اجتماع

دو کودک ایرانی برنده مسابقه بین‌المللی برنامه‌نویسی  IKCC شدند

دو کودک ایرانی برنده مسابقه بین‌المللی برنامه‌نویسی  IKCC شدند

محمدصادق رزاز ۵ سال‌ونیم و آوینا تقوی ۷ ساله از ایران در مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی کودکان درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی کودکان IKCC توسط کشور رومانی برگزار می‌شود و هر دوره موضوعی را برای برنامه‌نویسی کودکان به رقابت می‌گذارد. مسابقه فوریه ۲۰۲۴ به موضوع هواپیما اختصاص داشت.
محمدصادق رزاز که در این دوره از مسابقات رتبه دوم را به دست آورده، برنامه‌ای سه مرحله‌ای با موضوع هواپیما نوشته که بر اساس آن چند هواپیما با اسامی متفاوتی مانند اکسیژن، H2O  و … به فضا می‌روند و آن را از آلودگی پاک می‌کنند؛ انرژی‌های مثبت را به سمت زمین می‌کشانند و انرژی‌های منفی را دور می‌کنند. 

آوینا تقوی نیز در این دوره از مسابقات رتبه چهارم و کاپ بهترین کدنویسی جهان را از مسابقات IKCC کسب کرده است. برنامه او درباره هواپیماهایی بود که طی چند مرحله به فضا می‌روند و بعد از اتفاقات هیجان‌انگیز سه پیام به صورت پازل به زمین می‌فرستند؛ این سه تکه پازل در کنار هم به این شعار بدل می‌شوند که هیچ کودکی نباید کار کند. 
محمدصادق رزاز و آوینا تقوی دوره‌های آموزش برنامه‌نویسی را در مجموعه “سلام روبی”  که یک موسسه نوین آموزش برنامه‌نویسی در ایران با متد فنلاندی برگرفته از موسسه Hello Ruby گذراندند. همچنین از همین مجموعه،  آرش حسین‌زادگان  در دوره قبل موفق به دریافت رتبه اول IKCC شده بود.

دو کودک ایرانی برنده مسابقه بین‌المللی برنامه‌نویسی  IKCC 

دو کودک ایرانی برنده مسابقه بین‌المللی برنامه‌نویسی  IKCC 

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا