اجتماع

حمایت از سرمایه‌گذاران تاسیسات گردشگری با تسهیل واگذاری اراضی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت در نشست مشترک با ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن که با هدف امضای شیوه‌نامه ضوابط برگزاری فراخوان و نحوه انتخاب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری به استناد بند (۶) تفاهم‌نامه فی‌مابین، برگزار شد، این اقدام را گامی مهم در راه تسهیلگری، شفاف‌سازی و مرتفع شدن سردرگمی در مسیر سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

به گفته شالبافیان خوشبختانه در پی نگاه حمایتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیز وزیر راه و شهرسازی تعامل ایجاد شده می‌تواند درشهرهایی که کمبود هتل وجود دارد، سبب تأمین زمین مناسب و مورد نیاز شود.

معاون گردشگری همچنین توجه به موضوع معافیت از مالیات و سپس تأمین زمین مورد نیاز را دو چالش اصلی پیش روی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری عنوان و نسبت به مرتفع شدن موانع مذکور با تعاملات و همکاری‌های فرابخشی در دست اقدام، اظهار امیدواری کرد.

شالبافیان در پایان این نشست بر تبیین شیوه‌نامه ضوابط برگزاری فراخوان و نحوه انتخاب سرمایه‌گذار به متقاضیان و نمایندگان استانی با مشارکت و همکاری سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد.

همچنین در این نشست ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز با تاکید بر اینکه به عنوان نماینده دولت، مدیریت زمین در بخش‌های مختلف در حیطه اختیار سازمان متبوع است، تخصیص زمین به زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت گردشگری کشور را نیز دارای اهمیت و مشمول فرآیند پاسخ‌دهی به نیازهای موجود عنوان کرد.

وی همچنین با تشریح دو چالش مهم در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری شامل نحوه واگذاری زمین با بررسی اهلیت سرمایه‌گذاران و نیز طولانی بودن فرآیند واگذاری زمین‌ها، شیوه‌نامه ضوابط برگزاری فراخوان و نحوه انتخاب سرمایه‌گذار را گامی جدی در راستای مرتفع شدن موضوعات مذکور مطرح کرد.

پیرو امضای شیوه‌نامه ضوابط برگزاری فراخوان و نحوه انتخاب سرمایه‌گذار از این پس هر یک از شرکت‌کنندگان می‌توانند در چند فراخوان شرکت و برای چند قطعه زمین پیشنهاد ارائه کنند. همچنین بعد از احراز شرایط سرمایه‌گذار، صدور موافقت اصولی توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای نفر اول ظرف مدت دو هفته انجام می‌شود و نفرات دوم و سوم در صورت وجود متقاضی به عنوان ذخیره انتخاب خواهند شد و ظرف یک هفته ابلاغ مالی انجام می‌شود.

لازم به ذکر است در پی تعامل حاصل به منظور پیگیری و نظارت بر اجرای این تفاهم‌نامه و تهیه و ابلاغ ضوابط و شیوه‌نامه اجرایی آن و رفع هر گونه اختلافات احتمالی در تفسیر و فرآیند اجرای آن، مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیرکل واگذاری زمین و مسکن سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان نمایندگان دو دستگاه انتخاب و نظریه مشترک آنها برای ادارات‌کل استانی راه و شهرسازی و نیز میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لازم‌الاجرا و قطعی خواهد بود.

مشاهده مطالب بیشتر

انتشارات علوم اجتماعی

تحلیل‌گر مسائل اجتماعی با تمرکز بر نقش تغییرات فرهنگی در جامعه و تأثیر آن بر ساختار اجتماعی و ارتباطات بین افراد. تلاش برای درک عمیق‌تر نحوه تأثیر فرهنگ بر عقاید، ارزش‌ها و رفتارهای افراد و جوامع.
دکمه بازگشت به بالا