فرهنگ و هنر

نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای با فن اپ

امروزه بسیاری از مشاغل پر درآمد و پر طرفدار در سرتاسر جهان ، از مشاغل تحت عنوان فنی و حرفه ای ، خدمات ، صنعت و کشاورزی هستند.

پس پرورش نیروی کار ماهر و با سواد در دنیای امروز امری به شدت مهم شمرده می شود. یکی از راه های پرورش نیروی کار حرفه ای در این حوزه ، سنجش آنان در آزمون های فنی و حرفه ای است که از معتبر ترین مراکز آزمون افراد فنی در ایران و جهان شمرده می شود.

آزمون فنی حرفه ای ، یکی از دغدغه های بزرگ افرادی که برای کسب مدرک مرتبط با مهارت خود ، با آن روبه رو خواهند شد. این آزمون که در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می شود ، می تواند شانس دانش داوطلبان را برای کسب مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای افزایش دهند.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، آموزش های لازم را طی دوره های آموزشی مرتبط با هر مهارت در اختیار داوطلبان عزیز قرار می دهد.

پس از هر دوره ، لازم است که دانش آموختگان برای دریافت گواهینامه مهارتفنی حرفه ای خود مورد سنجش قرار گرفته و بر اساس نمره دریافتی ، میزان مهارت خود را ارزیابی کنند.

نمره قبولی آزمون فنی حرفه ای

آزمون فنی و حرفه ای تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای ، در دو مرحله ی کتبی و عملی بر گزار خواهد شد. دانش آموختگان بایستی بتوانند تا در این آزمون حداقل نمره را اکتساب نموده و سپس بر حسب آموزش های داده شده به ۴ گروه مهارتی تقسیم می شوند که عبارت است از :

مهارت درجه سه: آموزش های ارائه شده به متقاضیان این دوره آموزشی افراد کم توان ذهنی ارائه می شود.

مهارت درجه دو: آموزش های این دوره به داوطلبان مبتدی داده می شود همچنین این گواهینامه ، پیش نیازی برای شرکت افراد در دوره های آموزشی کارگر ماهر خواهد بود‌.

مهارت درجه یک: این آموزش ها تحت عنوان آموزش های تکمیلی است که پیش نیازی برای شرکت در دوره آموزشی کارگر ماهر می باشد.

مهارت کارگر ماهر: تمامی آموزش های تخصصی در رابطه با مهارت مورد نیاز در این دوره آموزشی به داوطلبان ارائه خواهد شد.

نمره اکتسابی داوطلبان در آزمون های کتبی و عملی بسیار حائز اهمیت خواهد بود. با این وجود داوطلب پس از قبولی در آزمون کتبی ، مجوز ورود به آزمون عملی را خواهد داشت.

برای شرکت در آزمون ، بایستی واجد شرایط عمومی مصوبی همچون اعتقاد به ادیان پذیرفته شده قانون اساسی ، عدم فساد اخلاقی و حداقل سن مجاز یعنی ۱۵ سال (و در مواردی ۱۲ سال) باشند.

داوطلبان بایستی در آزمون کتبی ، حداقل نمره ی ۵۰ از ۱۰۰ و در آزمون عملی که مهارت بسیار بالای داوطلبان را برای ورود به عرصه ی کاری آن ها می طلبد ، نمره ی ۷۰ از ۱۰۰ را اخذ نمایند.

آزمون ادواری فنی و حرفه ای

لازم به ذکر است که به موازات آزمون های کتبی و عملی برگزار شده برای افرادی که تحت آموزش های سازمان فنی و حرفه ای قرار گرفته اند ، آزمون های کتبی و عملی با همان شرایط آزمون های سازمانی یعنی در دو مرحله کتبی و عملی ، برای داوطلبانی که در دوره های آموزشی شرکت نکرده اند و گواهینامه پیش نیاز را در اختیار ندارند برگزار می شوند.

شرایط پذیرش و آزمون دقیقا مشابه دانش آموختگان فنی حرفه ای می باشد و در این آزمون ها نیز داوطلب موظف است حداقل نمره کتبی ۵۰ از ۱۰۰ و حداقل نمره عملی ۷۰ از ۱۰۰ را اخذ نماید تا مشمول دریافت گواهینامه شود.

کسب کارت مهارت

تا به اینجا از شرایط آموزش و آزمون فنی و حرفه ای صحبت کردیم اما ممکن است از خودتان بپرسید که چه اهمیتی دارد ، مگر بدون گواهینامه نمی توانم در حوزه مهارت خود فعالیت کنم؟

مدرک فنی و حرفه ای ، در بیش از ۷۰ کشور دنیا معتبر است و کلید ورود شما به بازار کار خواهد بود. به علاوه کارفرمایان و حتی مشتریان عرصه ی مهارت های فنی ، خواه ناخواه به افرادی که در این زمینه تحصیل کرده و موفق به کسب مدرک شده اند ، اعتماد بیشتری خواهند داشت.

همچنین با در دست داشتن این مدرک معتبر ، شما می توانید در زمینه های مختلف مرتبط با مهارت خود همچون تدریس در مراکز عالی و دانشگاه ها فعالیت نمایید.

کارت مهارت ، واژه ای که ممکن است زیاد درباره ی آن شنیده باشید. از نگاه بسیاری از فعالان در حوزه مهارت های فنی و حرفه ای ، کارت مهارت به عنوان ابزاری برای بهبود شرایط اشتغال شناخته می شود.

این کارت یکی از شروط مهم بیمه کارگران است که با داشتن آن ، می توانند در لیست کارفرمایان برای معرفی سریع تر به سازمان های تامین اجتماعی قرار بگیرند.

اهمیت آمادگی آزمون

از اهمیت آزمون و دریافت مدارک که بگذریم ، به یکی از مهم ترین متقاضیان آزمون فنی و حرفه ای می رسیم ، آیا آزمون فنی و حرفه ای سخت است؟

فرض کنید که قرار است در یک مسابقه دو با مانع شرکت کنید. این کار در ذات خود ناممکن و محال به نظر نمی رسد اما برای هر فردی با هر میزان آمادگی ، می تواند درجه ای از سختی را داشته باشد.اینجاست که آمادگی شخص اهمیت ویژه ای پیدا می کند. گاها آمادگی قبل از انجام کار از خود کار ، مهم تر و نیازمند هدفگذاری بیشتری است.

آزمون فنی و حرفه ای نیز همین طور است و از آن جا که قبولی در آزمون کتبی ، کلید ورود شما به آزمون عملی است ، تقویت مهارت در هر دو مرحله و خصوصا آزمون کتبی ، از اهمیت بالایی برخوردار است و سالانه بسیاری از داوطلبان به موفقیت در این آزمون دست می یابند.

همان طور که اشاره شد ، یکی از مسائل مهم برای آمادگی بیشتر داوطلبان آزمون ، آمادگی پیش از آزمون است.

یکی از مهم ترین منابع آزمون فنی و حرفه ای ، همچون بسیاری از آزمون های سنجشی دیگر ، آزمون ها و نمونه سوالات موجود است که داوطلبان با مطالعه ی دقیق آن ها می توانند شانس موفقیت خود را نه تنها در آزمون کتبی بلکه در آزمون عملی نیز به صورت چشمگیری افزایش دهند.

آمادگی آزمون با فن اپ

فن اپ ، مرجع نام آشنایی در زمینه ی آمادگی آزمون های فنی و حرفه ای می باشد که به واسطه ی سابقه درخشان خود ، هر ساله توسط متقاضیان برای آمادگی پیش از آزمون انتخاب می شود.

فن اپ با در دست داشتن بیش از ۳۵۰ هزار نمونه سوال چهار گزینه ای فنی و حرفه ای در ۱۳۵ رشته به صورت رایگان و طبق استاندارد سازمان فنی و حرفه ای ، به آمادگی هر چه بیشتر داوطلبان قبل از آزمون رسمی کمک می کنند.

این آزمون ها که به صورت آنلاین بر طبق طبق استاندارد زمانی آزمون رسمی برگزار می شود ، با ارائه کارنامه دقیق و کاربردی پس از آزمون ، داوطلب را در سنجش دقیق مهارت خود یاری می نماید.

همچنین داوطلبان برای آمادگی بیشتر و کسب نمرات بالاتر می توانند با تهیه پکیج کامل ، از گنجینه ارزشمند سوالات فنی و حرفه ای بهره مند شوند.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا