راه‌اندازی اپلیکیشن تاکسیرانی جدید در پایتخت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

راه‌اندازی اپلیکیشن تاکسیرانی جدید در پایتخت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با معرفی مدل جدید خدماتی به نام “شاتل” گفت: این سیستم به شهروندان این امکان را می‌دهد که به جای انتظار در خیابان، صندلی خود را رزرو کنند و از خدمات تاکسی استفاده کنند. این مدل به کاهش معطلی و هزینه‌های شهروندان کمک می‌کند.

مالکی به بررسی وضعیت خدمات حمل و نقل تاکسی در کشور و به ویژه در تهران پرداخت و گفت: مدل خدمات تاکسی در ایران با بسیاری از کشورها و کلان‌شهرها متفاوت است و تاکسی‌ها به صورت هوشمند نظارت نمی‌شوند.

وی با درخواست از اعضای شورای شهر برای بهبود وضعیت تاکسیرانی من بارها خدمت اعضای محترم شورا رسیدم و خواهش کردم به سازمان تاکسیرانی کمک کنید. چون حمل و نقل سر جای خودش ننشسته است. نه در تهران در هیچ شهر دیگر. در حالی که تاکسی‌ها سوبسید دریافت می‌کنند، بخش دولتی از شهرداری در حوزه‌های مختلف از جمله سوخت، طرح ترافیک و بیمه تکمیلی را شامل می‌شوند اما خودروها اکنون در شرکت‌هایی که وابسته به شهرداری نیستند خدمات رسانی می‌کنند. این موضوع را می‌توان به راحتی از سامانه‌های وزارت کشور برداشت کرد.

مالکی به مشکلاتی که تاکسی‌ها با آن مواجه هستند، از جمله دریافت سوخت و خدمات از شهرداری و عدم نظارت مناسب اشاره کرد و در ادامه با معرفی مدل جدید خدماتی به نام “شاتل” گفت: این سیستم به شهروندان این امکان را می‌دهد که به جای انتظار در خیابان، صندلی خود را رزرو کنند و از خدمات تاکسی استفاده کنند. این مدل به کاهش معطلی و هزینه‌های شهروندان کمک می‌کند.

وی همچنین به چالش‌های تبلیغاتی و نیاز به افزایش تعداد ون‌ها برای ارائه خدمات بهتر اشاره و بر اهمیت ورود شهرداری به این حوزه تأکید کرد و افزود: پروژه‌های بزرگ زمان‌بر هستند و نیاز به حمایت و همکاری از سوی مدیریت شهری دارند تا به نتایج مطلوب دست یابند.

دکمه بازگشت به بالا