اقتصادی

خوزستان همچنان در جایگاه دوم مبادلات تجاری کشور

مجله ایرانی/خوزستان ناظر گمرکات خوزستان گفت: رتبه دوم مبادلات تجاری کشور به گمرکات خوزستان اختصاص یافت.

بهروز قره‌بیگی در گفت و گو با مجله ایرانی، با اشاره به جایگاه خوزستان در مبادلات تجاری کشور اظهار کرد: با توجه به عملکرد ۸ ماهه در بحث واردات و صادرات، گمرکات خوزستان در رتبه دوم مبادلات تجاری کشور قرار گرفت.

وی افزود: گمرکات استان خوزستان با ترخیص ۲۳ میلیون و ۳۱۶ هزار تن کالا به ارزش ۹ میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار در بین ۳۱ استان کشور حائز رتبه دوم مبادلات تجاری کشور شد.

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در رتبه‌بندی گمرک ایران، گمرکات خوزستان در بخش واردات با واردات بیش از ۱۰ میلیون و ۹۲ هزار تن به ارزش ۶ میلیارد و ۸۰ میلیون دلار در رتبه نخست کشور قرار گرفت.

قره بیگی عنوان کرد: گمرکات استان در این مدت در بحث صادرات، با انجام تشریفات ۱۳ میلیون و ۲۲۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۷۱۲ میلیون دلار در جایگاه سوم بین استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: درآمد ۸ ماهه گمرکات خوزستان ۱۱۸ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا