بین المللمجله کسب و کار

مشکلات یادگیری ترکی و بخش های سخت تر زبان ترکی

تازه کارها بدون توجه به موضوع یا فعالیت، انواع اشتباهات را مرتکب می شوند. همین امر برای زبان آموزان نیز صادق است. آموزش زبان عربی کودکان

اگر ترکی اولین زبان خارجی است که در حال یادگیری آن هستید، برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت خود باید از چندین دام اجتناب کنید.

  1. توقعات غیر منطقی نداشته باشید:

یکی از چیزهایی که می تواند پیشرفت در یادگیری زبان را متوقف کند داشتن انتظارات غیر واقعی است. اگر قصد دارید پس از چند ماه و بدون داشتن سیستم یادگیری زبان مناسب زبان ترکی زبان C2 شوید، بدون شک ناامید خواهید شد و در نهایت تسلیم خواهید شد.

در عوض، اهداف افزایشی را تعیین کنید که معقول باشند و از موفقیت هایی که تجربه می کنید لذت ببرند.

  1. کمال گرا نباشید:

یادگیری زبان مستلزم اشتباه کردن است. اگر همیشه منتظر صحبت کردن باشید تا جمله خود را از نظر گرامری کامل بسازید، هرگز صحبت نخواهید کرد.

اشتباه کنید. به این ترتیب زبان یاد می گیرید.

  1. از ترجمه خودداری کنید:

ترجمه چیزی از انگلیسی به ترکی سخت است و اغلب کار نمی کند. همچنین روش منحصر به فردی که ممکن است به زبان انگلیسی چیزی بگوییم را نادیده می گیرد.

مثلا در انگلیسی ما سوپ می خوریم. اما در ترکی آن را می نوشید: çorba içmek. اگر با فرض انگلیسی خود شروع کنید و سپس آن را به ترکی ترجمه کنید، احتمال زیادی وجود دارد که اشتباه باشد.

(ترکها هم دارو و سیگارشان را می نوشند). آموزش زبان فرانسه کودکان

  1. کابوی نباشید:

تمام دلیلی که می خواهید زبان یاد بگیرید این است که بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. پس تعجب آور است که چند نفر سعی می کنند به تنهایی یک زبان را یاد بگیرند.در حالی که ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما در یادگیری زبان ترکی کمک کند، هیچ جایگزینی برای افراد دیگر وجود ندارد، هم دانش آموزانی که با آنها رشد کنید و هم کسانی که می توانند به شما آموزش دهند.

  1. همه چیز را یادداشت نکنید:

با یادگیری زبان ترکی ممکن است وسوسه شوید که تک تک کلماتی را که می شنوید یادداشت کنید. در حالی که ممکن است زمان و مکانی برای نوشتن برخی چیزها وجود داشته باشد، تلاش برای نوشتن همه چیز خیلی طول می کشد و شتاب شما را کاهش می دهد.

وقتی کودکان یاد می گیرند که چگونه صحبت کنند، چیزی یادداشت نمی کنند. آنها همه چیز را با شنیدن و سپس صحبت کردن پردازش می کنند.

همین امر می تواند برای بزرگسالان نیز کارساز باشد. وقتی چیز جدیدی می شنوید، به جای نوشتن آن، آن را تکرار کنید و بعداً در موقعیتی متفاوت تمرین کنید.

آیا یادگیری ترکی سخت است؟

بسیار رایج است که انگلیسی زبانان بومی از چشم انداز یادگیری ترکی مرعوب شوند. کل فرهنگ و کشور عجیب و غریب به نظر می رسد و یادگیری زبان سخت است. البته، حقیقتی در این احساس وجود دارد، زیرا ترکیه و ترکی بسیار متفاوت از بریتانیا و انگلیسی هستند.

ترکی و انگلیسی کمترین همپوشانی واژگانی دارند و در برخی موارد ترتیب کلمات و ساختار جمله کاملاً برعکس است. مثلاً در ترکی فعل در آخر جمله می رود. (در ترکی فعل آخر جمله می رود.)

اما چندین چیز وجود دارد که یادگیری ترکی را نسبت به برخی از زبان های دیگر آسان تر می کند. همانطور که در بالا اشاره کردم، زبان ترکی دارای خطی لاتین است. در حالی که الفبا دقیقاً با الفبای انگلیسی مطابقت ندارد (به جای 26، 29 حرف وجود دارد)، خواندن آن را از روز اول بسیار آسان می کند.

ترکی نیز کاملا آوایی است. هر حرف فقط یک صدا تولید می کند. در زبان انگلیسی، در حالی که تنها 26 حرف وجود دارد، ده ها فونوگرام وجود دارد که املا را بسیار چالش برانگیز می کند.

در ترکی تست املا وجود ندارد. دانش آموزان در کلاس اول خواندن را یاد می گیرند وآنها تقریباً بلافاصله به آن مسلط می شوند. توانایی خواندن مطالبی که می آموزید به هنگام شروع با یک زبان جدید کمک زیادی می کند زیرا به شما امکان می دهد روش سرگرم کننده و موثر StoryLearning® را به کار ببرید.

در نهایت، ترکی یک زبان بسیار سیستماتیک است و تقریبا هیچ استثنایی ندارد. ممکن است مجبور شوید هارمونی واکه ها و نحوه به هم پیوستن افعال را بیاموزید، اما وقتی این کار را انجام دادید، هرگز نباید نگران قرار دادن استثناها در آن قوانین باشید.

وقتی به همه استثناهایی که در زبان انگلیسی وجود دارد فکر می کنید، باعث می شود که تعجب کنید که چگونه کسی آن را یاد می گیرد. ترکی اصلا اینطور نیست.

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا