عمومیمجله کسب و کار

چگونه می‌توانیم سطوح آشپزخانه را به صورت بهداشتی پاک کنیم؟

قبل از تمیز کردن سرویس بهداشتی چه کاری باید انجام داد؟

سالید مجیک نانوسان بیز: اگر به دنبال شست‌و‌شوی سرویس بهداشتی و حمام هستید، قبل از شروع باید کلیه لوازم و وسایلی که در دستشویی و حمام قرار دارند مانند لباس‌ها، شامپو، صابون، لوازم بهداشتی و سطل زباله را از محیط خارج کرده و دیوارها را کاملا پاکسازی کنید. همچنین اگر در در حمام پرده قرار دارد یا کابینت و کمدی در سرویس بهداشتی قرار دارد که قابل جا‌به‌جایی هستند، باید آن‌ها را از دستشویی یا حمام خارج کنید تا مشکلی در هنگام تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی به‌وجود نیاید.

توالت فرنگی را چگونه تمیز کنیم؟

قیمت اسپری دوراکلین نانوسان: تمیز کردن توالت فرنگی یکی از مواردی است که افراد باید در شست‌و‌شوی آن با دقت عمل کنند. استفاده از ، کمک شایانی به تمیز شدن سنگ توالت می‌کند. برای پاک کردن سرویس بهداشتی باید جرم گیر را بر روی مخزن توالت بریزید.

قیمت موتور شوی خودرو نانوسان: پس از ریختن مواد حتما پنجره را برای تهویه هوای داخل باز کنید تا مواد شیمیایی مشکلی برایتان وجود نیاورند. حال پس از گذشت حدود 10 دقیقه باید با استفاده از برس مخصوص به تمیز کردن مخزن و اطراف آن اقدام کنید؛ سپس به خوبی سنگ توالت و توالت فرنگی را با آب بشویید. لازم به ذکر است که اگر به ترکیبات شیمیایی حساسیت دارید، می‌توانید از مخلوط سرکه سفید، بیکینگ پودر و آب برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنید تا توالت فرنگی پاکیزه و براق داشته باشید.

مراحل تمیز کردن سرامیک کف

کف فضاهایی چون سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و سالن پذیرایی معمولا با سرامیک پوشش داده شده‌اند؛ از این‌رو هر از گاهی به تمیزی و نظافت نیاز خواهند داشت. برای تمیز کردن سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و … که کف سرامیکی دارند، می‌توانید مراحل زیر را گام به گام انجام دهید:

  • در ابتدا باید پاک‌کننده مخصوص برای سطوح سرامیکی تهیه کنید؛ زیرا هر ماده شوینده برای سطح خاصی کاربرد دارد. به‌طور کلی برای تمیز کردن سرامیک کف پیشنهاد مطلوبی هستند.
  • برای تمیز کردن سرامیک‌های کف و درز بین آن‌ها بهتر است از پنبه یا پارچه نرم برای آغشته کردن سفید‌کننده استفاده کنید؛ زیرا برس به علت زبری ممکن است سبب ایجاد خط و خش بر روی سرامیک یا خالی شدن مصالح بین درز شود.
  • در مرحله آخر پس از چند دقیقه سطح را با استفاده از پارچه نرم خشک کنید.

نحوه برق انداختن شیرآلات

یکی از مهمترین مراحل تمیز کردن سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه، شست‌و‌شوی شیرآلات و برق انداختن آن‌ها است. برای انجام اینکار باید از مواد شوینده خاص استفاده کرد؛ زیرا مواد شوینده معمولی سبب از بین رفتن لعاب شیرآلات می‌شوند. برای برق انداختن شیرها، پاک‌کننده چند منظوره گزینه مناسبی خواهد بود و به برق انداختن شیرآلات کمک شایانی می‌کند.

همچنین اگر به دنبال مواد شوینده شیمیایی نیستید، می‌توانید از ترکیب لیمو ترش و نمک یا موادی چون سرکه سفید، نوشابه و خمیر دندان برای تمیز کردن شیرآلات استفاده کنید. قرار گرفتن این مواد بر روی سطوح فلزی و شیرها به از بین رفتن جرم‌ها کمک کرده و آن‌ها را زیبا و درخشان می‌کند. هنگام تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام وقتی می‌خواهید سطوح شیرآلات را تمیز کنید، توصیه می‌شود که از سیم نرم و ظریف یا مسواک نرم استفاده کرده تا بر روی شیرآلات خط و خشی ایجاد نشود.

بهترین روش تمیز کردن آینه در سرویسهای بهداشتی و حمام

اگر قصد دارید تا در زمان تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام به شست‌و‌شو و تمیز کردن آینه اقدام کنید، می‌توانید از استفاده کنید تا سطح آینه عاری از هرگونه کثیفی، گرد و غبار و لکه‌ها شود. برای تمیز کردن آینه در سرویس‌های بهداشتی و حمام باید پس از اسپری کردن شیشه پاک‌کن، از پارچه نرم و لطیف برای پاک کردن آن استفاده کنید.

چنانچه به دنبال مواد شوینده خانگی هستید، محلول سرکه و آب برای تمیز کردن آینه در سرویس‌های بهداشتی پیشنهاد ایده‌آلی خواهد بود. حال اگر می‌خواهید در کنار تمیزی آینه، از بخار گرفتگی آن جلوگیری کنید، می‌توانید از کرم اصلاح صورت برای برق انداختن آینه استفاده کنید.

آشپزخانه تمیز و مرتب | پاك كردن چربي آشپزخانه | تميز كردن آشپزخانه نی نی سایت

جمعبندی

تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام از کارهای ناخوشایند بوده که اغلب افراد و خانم‌های خانه‌دار از انجام آن شانه خالی می‌کنند اما اگر به صورت اصولی با مواد شوینده مناسب انجام شود، می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون دردسر انجام شود.

قبل از شروع کار باید کلیه وسایل را از فضای دستشویی و حمام خارجی کنید. برای تمیز کردن سنگ دستشویی و توالت فرنگی، کف سرامیکی، شیرآلات و آینه در سرویس‌های بهداشتی، می‌توانید به ترتیب از ماده جرم‌گیر، سفیدکننده مخصوص، پاک‌کننده چند منظوره و شیشه پاک‌کن استفاده کنید. همچنین افرادی که به مواد شیمیایی آلرژی دارند، می‌توانند از محلول‌هایی چون سرکه سفید و آب یا نوشابه، سرکه و نمک، خمیر دندان و … برای تمیز کردن و برق انداختن سطوح مختلف بهره ببرند. لازم به ذکر است که در هنگام تمیز کردن و شست‌و‌شوی سطوح مختلف با مواد شوینده شیمیایی بهتر است از دستکش مناسب، ماسک و دستمال مرطوب استفاده کنید تا به ریه‌ها آسیبی وارد نشود

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا