فرهنگ و هنرمجله کسب و کار

فیلم شیشلیک با بازی پژمان جمشیدی

معرفی کامل فیلم شیشلیک

شیشلیک فیلمی در ژانر کمدی سیاه به تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری، نویسندگی امیرمهدی ژوله و کارگردانی محمدحسین مهدویان محصول سال ۱۳۹۹است. این فیلم اولین تجربه محمدحسین مهدویان در قالب فیلم های کمدی می باشد. این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

دانلود فیلم کمدی شیشلیک به زودی در سایت هت فیلم

سرمایه گذاری مجدد اول مارکت

نکته حائز اهمیت درباره فیلم سینمایی «شیشلیک» بدون شک در همکاری دوباره مهدویان با «اول مارکت» است، شرکتی که سرمایه گذاری فیلم سینمایی «درخت گردو» را نیز در کارنامه خود می‌بنیند، این شرکت پیشتر سابقه همکاری با مهران مدیری در فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» را تجربه کرده بود.

شیشلیک نخستین تجربه محمدحسین مهدویان در سینمای کمدی

فیلم سینمایی شیشلیک اثر تازه محمدحسین مهدویان به تهیه کنندگی محمدرضا منصوری و نویسندگی امیرمهدی ژوله هشتم تیرماه 99 کلید می خورد.

فیلم سینمایی «شیشلیک» در ژانر کمدی ساخته خواهد شد، اتفاقی که برای مهدویان به طور کامل چرخشی ۳۶۰ درجه از سینمای مرسوم خود محسوب می‌شود، وی که بیشتر به ساخت آثاری تاریخی سیاسی پرداخته حال به دنبال تغییر در ذائقه علاقمندان به خود است که در تیرماه فیلمبرداری ان پایان پذیرفته بوداین روزها آخرین مراحل پس تولید را پشت سر می گذارد و بزودی آماده نمایش می شود.«شیشلیک» با سرمایه‌گذاری فیلم‌مارکت تولید می‌شود. دانلود سریال فیلم شیشلیک طنز رایگان رضا عطاران در سایت هت فیلم امکان پذیر می باشد.

معرفی بازیگران فیلم شیشلیک

 بازیگران و نقش آنها:

  • رضا عطاران: در نقش هاشم
  • پژمان جمشیدی: در نقش احمد
  • جمشید هاشم پور: در نقش پدر هاشم
  • ژاله صامتی: در نقش عاطفه
  • وحید رهبانی: در نقش رئیس هاشم و احمد
  • مه‌لقا باقری: در نقش مدیر مدرسه

پژمان جمشیدی در فیلم شیشلیک

پژمان جمشیدی با حضور در سینمایی شیشلیک اولین همکارش اش با محمدحسین مهدویان را تجربه میکند. وی پیش از این در سینمایی تگزاس2 با ژاله صامتی همکاری کرده است و این همکاری مجدد آن ها محسوب میشود. این فیلم محصول سال 1397 به کارگردانی مسعود اطیابی است. برای دانلود سریال ایرانی شیشلیک با بازی پژمان جمشیدی به لینک های بالا مراجعه کنید.

رضا عطاران در فیلم شیشلیک

رضا عطاران در اولین همکاریش با محمدحسین مهدویان سینمایی شیشلیک را بازی میکند. وی در این فیلم نقش هاشم را ایفا میکند. وی پیشتر در سینمایی نیش زنبور محصول سال 1388 به کارگردانی سروش صحت و همچنین در سینمایی دراکولا محصول سال 1394 به کارگردانی و نویسندگی خود او  با ژاله صامتی همکاری کرده است.این فیلم سومین همکاری این دو بازیگر محسوب میشود.

ژاله صامتی در فیلم شیشلیک

ژاله صامتی از بازیگران فیلم سینمایی شیشلیک تازه ترین ساخته محمدحسین مهدویان است. ژاله صامتی پیشتر در ماه رمضان سال 1399 سریال پرطرفدار زیر خاکی به کارگردانی جلیل سامان را با پژمان جمشیدی بازی کرده است و این سینمایی همکاری مجدد و چند باره آن ها محسوب میشود. همچنین او در سینمایی درخونگاه به کارگردانی سیاوش اسعدی محصول سال 1396 با جمشید هاشم پور همکاری کرده است. ژاله صامتی برای ایفای این نقش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن از سی و هفتمین دوره جشنواره فجر شد.

جمشید هاشم پور در شیشلیک

ایفای نقش جمشید هاشم پور در فیلم سینمایی شیشلیک نخستین تجربه همکاری او و محمد حسین مهدویان است.هاشم پور که سال های زیادی است که در فیلم های کمدی نقش آفرینی نکرده است این بار با فیلم کمدی متفاوت محمدحسین مهدویان جلوی دوربین میرود.

او پیشتر در سینمایی کلاشینکف به کارگردانی سعید سهیلی محصول سال 1392 با رضا عطاران همکاری کرده است داستان این فیلم درباره جوان سربازی است که خواهرش مورد آزار و اذیت فرد ناشناسی قرار می‌گیرد و وی با شنیدن این خبر ترک پست کرده و بعد از درگیری با شوهر خواهرش او را به قتل می‌رساند.

مه لقا باقری در فیلم شیشلیک

مه لقا باقری با نقش آفرینی در فیلم سینمایی شیشلیک اولین همکارش اش با محمدحسین مهدویان را تجربه میکند. وی در این سال ها بیشتر در عرصه بازیگری و کارگردانی تئاتر مشغول بوده است و کمتر در سینما ایفای نقش کرده است سینمایی شیشلیک از متفات ترین نقش آفرینی های وی در چند سال اخیر محسوب می شود.

وحید رهبانی در فیلم شیشلیک

وحید رهبانی از بازیگران فیلم سینمایی شیشلیک تازه ترین ساخته محمدحسین مهدویان است. وی در این سال ها بیشتر به فعالیت در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر های ایرانی و بین المللی پرداخته است و کمتر در سینما حضور داشته است سینمایی شیشلیک مهمترین ایفای نقش او در چند سال اخیر محسوب می شود.

عباس جمشیدی فر در فیلم شیشلیک

عباس جمشیدی از دیگر بازیگران فیلم سینمایی شیشلیک به کارگردانی محمدحسین مهدویان است. وی از بازیگران نقش های کمدی سینما و تلویزیون محسوب میشودو بازیگری را با ایفای نقش در مجموعه های تلویزیونی آغاز کرد همچنین جمشیدی فر در این سال ها فعالیت بیشتری در سریال های تلویزیونی نسبت به سینما داشته است سینمایی شیشلیک تازه ترین فیلم سینمایی است که او در آن حضور داشته است.

دیگر عوامل فیلم شیشلیک

  • تهیه گننده: محمدرضا منصوری
  • مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز
  • تدوین: سجاد پهلوان‌زاده
  • طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان
  • صدابردار: هادی ساعد محکم
  • موسیقی: حبیب خزائی فر
  • طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری طاری , محمدحسین کرمی
  • طراح چهره پرداز: شهرام خلج
  • عکاس: مجید مطلبی
  • جلوه های بصری: امین پهلوان زاده
  • طراح پوستر: محمدحسین هوشمندی
  • طراح لوگو: محمد روح الامین
  • سرمایه‌گذار: فیلم مارکت

نقد و بررسی فیلم شیشلیک

نمایشی از سکانس آخر فعالیت‌های مهدویان است که هیچ ارتباطی به حسن باقری و احمد متوسلیان ندارد، بلکه آرمان‌های چنین نخبه‌گانی را هجو می‌کند فیلم شیشلیک ملغمه‌ای از کمدی و ارجاعات به آرمان‌های جمهوری اسلامی است،  البته هجویه شیشلیک آذین شده به الفاظ اروتیک، رقص و موسیقی‌های کافه‌ای است و ادبیات کارگری چپ در لایه‌های اصلی فیلم دیده می‌شود و این ادبیات شعارها و آرمان‌های حاکمیت در دهه‌های مختلف را هجو می‌کند.

مهدویان برای جداشدن از گذشته‌اش شیشلیک را ساخت، محصولی که دیدگاهی کاملا معارض با اهداف همان سامانه‌های فرهنگی دارد که پیش از این مهدویان با آن‌ها همکاری داشت. این نوشته ها نقد های شدیدی است که توسط اصولگرایان انجام شده است. به نظر بنده این فیلم قطعا جزو رکورد داران سینمای ایران شده است چون پولسازترین بازیگر سینمای ایران یعنی رضا عطاران ایفای نقش کرده و مهدویان کارگردانی آن را برعهده داشته است.

حضور درجشنواره سی و نهم و رفع توقیف

همزمان با توقیف فیلم مهم سال ۹۹ قاتل وحشی که به دلیل نشان دادن گوش های لیلا حاتمی و همچنین کچل و نمایش موهای او در فیلم، فیلم های روشن و شیشلیک نیز دچاز ممیزی و توقیف شد ولی خوشبختانه دو فیلم رضا عطاران در جشنواره فجر جان سالم به در بردند و رفع توقیف شدند و در سی و نهمین جشنواره فجر حضور دارند. اولین تجربه این فیلمساز در حوزه سینمای کمدی، پس از اعمال اصلاحات اعلام‌شده از سوی شورای پروانه نمایش، برای سومین بار تحویل این شورا شد تا پس از اخذ پروانه نمایش، در جدول اکران داوران جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر قرار بگیرد.

دانلود فیلم شیشلیک و بررسی آن

رضا عطاران را می توان از بزرگترین شخصیت های طنز ایرانی دانست که هر ساله فیلم هایش در صدر جدول قرار می گیرند . او این بار با فیلم بسیار زیبای شیشلیک به پرده های سینما برگشته است . این اثر با بازی زیبای رضا عطاران و البته کارگردانی محمد حسین مهدویان و نویسندگی امیر مهدی ژوله ترکیب شده و به همین جهت انتظار مخاطبان از آن بسایر بالا است.

این فیلم در رابطه با یک کارگر در حاشیه شهر تهران است که به واسطه ی فشار های رئیسش در تنگنا قرار گرفته و دچار طغیان می شود و حال به دنبال راهکاری برای نجات خانواده اش می گردد. این داستان در کنار نقطه قوت های یاد شده باعث شده تا مخاطبان پیوسته چشم به راه تماشای این فیلم باشند . اگر شما هم جزو این افراد هستید می توانید هم اکنون از طریق رسانه ی مووی لند نسبت به دانلود فیلم شیشلیک اقدام ورزید.

درباره فیلم:

فیلم سینمایی شیشلیک (Shishlik) فیلم کمدی و اجتماعی به کارگردانی محمدحسین مهدویان است که در سال 1399 ساخته و در سال 1401 نیز اکران شد؛ فیلمنامه فیلم شیشلیک را امیرمهدی ژوله به رشته تحریر درآورده و تهیه‌کنندگی آن را نیز محمدرضا منصوری بر عهده داشته‌‌ است؛ شیشلیک اولین تجربه محمدحسین مهدویان در ژانر کمدی می‌باشد و تمامی آثار قبلی وی از جمله ایستاده در غبار، لاتاری و درخت گردو همگی در ژانر درام یا دفاع مقدس ساخته شده‌اند؛ این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشته است؛

محمدحسین مهدویان کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است؛ او دارای مدرک کارشناسی سینما (گرایش کارگردانی) از دانشگاه سوره و همچنین کارشناسی ارشد تهیه‌کنندگی از دانشگاه صدا و سیما می‌باشد؛ از فیلم‌های مهم وی می‌توان به ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، ردخون، لاتاری و درخت گردو اشاره کرد؛ شیشلیک یک کمدی سیاه با فیلمنامه‌ای دقیق و بازی‌ها و اجراهای خوب می‌باشد؛ مهدویان با کار کردن روی سناریوی امیر مهدی ژوله خواسته تا داستانی جدید را با رگه‌هایی از طنز و با لحنی ملودرام به تماشاگر نشان دهد؛

جالب است بدانید شیشلیک با سرمایه‌گذاری “فیلم‌ مارکت” تولید شده است که پیش از این با برند “اول‌ مارکت” تجربه سرمایه‌گذاری و تولید آثاری چون برنامه تلویزیونی دورهمی (سری سوم و چهارم)، فیلم سینمایی «درخت گردو»، سریال «هیولا» و فیلم سینمایی «ساعت پنج عصر» را داشته است و اخیرا با ایجاد برند “فیلم‌ مارکت” وارد عرصه سرمایه‌گذاری و تولید فیلم، سریال و برنامه‌های تلویزیونی شده‌ است؛

فیلم شیشلیک ابتدا قرار بود در نوروز 1401 در سینماها اکران شود اما این امکان فراهم نشد؛ محمدحسین مهدویان در اینباره می‌گوید: «اگر منتظره شیشلیک هستید راستش باز هم باید کمی صبر کنید؛ امکان اکران شیشلیک برای نوروز فراهم نشد، ولی بسیار امیدواریم که با رفع مشکلات و نگرانی‌ها به زودی زود بتوانیم این فیلم را هم اکران کنیم؛ مطمئن باشید همه ما در تلاش هستیم که با اعتمادسازی و یک تعامل موثر در زودترین زمان ممکن، مشکلات فیلم را حل کنیم تا شما بتوانید آن را تماشا کنید»؛

این فیلم پس از حضور در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق شد نامزد دریافت 4 جایزه سیمرغ بلورین برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد با بازی پژمان جمشیدی، بهترین صدابرداری و بهترین چهره‌پردازی شده و در بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز رتبه سوم را کسب کند؛ شما می‌توانید به محض انتشار نسخه قانونی، این فیلم را با بالاترین کیفیت از وبسایت هت فیلم با مصرف پهنای باند اینترنت نیم بها دانلود و تماشا کنید.

فیلم شیشلیک کی اکران و پخش میشود؟

تا بدین لحظه هیچ گونه اخباری مبنی بر تاریخ و زمان اکران فیلم شیشلیک محمدحسین مهدویان در سینما و شبکه نمایش خانگی رسانه ای نشده است. لذا پیشنهاد می‌کنم که این صفحه را به بوکمارک خود اضافه کنید تا دسترسی آسانتری به دانلود فیلم سینمایی ایرانی شیشلیک و همچنین حواشی این فیلم داشته باشید.

متن امیر مهدی ژوله جرقه همکاری رضا عطاران با مهدویان در فیلم شیشلیک

رضا عطاران در نشست پرسش و پاسخ فیلم شیشلیک در سالن همایش ‌های برج میلاد «سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر» گفته: دوست داشتم با آقای مهدویان کار کنم و چون چیزهایی از متن زیبای ژوله می‌دانستم پذیرفتم، ضمن اینکه این نقش جای کار داشت اما بیشترین چیزی که من را به حضور در این کار علاقمند کرد متن بسیار زیبای امیرمهدی ژوله بود که بسیار اثرگذار نوشته است.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا