بین المللمجله کسب و کار

قیمت روز دلار کانادا در تورنتو

معرفی واحد پول کانادا

پول کانادا هم مانند بسیاری از کشورهای قاره آمریکا، دلار است. علامت اختصاصی این ارز با نماد $ و کد نشان داده می‌شود. البته توجه داشته باشید که برخی اوقات هم از علامت‌های CA$، Can$ یا$C  برای مشخص کردن دلار کانادا از ارزهای دیگر در کشورهای مختلف استفاده می شود. حال جالب است بدانید که هر واحد پول کانادا به صد قسمت تقسیم بندی می شود که به آنها سنت گفته می شود. موارد مختلفی باعث اعتبار دلار کانادا شده است که از جمله آنها می توان به عدم دخالت آن در نرخ ارز اشاره کرد. به طور کلی دلار کانادا در بین بانک های مرکزی محبوبیت زیادی دارد، این موضوع به علت ثبات نسبی اقتصاد کانادا و جایگاه مستقل دولت این سرزمین است.

تاریخچه دلار کانادا

قبل از تسلط بریتانیا به کانادا واحدهای پول مختلفی در این کشور وجود داشته است، به طوریکه واحد پول های مشخصی در هر شهر و ایالت وجود داشت. پس از گذشت مدت زمانی، وجود یک سیستم مالی با ثبات در تمامی ایالت ها توسط دولت بریتانیا احساس شد. سپس واحدهای پولی مانند پوند و شیلینگ در کانادا رواج پیدا کرد.  در سال ۱۹۳۱ بود که دولت کانادا توانست کنترل ضرابخانه سلطنتی را در دست بگیرد.

اولین اسکناس‌های کانادایی در سال 1935 چاپ و منتشر شد. در حال حاضر هم پس از ایجاد موارد مختلفی اعم از جنگ جهانی و نوسان در ارزش پول کانادا، هم چناان دولت این کشور در حال ادامه مسیر طراحی، چاپ و انتشار پول رایج کانادا است.

آشنایی با ویژگی‌های پول کانادا

اگر از استفاده از تصاویر افراد مشهور یا نمادهای ملی (از جمله حیوانات) در طراحی پول کانادا چشم‌پوشی کنیم، یک نکته جالب دیگر کیفیت و نوع چاپ دلار کانادا است. دولت کانادا از سال 2011 تصمیم مهمی گرفت. در واقع دولت این کشور تصمیم گرفت که اسکناس های دلار را بر روی کاغذهایی که از چوب تهیه شده اند، چاپ نکند. چاپ آنها بر روی کاغذ پلیمری انجام شد. این اقدام علاوه بر افزایش امنیت پول و جلوگیری از جعل و کلاهبرداری، لقب پول حافظ محیط زیست را از آن خود کرد.

ارزش دلار کانادایی

با توجه به اینکه ۷۶ درصد از صادرات کانادا به آمریکا انجام می‌شود و ۵۳ درصد واردات این کشور از آمریکا صورت می‌گیرد، دولت کانادا تلاش کرده است تا ارزش دلار کانادا را با دلار آمریکا هماهنگ کند. ارزش دلار کانادا در بازه زمانی ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ بیشترین نرخ افزایش را داشته است، اما در حال حاضر افزایش ارزش آن متوقف شده است.

با توجه به عواملی مانند تغییرات قیمت نفت و محصولات پتروشیمی، ارزش دلار کانادا نیز نوساناتی را تجربه کرده و در حال حاضر هر دلار کانادایی برابر با برابر با ۰.۶۸ یورو و ۰.۸ دلار آمریکا برآورد می شود. در ادامه این مطلب از سایت رزکپ همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد اهمیت دلار کانادا در اقتصاد دنیا به شما بدهیم.

بررسی اهمیت دلار کانادا در اقتصاد دنیا

بررسی اهمیت دلار کانادا در اقتصاد جهان نشان می دهد که ارزش بالای دلار کانادا آن را به عنوان پنجمین ارز جایگزین جهان، پس از دلار آمریکا، یورو، ین و پوند، با دو درصد سهم جهانی، مطرح کرده است. همچنین، همپایی این پول با دلار آمریکا و کاهش ارز آمریکا باعث شده تا این ارز اهمیت ببیشتری پیدا کند.

وظیفه صرافی ها در خرید و فروش دلار کانادا

صرافی‌ها نقش بسیار مهمی در خرید و فروش دلار کانادا دارند. آن‌ها به نوعی واسطه بین مشتریان و بازار ارز هستند. در واقع صرافی در تورنتو کمک می‌کند تا افراد بتوانند به راحتی دلار کانادا را خرید و یا فروش کنند. از جمله وظایف صرافی‌ها در این پروسه می توان به ارائه قیمت‌های مناسب و تسهیل معاملات اشاره کرد. نگهداری نرخ ارز توسط صرافی ها بسیار اهمیت دارد. صرافی ها با تحلیل روند بازار ارز، قیمت‌های مناسبی برای خرید و فروش دلار کانادا به مشتریان ارائه می کنند.

اگر شما هم نیاز به خرید و فروش دلار کانادا دارید، به احتمال زیاد به دنبال بهترین زمان برای انجام این کار هستید. مشاوره دادن صرافی در تورنتو کانادا به مشتریان هم بسیار اهمیت دارد تا افراد بتوانند در بهترین زمان برای خرید یا فروش دلار کانادا اقدام نمایند. آن‌ها باید اطلاعات کافی در مورد بازار ارز داشته باشند و به مشتریان خود کمک کنند تا بهترین تصمیم را بگیرند. به طور کلی از جمله اصلی ترین وظایف صرافی ها در خرید و فروش دلار کانادا تسهیل معاملات و ارائه خدمات مشاوره‌ای به مشتریان است . در این صورت مشتریان می توانند به بهترین شکل ممکن از بازار ارز بهره مند شوند.

توجه داشته باشید که انتخاب صرافی مناسب برای خرید و فروش دلار کانادا بیش از هر چیزی اهمیت دارد. حتما باید صرافی را انتخاب کنید که سابقه فعالیت مناسبی داشته باشد و درصد رضایت مشتریان از آن مجموعه بالا باشد. صرافی رزکپ یکی از برترین و باسابقه ترین صرافی هایی است که می توانید خرید و فروش دلار کانادا و دیگر فعالیت های خود را در آن انجام دهید.

ارائه خدمات تحلیل و پیش‌بینی در رابطه با نوسانات قیمت دلار کانادا

تحلیل و پیش‌بینی نوسانات قیمت دلار کانادا برای سرمایه گذاران و کسب و کارها از اهمیت بسیاری برای برخوردار است. همانطور که می دانید دلار کانادا جزء ارزهای پرنوسان به حساب می آید. اگر به عنوان سرمایه گذار قصد خرید و فروش دلار کانادا را دارید، حتما باید نسبت به این نوه نوسانات و تحلیل ها آگاهی داشته باشید. در این صورت در تصمیم های مالی و سرمایه گذاری های خود موفق تر عمل خواهید کرد. در نتیجه باعث جلوگیری از مخاطرات احتمالی در بازار ارز دلار کانادا می شود.

بسیاری از سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کارها می توانند با خدمات تحلیل و پیش‌بینی نوسانات قیمت دلار استراتژی‌های مالی خود را به‌روزرسانی کنند و درآمدهای بیشتری را تجربه کنند. به طور کلی با داشتن دسترسی به اطلاعات و تحلیل‌های صحیح، می توان بهترین بهره وری را از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارز دلار کانادا داشت و باعث کاهش خسارات احتمالی می شود.

ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی در رابطه با خرید و فروش دلار کانادا برای تازه کاران

از جمله معاملات مالی پرکاربرد و پر ریسک می توان به خرید و فروش دلار کانادا اشاره کرد. در همین راستا ارائه خدمات مشاوره برای افراد تازه کار، بسیار اهمیت دارد. در واقع تازه کاران باید آموزش هایی در زمینه  های مختلف مانند خرید و فروش دلار کانادا، ریسک‌های مرتبط، تحلیل بازار و استراتژی‌های مالی ببینند. مشاوران مالی یکی از بهترین گزینه ها برای تازه کاران هستند تا با کمک آنها از اشتباهات شایع در این حوزه جلوگیری کرد.

مشاوران مالی راهنمایی های مالی مناسبی می دهند. آنها می توانند به تازه کاران کمک کنند تا معاملات خود را به بهترین شکل ممکن به اتمام برسانند و درآمد قابل توجهی کسب کنند. اگر شما هم تمایل دارید تا با سرعت در این حوزه موفق شوید و درآمد خوبی داشته باشید، حتما از خدمات مشاوره و راهنمایی کارشناسان صرافی متا، بهترین صرافی ایرانی در تورنتو کانادا در این زمینه کمک بگیرید.

پیش بینی قیمت دلار کانادا

پیش‌بینی قیمت دلار کانادا یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران است. موردی که به عوامل متعددی مانند نرخ بهره، رشد اقتصادی، قیمت کالاها و رویدادهای سیاسی بستگی دارد و یک معادله‌ٔ پیچیده‌ و چندمجهولی است. با این حال کلیاتی در خصوص چشم‌انداز اقتصادی کانادا وجود دارند که آگاهی از آنها می‌تواند برای سرمایه‌گذاران یا کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند مفید باشد.

    دلار کانادا در سال ۲۰۲۴ ثبات نسبی خود را حفظ کرده و تغییرات فاحشی در آن رخ نمی‌دهد.

    امسال نرخ تبادل دلار کانادا به دلار آمریکا در بازهٔ ۱/۳۳ تا ۱/۳۵ نوسان خواهد کرد.

    در سال ۲۰۲۵ نرخ رشد دلار کانادا بیش از دلار آمریکا خواهد بود.

    در سال آینده نرخ تبادل دلار کانادا به دلار آمریکا تا ۱/۲۹ کاهش می‌یابد.

بهترین زمان خرید دلار کانادا

جهت خرید دلار کانادا با قیمت مناسب، باید به زمابندی معاملات توجه داشت. صرافی‌های خارجی و خصوصاً صرافی‌های داخل کانادا، بسته به استان محل استقرار زمانبندی متفاوتی دارند. اما در صرافی‌های ایرانی قیمت دلار کانادا و سایر ارزها در بین ساعات ۱۰ تا ۱۱ صبح اعلام می‌شود. بر همین اساس می‌توان چند ساعتی صبر کرد و حوالی ۳ بعد از ظهر با بسته شدن قیمت دلار خرید را انجام داد.

البته این فرمول، همیشه منجر به سود نمی‌شود و تقریباً تمام ارزها در ساعات ابتدا و انتهای اعلام نرخ‌ بیشترین نوسان را دارند. بنابراین طبیعی است که برخی اوقات این نوسان به نفع خریدار تمام نشود. مورد دیگر اینکه به تجربه ثابت شده بهترین زمان خرید دلار کانادا (و سایر ارزها) در روزهای ابتدایی ماه است. یعنی احتمال خرید با قیمت بهتر در روزهای اول ماه، بیش از اواخر ماه است.

صرافی در کانادا

توصیه می‌شود قبل از مراجعه به صرافی‌ و خرید دلار کانادا، لااقل چند روزی قیمت‌ها را رصد کنید. در ضمن به دلیل تفاوت‌ قیمت در صرافی‌های کانادایی در مناطق مختلف، نرخ چند صرافی در شهرهای مختلف را زیر نظر بگیرید. همچنین از آنجایی که نرخ‌ ارز در روزهای تعطیل اعلام نمی‌شود، به تقویم و تعطیلات رسمی کانادا توجه کنیم.

قیمت دلار کانادا امروز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

قیمت دلار کانادا امروز در بازار آزاد ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در ساعت ۱۷ با ۱.۶۹% افزایش ۴۸,۰۰۰ تومان اعلام شده است. در طی معاملات امروز، ۴۸,۱۰۰ تومان بیشترین قیمت و ۴۷,۵۰۰ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار کانادا است.

جدول قیمت دلار کانادا

نام قیمت تغییر تاریخ

  • دلار کانادا

۴۸,۰۰۰

۸۰۰

(۱.۶۹%)

۵ ساعت پیش

تاریخ بروزرسانی: ۱۴۰۳/۱/۱۸

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا