عمومی

تور راهیان پیشرفت یزد راهی فولاد آلیاژی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تور راهیان پیشرفت یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای جهاد تبیین است که به بیان دستاوردهای صنعتی استان می‌پردازد.

این تور یک روزه با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با حضور جمعی از خبرنگاران راهی یکی از واحدهای دولتی فولادی استان یزد شد تا پیشرفت‌ها و دستاوردهای صنعتی این واحد را برای مردم استان یزد تبیین کند.

تور راهیان پیشرفت یزد راهی فولاد آلیاژی شد

یکی از طرح‌های بازدید شده در این تور، طرح «یزد یک» است. این طرح با ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن انواع بیلت‌های آلیاژی و مهندسی، مهم‌ترین طرح توسعه‌ای شرکت فولاد آلیاژی ایران است که در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی جدید با راه اندازی طرح «یزد یک»

با بهره برداری از این واحد که ۵۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد می کند، ظرفیت کلی فولادسازی شرکت فولاد آلیاژی ایران به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

تور راهیان پیشرفت یزد راهی فولاد آلیاژی شد

پس از بازدید، رییس واحد محیط زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران با حضور در جمع خبرنگاران به سؤوالات آنها پاسخ داد و به تشریح نحوه استفاده از فیلترها و تجهیزات کاهنده آلودگی هوا پرداخت.

حسین یارحسینی در این نشست اظهار کرد: ۸ درصد سرمایه گذاری اولیه این شرکت مرتبط با حوزه کنترل آلاینده‌ها بوده و سالانه ۸۰ میلیارد تومان برای تجهیزات زیست محیطی این واحد فولادی هزینه می شود.

وی عنوان کرد: از حدود یک دهه پیش این واحد موظف به نصب سنسورهای آنلاین در دهانه دودکش‌های واحد هستیم به طوری که اطلاعات به صورت شبانه روزی از سوی محیط زیست پایش و رصد می شود.

تور راهیان پیشرفت یزد راهی فولاد آلیاژی شد

یارحسینی، یکی دیگر از راهکارهای کاهش آلایندگی هوا را توسعه فضای سبز اعلام کرد و گفت: ۱۰ درصد از وسعت واحدها به فضای سبز اختصاص یافته است.

یزد قطب تولید فولاد کشور

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت فولاد آلیاژی ایران از پیشرفته‎ ترین و بزرگترین تولیدکنندگان انواع فولاد آلیاژی و مخصوص در ایران و خاورمیانه و یکی از مدرن‌ترین کارخانجات فولاد آلیاژی دنیا با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع فولادهای آلیاژی مشتمل بر ۴۴۰ گرید فولادی است.

تور راهیان پیشرفت یزد راهی فولاد آلیاژی شد

کاظم صادقیان عنوان کرد: به واسطه فعالیت این شرکت های بزرگ، استان یزد به یکی از قطب های تولید فولاد در کشور تبدیل شده است.

وی به بیان ظرفیت های استان یزد در این زمینه پرداخت و گفت: توسعه صنعتی در استان یزد با نگاه به مسائل زیست محیطی انجام شده است.

تور راهیان پیشرفت یزد راهی فولاد آلیاژی شد

بازدید از بخش های مختلف این واحد از برنامه های خبرنگاران در اردوی صنعتی راهیان پیشرفت بود.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا