استان ها

ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی از سنندج، سرهنگ” رضا همتی زاده” گفت: بیشترین تلفات ناشی از سوانح رانندگی در شهرهای استان را عابران پیاده رقم می زنند که سالانه تعداد زیادی از عابرین به همین علت جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: بعضی از عابران پیاده تصور می کنند همیشه و در تمام معابر حق تقدم دارند و صرفا رانندگان باید در هنگام تردد، حواسشان به عابران پیاده باشد اما واقعیت این است که عوامل زیادی سبب حواس پرتی راننده شده و این حواس پرتی می تواند حوادث ناگواری را برای عابران پیاده رقم بزند.

رئیس پلیس راهور استان، بیان کرد: اگر فرهنگ سازی لازم برای تغییر در رفتار ترافیکی عابران پیاده انجام نشود، قطعا این آمار، افزایش خواهد داشت.

وی به عابران پیاده توصیه کرد: هنگام عبور از عرض خیابان با تلفن همراه صحبت نکنند و حواسشان به ملزومات عبور از خیابان باشد و خوب ببینند و خوب دیده شوند.

سرهنگ همتی زاده، پرهیز از عجله و شتاب و خودداری از انجام حرکات غیر قابل پیش بینی، عبور از محل های مجاز مانند پل های عابر پیاده و خط کشی ها، پیاده شدن از درب عقب سمت راست خودرو، استفاده از پیاده رو و پرهیز از تردد در طول خیابان را از مهمترین وظایف عابران پیاده در رفتار ترافیکی برشمرد.

وی تصریح کرد: رفتار غیر منصفانه برخی اصناف در قرار دادن پایه ومیز فروش کالا در جلو مغازه و پیاده رو برای تبلیغ وفروش، باعث تغییر مسیرحرکتی عابرین به داخل خیابان شده که این نیز از عوامل تصادف بوده که لازم است به این نکات توجه جدی شود.

سرهنگ همتی زاده از دستگاه های مسئول خواست با فراهم ساختن زیر ساخت های محل عبور امن عابر پیاده و توسعه ملزومات ترافیکی این حوزه در افزایش ایمنی محل های عبور عابران پیاده کمک کنند.

۴۶

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا