دانش و سلامت

این جواهرات گرانبها از فضا آمده‌اند؟

به گزارش مجله ایرانی، البته تعیین سن دقیق این مجموعه اشیا کار دشواری است که به لطف بررسی دو شی، انجام شده است: یک نیمکره کوچک تو خالی که تصور می‌شود بخشی از یک عصا یا دسته شمشیر باشد و یک دست‌بند ؛ هر دوی آنها طبق توصیف باستان‌شناسان، ظاهری آهنی دارند و به نظر می‌رسد که از آهن ساخته شده باشند.

villena-hemisphere.jpg

عصر آهن (دوره‌ای که در آن آهن ذوب شده زمینی، جایگزین برنز شد) در شبه جزیره ایبری ، در حدود سال ۸۵۰ قبل از میلاد آغاز شد. مشکل اینجاست که قدمت این وسایل طلایی به بین ۱۵۰۰ تا ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. از همین رو بررسی محل یافت این مصنوعات آهنی در “گنجینه ویینا” برای محققان در حکم یک معما به نظر می‌رسد.

مقایسه آهن زمینی و آهن شهاب‌سنگ‌ها

باید این را مدنظر داشت که سنگ آهن کشف شده از پوسته زمین، تنها منبع آهن چکش‌خوار موجود در کره زمین نیست و در جاهای مختلف دنیا، مصنوعات آهنی متعددی متعلق به پیش از عصر آهن یافته شده که از شهاب‌سنگ‌ها ساخته شده‌اند که شاید معروف‌ترین آنها، خنجر آهنی شهاب سنگ فرعون توت‌عنخ‌آمون باشد ؛ هرچند که سلاح‌های دیگری نیز در عصر برنز از شهاب‌سنگ‌ها ساخته شده و بسیار هم ارزشمند بودند.

در «کشف گنجی که با فلزات فرازمینی ساخته شده»‌ بیشتر بخوانید.

۵۸۵۸

مشاهده مطالب بیشتر

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا