگشت به بالا