عمومیمجله کسب و کار

چرا تلویزیون اسنوا دیر روشن می‌شود؟

 دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا یکی از معضلاتی است که کاربران برخی مواقع با آن روبه‌رو می‌شوند. یعنی هنگامی که دکمه پاور را فشار می‌دهند، تلویزیون با کمی تأخیر روشن می‌شود. اغلب افراد در این مواقع نگران می‌شوند و فکر می‌کنند که تلویزیون آن‌ها دچار مشکل شده است. در اکثر موارد قطعه‌های داخلی این دستگاه ایراد دارد و نیازمند بررسی و تعمیر است. همچنین امکان دارد مشکل از دکمه پاور آن باشد که با تعویض یا تعمیر آن تلویزیون با سرعت عادی روشن خواهد شد. اگر تلویزیون اسنوای شما نیز دیر روشن می‌شود و فکر می‌کنید که به تعمیر تلویزیون اسنوا در منزل خود نیاز دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 عوامل موثر در دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا

 عوامل مختلفی می‌توانند باعث دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا شوند که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

بررسی کنترل تلویزیون

یکی از اقدامات اولیه بررسی کنترل تلویزیون است. شما باید دکمه‌های روشن و خاموش کنترل را فشار دهید و منتظر بمانید تا تلویزیون یا لامپ‌های LED آن روشن شود. در این حالت اگر لامپ‌های LED روشن شدند؛ ولی تلویزیون همچنان خاموش بود، می‌توان نتیجه گرفت کنترل دلیل روشن شدن تلویزیون نیست. پس از آن تنظیمات دکمه پاور و آنتن تلویزیون را بررسی کنید.

بارگذاری نرم‌افزارها

زمانی که تلویزیون روشن می‌شود، نرم‌افزارها و سیستم‌عامل مرتبط با آن بارگذاری و اجرا می‌شوند. به همین دلیل امکان دارد این فرایند زمان‌بر باشد و موجب دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا شود.

دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا

بررسی برخی تنظیمات پیش از روشن شدن

 تلویزیون پیش از اینکه تصویر را نمایش دهد، تنظیمات و شرایط محیطی مانند نور، ورودی‌ها و سایر تنظیمات را بررسی می‌کند. این بررسی می‌تواند به دلیل اجرای تصمیمات مورد نیاز کمی زمان ببرد و در نهایت موجب بروز این مشکل شود.

آسیب در برد پاور

 بیشتر مواقع دیر روشن شدن تلویزیون به دلیل صدمه دیدن برد پاور است. از آنجایی که برد تغذیه با برق شهری ارتباط دارد، در مقایسه با دیگر قسمت‌های دستگاه، بیشتر در معرض خرابی قرار می‌گیرد. از جمله عوامل دیگر که باعث دیر روشن شدن تلویزیون می‌شوند، می‌توان به شکستگی، سوختن پنل و نفوذ آب در آن اشاره کرد.

مشکل در منبع تغذیه

 اگر فاصله فشار دادن دکمه پاور تا روشن شدن تلویزیون اسنوای شما به طور غیر منتظره‌ای افزایش پیدا کند، به‌احتمال زیاد منشا آن از قطعه‌هایی مانند منبع تغذیه است. در نتیجه برای رفع مشکل دیر روشن شدن تلویزیون، بایستی به فکر تعویض منبع تغذیه و واحد برق این دستگاه باشید. به‌منظور انجام این کار، باید قطعه پشتی تلویزیون خود را باز کنید تا از سالم بودن خازن‌ها مطمئن شوید. اگر خازن‌های موجود در این قطعه نشتی داشته باشند، باید به‌سرعت برای تعویض آن‌ها اقدام کنید. در ضمن مطلوب است برای تعمیر تلویزیون اسنوا از تعمیرکاران و تکنسین‌های ماهر و مجرب کمک بگیرید.

پر شدن حافظه پنهان

 یکی دیگر از عواملی که باعث دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا می‌شود، پر شدن حافظه پنهان دستگاه است. راه‌اندازی دوباره و تخلیه این دستگاه سبب می‌شود تا تلویزیون شما به‌صورت طبیعی روشن شود و این فرآیند مدت‌زمان کمتری را صرف کند. تخلیه یا اجرای مجدد تلویزیون را می‌توانید با کمک کنترل یا بدون استفاده از آن انجام دهید. مراحل راه‌اندازی دوباره دستگاه توسط ریموت به شرح زیر هستند:

  • تلویزیون خود را به روش عادی روشن کنید و پس از آن دکمه خاموش و روشن کنترل از راه دور را نگه دارید تا تلویزیون خاموش و سپس مجدداً روشن شود.
  • با انجام این کار، حافظه پنهان تلویزیون اسنوای شما پاک‌سازی می‌شود و پس از آن تلویزیون شما، به طور معمولی روشن خواهد شد.
  • همچنین برای تخلیه تلویزیون، بایستی این دستگاه را از منبع برق جدا کنید و 30 ثانیه منتظر بمانید و سپس مجدداً آن را به منبع متصل کنید تا تلویزیون روشن شود. با انجام این کار و با پاک‌سازی حافظه پنهان دستگاه، افزون بر تخلیه دستگاه، سرعت روشن شدن آن نیز افزایش می‌یابد و مشکل دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا نیز رفع می‌شود.

نصب برنامه‌های زیاد روی تلویزیون

 نصب برنامه‌های زیاد روی تلویزیون، باعث اشغال شدن منابع این دستگاه می‌شود. اجرا شدن این برنامه‌ها در پس‌زمینه، موجب دیر روشن شدن و تاخیر در پاسخ‌دهی تلویزیون اسنوا می‌شود. اگر تلویزیون اسنوای شما نیز با این مشکل مواجه شده است، می‌توانید لیست برنامه‌های موجود در آن را بیابید و برنامه‌های غیر قابل استفاده را انتخاب و حذف کنید. برای حذف برنامه‌های بلااستفاده می‌توانید مراحل زیر را در تلویزیون‌های اندروید خود اجرا کنید:

  • ابتدای کار منوی تلویزیون خود را باز کرده و گزینه برنامه‌ها را انتخاب کنید.
  • در مرحله دوم فهرست برنامه یا برنامه‌هایی را که می‌خواهید حذف کنید را بیابید. همچنین شما می‌توانید با فشار دادن دکمه اینتر روی کنترل خود، آن را انتخاب و سپس حذف کنید.
  • در ضمن فروشگاه گوگل پلی در تلویزیون‌های اندروید، گزینه‌ای برای نصب و حذف برنامه‌ها ارائه می‌دهد که شما با انتخاب آن، می‌توانید مانع از دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا شوید.
  • در نوار کناری سمت چپ فروشگاه گوگل پلی، از فهرست برنامه‌ها یکی را برای حذف انتخاب و روی گزینه Uninstall کلیک کنید.

 غیر فعال سازی برنامه‌ها و سرویس‌های غیرضروری

در حالتی که تلویزیون اسنوای شما از برنامه‌ها و سرویس‌های غیرضروری برخوردار است که در هنگام روشن شدن بارگذاری می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید. این کار می‌تواند سرعت روشن شدن تلویزیون شما را افزایش دهد.

آماده سازی برخی فناوری‌های ویژه پیش از روشن شدن

 بعضی از تلویزیون‌های اسنوا از فناوری‌های ویژه‌ای مانند بهینه‌سازی تصویر و روشنایی خودکار پیش از نمایش بهره می‌برند. این تکنولوژی‌ها می‌توانند برای تنظیم و آماده شدن صحیح تصویر به زمان بیشتری نیاز داشته باشند و در نهایت موجب دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا شود.

تعمیر دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا

 سخن پایانی

 برخی مواقع کاربران به دلیل دیر روشن شدن تلویزیون اسنوا نگران می‌شوند و فکر می‌کنند که دستگاه آن‌ها دچار مشکل شده است. به همین دلیل از جمله دلایلی که باعث دیر روشن شدن تلویزیون‌های اسنوا می‌شوند، می‌توان به صدمه دیدن پاور تلویزیون، برخورداری از فناوری‌های ویژه‌ای همچون بهینه‌سازی تصویر و روشنایی خودکار، وجود برنامه‌ها و سرویس‌های غیرضروری روی تلویزیون، پر شدن حافظه پنهان تلویزیون، آسیب دیدن منبع تغذیه و… اشاره کرد.

در حقیقت تاخیر در روشن شدن تلویزیون امری طبیعی است؛ اما در شرایطی که این مدت زمان بسیار طولانی باشد، مطلوب است برای تعمیر تلویزیون اسنوا به یک تعمیرکار یا تکنسین مجرب مراجعه کنید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا