اقتصادی

بهره‌برداری از سکوی ۱۱ پارس جنوبی در آینده بسیار نزدیک

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت:در آینده بسیار نزدیک تولید از فاز ۱۱ پارس جنوبی را که توسط متخصصان شرکت ملی نفت ایران، پیمانکاران، کارگران و کارکنان ایرانی به بهره‌برداری می‌رسد شاهد خواهیم بود.

به‌گزارش مجله ایرانی، محسن خجسته‌آنلاین با بیان اینکه توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی یکی از راهبردی ترین و مهم‌ترین پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران بوده که پس از ۲۰ سال تاخیر در دولت سیزدهم به ثمر نشسته است، گفت: توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با حفاری ۲۴ حلقه چاه و تکمیل طرح توسعه شاهد تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز یک ملیون تن اتان و یک میلیون تن در سال LPG خواهیم بود و با تکمیل این فاز در آمد سالانه حدود ۵ میلیارد دلار خواهد بود.

وی با بیان اینکه فاز ۱۱ پارس جنوبی ویژگی‌های متعددی دارد، در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: این فاز در نقطه صفر مرزی قرار دارد اکنون چهار حلقه چاه به بهره برداری رسیده و به تدریج چاه‌های دیگر نیز وارد مدار تولید می‌شود، از جمله دیگر ویژگی های توسعه این فاز  این است که با جابه جایی سکو ۱۲c و انتقال آن به موقعیت ۱۱b  یکی از منحصر به فرد ترین عملیات اجرایی در منطقه عسلویه و در خلیج فارس اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه جابه جایی این سکو که جز سنگین وزن ترین سازه‌های دریایی به وزن ۳۲۰۰ تن است برای اولین بار در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، اظهار کرد: امیدواریم با تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی در این مرحله توسعه و تولید تمامی فازهای پارس جنوبی را به انتها ببریم، ضمن اینکه اکتشاف و توسعه نواحی جدید بیرون از بلوک‌های مرسوم ادامه دارد که در آینده نزدیک خبرهای خوبی در این راستا را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا