عمومیمجله کسب و کار

آموزش نصب قرنیز پی وی سی روی سنگ + معرفی انواع آن

قرنیز یکی از بهترین و کاربردی ترین ابزارهای طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شود که قطعه ای کم ارتفاع است و به صورت نواری در قسمت تقاطع دیوار و کف نصب می شود، در این مطلب به آموزش نصب قرنیز و معرفی انواع آن می پردازیم. قرنیز کاربردهای بسیاری دارد، علاوه بر این که موجب زیبایی فضا می شود محصولی است که از انتقال رطوبت و نم جلوگیری می کند، ضمن این که قرنیز از صدمات و آسیب هایی که ممکن است به دیوار ها وارد شود جلوگیری می کند و درز انبساط کف پوش ها را پوشانده و سیم و داکت ها را مخفی می کند.

آموزش نصب قرنیز سرامیکی | قیمت نصب قرنیز | نصب قرنیز با چسب آکواریوم

انواع قرنیز

امروزه قرنیز ها بر اساس سبک در انواع مختلفی از جمله معمولی، پلکانی، طرح دار معمولی، طرح دار بلند، چسبی و… تولید می شوند.

قرنیز ها در جنس های مختلف چوبی، سرامیکی، پلاستیکی، سنگی، قرنیز PVC، MDF تولید می شوند، که هر یک بنا بر جنس کف و دیوار استفاده می شوند، قرنیز های پی وی سی از پر استفاده ترین انواع قرنیز ها هستند.

نصب قرنیز

زمانی که قرنیز خریداری شود نیاز به نصب دارد، در صورتی که نصب قرنیز به شکلی صحیح صورت نگیرد می تواند در زیبایی و کارایی قرنیز تاثیرات منفی بگذارد، امروزه با توجه به کف پوش های لمینیت استفاده از قرنیز پی وی سی افزایش پیدا کرده است، در این بخش به مراحل نصب قرنیز می پردازیم.

مراحل نصب قرنیز پی وی سی

نصب قرنیز پی وی سی نیاز به تخصص خاصی ندارد و شباهت بسیاری به نصب قرنیز پلاستیکی دارد، ضروری است که بدانید برش قرنیز پی وی سی با برش سایر قرنیز ها متفاوت است، در صورتی که قرار است قرنیز در اتاق هایی با زاویه 90 درجه نصب شود باید در زاویه 45 درجه برش خورده شود.

در صورتی که گوشه های دیوار 90 درجه نباشد، برای برش آن باید از روش فارسی بر استفاده شود، فارسی بر کردن نیاز به گونیای واشو دارد، این گونیا دارای دو قطعه است که از 0 تا 180 درجه باز و بسته می شود.

نصب کردن قرنیز پی ‌وی ‌سی دور ستون‌ ها

در صورتی که تصمیم به نصب قرنیز دور ستون دارید باید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید، قطعات کوچک قرنیز از طریق فارسی بر شدن لبه های شان و اتصال به همدیگر می تواند حالت منحنی یا گرد تبدیل می شود.

توجه داشته باشید فارسی بر کردن قرنیز به تخصص و تجربه نیاز دارد، توصیه می شود این کار توسط افراد مبتدی و بدون تخصص انجام نشود.

آموزش نصب قرنیز سرامیکی | قیمت نصب قرنیز | نصب قرنیز با چسب آکواریوم

خرید و نصب قرنیز

قرنیزی را انتخاب و خریداری کنید که از نظر رنگی یک درجه از پارکت ها تیره تر باشند، پس از خرید قرنیز زمان نصب آن است، در ادامه به مراحل نصب قرنیز پی وی سی و ام دی اف می پردازیم.

مراحل نصب قرنیز

برای نصب قرنیز ضروری است که هر قسمت از دیوار به طور دقیق اندازه گیری شود، توجه داشته باشید که حدود 10 تا 15% قرنیز را به عنوان پرتی و ضایعات در نظر بگیرید، دقت داشته باشید سخت ترین ترین قسمت نصب قرنیز بخش های زاویه دار و گوشه های دیوار هستند.

پیش از نصب قرنیز محل نصب قرنیز را کاملا تمیز کرده و آن را از هر گونه پستی و بلندی پاک کنید، با توجه به این موضوع که قرنیز پی وی سی با چسب قرنیز چسبانده می شود، در صورتی که محل نصب قرنیز تمیز نشده باشد قرنیز به خوبی چسبانده نمی شود.

توجه داشته باشید نصب قرنیز به جنس دیوار هم بستگی دارد، مثلا نصب قرنیز روی دیواری که گچ شده باشد کار سختی است.

چگونه متراژ قرنیز را اندازه گیری کنیم؟

همان طور که در قبل توضیح داده شد نصابان برای نصب قرنیز روی ستون ها و اتاق های گرد و بیضی از گونیای واشو استفاده می کنند، برخی از نصابان از طریق ریز کردن قطعات قرنیز با دستگاه برش، قرنیز را روی نقاط منحنی نصب می کنند.

توجه داشته باشید در صورتی که نصب پکیج در گوشه های به شکل صحیحی انجام نشود، امکان تغییر شکل و ترک خوردگی قرنیز وجود دارد.

آموزش نصب قرنیز

توصیه می شود که روش های نصب قرنیز را آموزش ببینید، در صورتی که نصب قرنیز به درستی انجام نشود زیبایی قرنیز دچار مشکل می شود.

قرنیز را به شکل صحیح نصب کنید تا زیبایی محیط را دچار خدشه نکند، از دیوار در برابر نم و رطوبت و ضربات آسیب ها محافظت کند، در صورتی که قرنیز ها به درستی نصب شوند بین کفپوش و دیوار هارمونی زیبایی ایجاد می شود.

نصب قرنیز در منزل

نصب قرنیز علاوه بر این که به زیبایی فضای محیط کمک می کند، می تواند عیب های مخفی در دیوار را بپوشاند، روش های نصب قرنیز ها با توجه به جنس شان متفاوت است.

آموزش نصب قرنیز سرامیکی | قیمت نصب قرنیز | نصب قرنیز با چسب آکواریوم

امروزه استفاده از قرنیزهای پی وی سی رایج است، نصب قرنیز پی وی سی از طریق چسب و میخ امکان پذیر است.

مرحله اول

برای نصب قرنیز به ابزاری از جمله قرنیز، تنظیم اره، مداد، سمباده، اره، رنگ، چسب، میخ، قلم، بتونه و… نیاز خواهید داشت.

    مرحله دوم

در صورت نیاز به رنگ آمیزی دیوار می توانید پیش از نصب قرنیز دیوار را رنگ کنید.

    مرحله سوم

مهم ترین مرحله نصب قرنیز محاسبه ابعاد دیوار برای نصب قرنیز است به طور نرمال هر شاخه قرنیز حدود 6/3 متر طول دارد، برای اندازه گیری ابعاد دیوار می توانید از متر نواری استفاده کنید.

   مرحله چهارم

پس از محاسبه ابعاد دیوار قرنیز را در همان ابعاد اندازه گیری شده برش بزنید، برای این کار می توانید قرنیز را به دیوار تکیه داده و از طریق علامت گذاری با مداد محدوده برش را مشخص کنید.

    مرحله پنجم

توصیه می شود جهت سهولت کار از دستگاه تنظیم اره استفاده شود، برای این کار قرنیز را در قسمت مشخص شده 45 درجه قرار داده و به کمک اره برش دهید.

    مرحله ششم

در صورت نیاز اتصال دو قطعه قرنیز به هم زاویه 45 درجه را در یک سمت از دو قرنیز کشیده و دو قرنیز را روی هم بگذارید و سپس زاویه 45 درجه ای که از هر دو قرنیز عبور کند را رسم کنید.

    مرحله هفتم

 برای برش قسمت هایی از قرنیز که در زاویه های داخلی و یا به اصطلاح کنج قرار می گیرند، باید قرنیز را به دیوار چسبانده و در کنج یک زاویه 45 رسم کنید.

    مرحله هشتم

در این مرحله کافی است قرنیز ها را به پشت قرار داده و چسب کاری کنید.

    مرحله نهم

نصب قرنیز ها را از بخش های داخلی و کنج ها شروع کنید، پس از اطمینان کامل از طریقه صحیح نصب قرنیز، سایر قطعات را بچسبانید.

مرحله دهم

در این مرحله می توانید جهت اطمینان خاطر بیشتر محل اتصال قرنیزها با یگدیگر را با میخ و در فاصله های مشخص محکم کنید.

    مرحله یازدهم

در صورتی که میخ ها روی قرنیز قابل مشاهده اند می توانید میخ بزرگتری را از قسمت پشتی میخ اول وارد قرنیز کنید تا میخ ها به صورت کامل محو شوند، امکان مخفی کردن میخ ها با بتونه نیز وجود دارد..

    مرحله دوازدهم

در این مرحله می توانید برای دو چندان کردن زیبایی قرنیز از ابزارهایی همچون اسکوتی استفاده کنید.

    مرحله سیزدهم

در صورت مشاهده عدم تقارن بین قرنیز و دیوار ها می توانید از پوشاننده های اکریلیکی استفاده کنید.

    مرحله چهاردهم

در مرحله پایانی می توانید جهت یکدست کردن سطوح، قرنیز ها را سمباده کشیده و رنگ کنید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا