بین الملل

دبیرکل حزب الله در دیدار امیرعبداللهیان: دشمن صهیونیستی در تنگنای راهبردی قرار گرفته/ بدون شک پیروزی مقاومت حتمی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به بیروت سفر کرده است، با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرد.

در این دیدار آخرین تحولات منطقه با تمرکز بر وضعیت جنگ و نسل‌کشی علیه غزه و اوضاع فلسطین و جنوب لبنان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، در این دیدار، دبیرکل حزب‌الله ضمن تقدیر از حمایت‌های امام خامنه‌ای، هم‌چنین رییس جمهور، دولت و ملت ایران از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و با تشریح وضعیت و توان بالای مقاومت و انسجام و هماهنگی گروه‌های مقاومت در حمایت از فلسطین و غزه یادآور شد، دشمن صهیونیستی در بحران و تنگنای راهبردی قرار گرفته و به هیچ یک از اهداف خود در میدان دست نیافته است.

سیدحسن نصرالله، مقاومت را عنصر مهمی در معادلات منطقه دانست و تاکید کرد: بدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان مواضع حکیمانه، صریح و مقتدرانه مقام معظم رهبری را در تحولات جاری غزه و کرانه باختری در میان رهبران جهان منحصر به فرد قلمداد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گزارشی از تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از فلسطین و مقاومت و تمرکز بر راه حل سیاسی مبتنی بر حقوق مردم فلسطین در محافل بین‌المللی ارائه کرد و یادآور شد پذیرش مقاومت به عنوان طرف اصلی در ابتکارات سیاسی مطرح شده، نشان از نقش و جایگاه مقاومت در فلسطین و منطقه است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: مقاومت فلسطین هم در مسیر مقاومت و ایستادگی و هم در توجه به راهکار سیاسی، با حکمت و اقتدار عمل کرده است.

وی افزود: در هر ابتکار سیاسی، باید نقش مردم فلسطین و اجماع رهبران و گروه‌های فلسطینی به عنوان محور اصلی مدنظر قرار گیرد.

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا