دانش و سلامت

واکسن‌های کرونا چه تفاوتی با هم دارند؟

در این مقاله ، ما می خواهیم تفاوت بین سه واکسن اصلی که برای بیماری عروق ویروس کرونا قلب تولید شده اند را بررسی کنیم و به برخی از سوالات متداول شما پاسخ دهیم.

علائم واکسن کرونا چیست؟

در حال حاضر سه شرکت داروسازی سه نوع واکسن دارند. بیونتتک – فایزر4 ما و آسترازنکا ساخت اروپا و آمریکا است و اخیراً در برخی کشورها عرضه شده است. جدول زیر مقایسه کلی این سه واکسن را ارائه می دهد.

تفاوت واکسن کرونا چیست؟

در ادامه با جزئیات بیشتری مشخصات این واکسن ها را بررسی خواهیم کرد.

تفسیر مدرن

در 16 نوامبر ، خبر تولید آن منتشر شد. این واکسن نیز به گروه mRNA تعلق دارد و حدود 94٪ اثر دارد.

تفاوت واکسن کرونا چیست؟

واکسن های مدرن را می توان تا 30 روز در دمای اتاق و تا 20 ماه در دمای 20- نگهداری کرد. در واقع ، می توان آن را با یک فریزر مشترک ذخیره کرد. 20 میلیون واحد از این واکسن تا پایان امسال تولید می شود.

تأثیر این واکسن بر روی شکل شدید بیماری نیز مثبت است و برای افراد بالای 16 سال تأیید شده است.

قیمت آن 38 دلار بیشتر از واکسن های Pfizer و Astraznka است. این شرکت مدرن به دنبال سود قابل توجه است!

تفسیر Astra ्न nka

این واکسن در 23 نوامبر اعلام شد.

تفاوت واکسن کرونا چیست؟

واکسن Astraznka (آکسفورد) برخلاف دو واکسن کاملاً معمولی دیگر ، بر اساس ماده فعال AZD1222 ساخته شده است که بر اساس ویروس سرماخوردگی شامپانزه پیوست است. این ویروس برای انسان کاملاً بی ضرر است و کاملاً تحریک کننده سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا است.

اثر بخشی واکسن Astraznka بین 60 تا 91٪ است و به دوز تزریق شده بستگی دارد. این واکسن هیچ عارضه جانبی قابل توجهی در افراد نداشت.

هر کس در هر گروه سنی می تواند آن را تزریق کند و به همان اثر برسد. نکته جالب در مورد واکسن آکسفورد این است که از شیوع اپیدمی و میزان انتقال آن می کاهد.

3 تا 4 دلار قیمت دارد و از دو مورد بهتر است ، زیرا حمل و نقل آن راحت تر است و تا 6 ماه قابل نگهداری است. البته نباید از تأثیر کم آن چشم پوشی کرد! تا پایان سال 2020 ، تقریباً 200 میلیون واحد از این واکسن تولید می شود.

استرازنکا اظهار داشت که پس از پایان اپیدمی تاج ، سودآوری را در نظر دارد.

آیا مقاله ای دارید که به نظر شما شایسته حضور در مجلات معتبر علمی باشد؟ از آنجا که حتی یک هجی یا غلط املایی کوچک می تواند تمام تلاش شما را از بین ببرد ، ترجمه مقاله علمی خود را به زبان های مورد نظر خود به متخصصان بسپارید. بدون شک بهترین و اختصاصی ترین عملکرد بهترین نتیجه را دارد: TRANSIS یک بستر ترجمه آنلاین تخصصی است که از خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی و همچنین خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی و ISI برای شما سود می برد.

واکسن Biotech – Pfizer

در 9 نوامبر ، Pfizer موفقیت خود را در تولید واکسن کرونا اعلام کرد.

تفاوت واکسن کرونا چیست؟

این واکسن تا 90٪ موثر است و در گروه واکسن های mRNA قرار می گیرد. این دسته ها حاوی ماده ژنتیکی ویروس نیستند ، بلکه فقط کد ژنتیکی آن هستند. از آنجا که برای تولید این نوع واکسن ها هیچ ویروسی واقعی لازم نیست ، میزان تولید آن به طور چشمگیری بیشتر است. از طرف دیگر ، از نظر هزینه تولید ارزان تر از روش های سنتی است.

در هر صورت اثر این واکسن مشخص نیست ، یعنی نمی توان با اطمینان گفت که آیا بدن از فرم جدی بیماری محافظت می کند یا خیر. یکی از معایب واکسن Pfizer این است که باید در دمای پایین حدود 70- درجه نگهداری شود و حمل آن آسان نیست.

این واکسن فقط برای افراد بالای 16 سال تأیید شده و هزینه آن 20 دلار است. Pfizer دوست دارد سود خوبی از آن کسب کند. تا پایان سال 2020 ، تقریباً 50 میلیون واکسن تولید می شود.

آیا افراد مبتلا به ویروس کرونا نیز باید واکسینه شوند؟

اگر فردی به بیماری ویروس کرونا قلب ، سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا باشد ، نباید واکسینه شود. مردم باید صبر کنند تا کاملا بهبود یابند. این مورد در مورد کسانی که با بیمار در قرنطینه بوده اند نیز صادق است. تا زمانی که احتمال آلوده شدن فرد به ویروس وجود دارد ، باید منتظر بماند و پس از این مدت می تواند واکسینه شود.

آیا دوست دارید درباره زیست شناسی ، رویدادهای جهانی و آخرین رویدادهای کرونا بیشتر بدانید؟ منابع معتبر خارجی را دنبال کنید بیشتر مقالات رسمی و تأثیرگذار در توسعه علوم به زبان انگلیسی نوشته شده اند.

دانشجویان زیست شناسی از جمله کسانی هستند که باید همیشه دانش خود را حفظ کنند. اگر مهارت های زبانی شما به اندازه کافی خوب نیست ، می توانید کار را به مترجمان متخصص بسپارید!

تفاوت بین یک مترجم متخصص زیست شناسی و یک مترجم عمومی در ترجمه های خاص متون زیست شناسی روشن می شود. Transis شما را در این مسیر پشتیبانی می کند و مقالات شما را با بهترین کیفیت ترجمه می کند.

چه کسی نباید واکسن کرونا را دریافت کند؟

چه کسی نباید واکسینه شود ، به تشخیص پزشک بستگی دارد ، به عنوان مثال ، افرادی که آلرژی دارند یا قبلا شوک آنافیلاکتیک یا واکنش آلرژیک شدید داشته اند ، ممکن است از واکسیناسیون جلوگیری کنند.

اگر شخصی قبلاً به بیماری هایی مانند دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف مبتلا شده باشد ، باید سریعاً واکسینه شود و خطر ابتلا به بیماری شدید ویروس کرونا قلب افزایش می یابد.

استفاده از واکسن کرونا برای زنان باردار هیچ مشکلی ندارد ، اما بهتر است ابتدا خطر را ارزیابی کنید و در صورت لزوم واکسینه شوید.

عوارض جانبی واکسن کرونا چیست؟

بیشتر افراد عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​را تجربه می کنند. به عنوان مثال ، تورم ، سردرد ، سردرد ، لرز ، خستگی و تب در محل تزریق از عوارض جانبی آن است. این موارد در سه روز اول اتفاق می افتد و پس از حدود دو روز فروکش می کند. اگر این عوارض شدیدتر شود ، فرد باید با مركزی كه تزریق انجام شده تماس بگیرد تا اقدامات بعدی را برای درمان سریع انجام دهد.

* گزارشگری تبلیغاتی

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا