عمومی

چرا نباید از گوشی موبایلمان در حین شارژ استفاده کرد؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]چرا نباید از گوشی موبایلمان در حین شارژ استفاده کرد و دلیل اسیب رساندن به باتری گوشی چیست؟

همانطور که می دانید گوشی های موبایل بدون باتری عملا هیچگونه استفاده و یا کاربردی ندارند و این نشان از مهم بودن ای قطعه از موبایل می باشد لذا بایستی در نگهداری و مراقبت از ان نهایت دقت و توجه لازم را به خرج دهیم تا بتوانیم علاوه بر این که عمر مفید آن را افزایش دهیم، در عملکرد آن نیز هیچگونه ضعف و خللی ایجاد نکنیم، اما چگونه؟

یکی از این مراقبت ها پرهیز از انجام برخی عادات نادرست در استفاده از گوشی موبایل است که یکی از ان ها استفاده از گوشی در زمان شارژ است، متاسفانه این مورد یکی از بدترین عادت های کاربران این دستگاه هوشمند است.

در ادامه این مقاله به بررسی این که چرانباید از گوشی همراه در زمان شارژ استفاده کنیم و همچنین تاثیرات منفی آن برای باتری می پردازیم برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همرا باشید و برای تهیه انواع باتری موبایل میتوانید از لینک زیر اقدام نمایید:

https://fonishop.com/product-category/battery/

 

اهمیت سلامت باتری

شاید یکی از مهم ترین دلایلی که موجب شد تا توجه به باتری موبایل تا حد زیادی اهمیت پیدا کند پیشرفت در نرم افزارهای ارائه شده برای گوشی های هوشمند باشد زیرا همانطور که می دانید به هر میزان که کیفیت یک برنامه کاربری بالا باشد به همان میزان نیز استفاده از آن برنامه در میزان مصرف باتری تاثیر گذار خواهد بود.

از این رو کمپانی های تولید کننده تلفن همراه مدام در حال تغییراتی برای افزایش عمر باتری براساس تکنولوژی روز دنیا هستند تا از این طریق بتوانند با بیشتر کردن ظرفیت این قطعه مهم در گوشی رضایت کاربران را جلب کنند.

آیا استفاده از گوشی در زمان شارژ موجب کندی در سرعت شارژ می شود؟

باتری انرژی مورد نیاز برای کارکردن با گوشی را از طریق برقی که با شارژر دریافت می کند تامین می کند، در واقع زمانی که گوشی خود را به شارژر متصل می کنید سیستم مدیریت انرژی در دستگاه هوشمند شروع به کار کرده و انرژی را که از طریق شارژر دریافت می کند در بخش های مختلف گوشی تقسیم و بخشی از آن را نیز در باتری ذخیره می کند.

زمانی که شما از گوشی موبایل متصل به شارژ استفاده می کنید سیستم مدیریت بخشی از انرژی دریافتی را برای روشن نگه داشتن صفحه و عملکرد پردازند و برنامه هایی که شما در حال کار کردن با ان هستید اختصاص می دهد از این رو انرژی کمتری برای ذخیره سازی به باتری می رسد و این امر موجب کند شدن شارژ گوشی موبایل خواهد شد.

استفاده از گوشی همراه در حین شارژ منجر به داغ شدن آن می شود

استفاده از گوشی همراه در زمان که به شارژر متصل است و استفاده از برنامه های مختلف مانند بازی کردن- وب گردی و مانند اینها موجب می شود تا پردازشگر گوشی برای اینکه نیازهای کاربر را براورده کند فعالیت بیشتری داشته باشد ( از یک طرف دستوارن کاربر را اجرا کرده ا ز سوی دیگر مدام از باتری انرژی دریافت کند) و باتری نیز که در حال دریافت ذخیره انرژی از طریق شارژر است آن را همزمان دریافت و صرف برآورده نمودن نیازهای کاربر در استفاده از گوشی می کند که این امر موجب ایجاد فشار بر چند بخش از گوشی موبایل شده که در نهایت منجر به داغ شدن آن می شود.

گرمای تولید شده در این فرایند در دراز مدت علاوه بر ضعیف شدن عملکرد باتری و کاهش عمر مفید آن، موجب صدمه رساندن به برخی از قسمت های دیگر دستگاه موبایل مانند پردازنده و گرافیک می شود، جالب است که بدانید گرمای ایجاد شده موجب کاهش سرعت پردازنده گوشی می شود.

استفاده از گوشی در حین شارژ موجب آسیب رساندن به کابل شارژر و در نهایت کاهش عمر مفید باتری می شود

هنگامی که همزمان گوشی به شارژر متصل است و از آن استفاده می کنید موجب کشیده شدن کابل- گره خوردن و یا تکان خوردن ان می شود که تمامی این موراد در بلندمدت موجب خراب شدن کامل کابل می شود، از این رو شما بایستی به فکر تهیه کابل اورجینال برای گوشی خود باشید.

تصور کنید که شما علم و اگاهی کافی در تشخیص کابل اورجینال را نداشته باشید و در بازار جنس تقلبی را به نام اورجینال تهیه کنید و از ان برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی موبایلتان استفاده کنید که این امر نه تنها موجب خرابی دستگاه می شود بلکه یکی دیگر از مورادی است که منجر به گرم شدن گوشی در زمان شارژ شده و کاهش عمر مفید باتری را در پی دارد

البته نکته دیگری نیز که ذکر آن بسیار حائز اهمیت است این است که استفاده از گوشی در زمان شارژ و کشیده شدن و پیچ خوردن موجب ایجاد اختلال در انتقال برق از ازشارژر به گوشی می شود که این امر منجر به صدمه دیدن کانکتور و ایجاد اتصال بد نیز می شود.برای خرید انواع باتری موبایل از فروشگاه لوازم جانبی موبایل فونی شاپ اقدام نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا