استان ها

رشد 253درصدی اجرای پرونده‌های جزای نقدی در قزوین

به گزارش خبرگزاری مجله ایرانی از قزوین؛ حسین رجبی، دادستان قزوین در تشریح اقدامات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: با راه اندازی 3 شعبه جدید اجرای احکام کیفری و یک شعبه اجرای احکام انقلاب، در مجموع 9 شعبه اجرای احکام در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین در حال فعالیت است که افزایش سرعت رسیدگی به پرونده ها را در پی داشته است.

وی ادامه داد: با افزایش شعب اجرای احکام میزان رسیدگی به پرونده ها با موضوع جزای نقدی با رشد 253 درصدی از 2 هزار و 23 مورد در سال گذشته به 7 هزار و 153 مورد در سال جاری رسیده است و میزان جزای نقدی سال جاری نیز ۲۰ میلیارد تومان می باشد که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد به همراه داشته است.

رجبی افزود: در راستای استفاده از خدمات نوین برای تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی، استفاده از سامانه “سهام” ( سامانه هوشمند استعلامات مالی قوه قضاییه) با افزایش 252 درصدی، از یک هزار و 344 مورد در سال گذشته به 3 هزار و 387 مورد در سال جاری افزایش یافته است.

دادستان مرکز استان در پایان خاطرنشان کرد: میزان پاسخگویی سجل کیفری در سامانه “ساما” (اطلاعات موثر اشخاص) در سال گذشته 74 ساعت بود که در سال جاری به 15ساعت در کل استان و 7ساعت در دادسرای مرکز قزوین کاهش پیدا کرده است.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا