دانش و سلامتمجله کسب و کار

برای جراحی بینی چه آزمایشاتی لازم است؟

بسیاری از بیماران قبل از جراحی ارتوپدی بسیار مضطرب هستند و می خواهند بدانند که این جراحی چه خطراتی دارد. بنابراین لازم است قبل از جراحی برای اطمینان و نظارت دقیق، آزمایش انجام شود. نتایج آزمایشات قبل از جراحی بینی می تواند دانش و اطلاعات کافی برای پیشگیری از خطرات حین جراحی در اختیار پزشکان و بیماران قرار دهد، برعکس هیچ محدودیت خاصی برای نتایج مثبت این آزمایشات و افراد وجود ندارد، همه افراد سالم می توانند این عمل زیبایی را انجام دهند، اما گاهی اوقات شرایط پزشکی، بیماری های زمینه ای، مشکلات مربوط به لخته شدن خون و غیره. ممکن است باعث ایجاد عوارض در روند جراحی شود. بنابراین بسیار مهم است که بیماران و متخصصین زیبایی قبل از انجام هر گونه جراحی زیبایی مانند رینوپلاستی معاینه صحیح بینی و رعایت توصیه های بهترین جراح بینی شیراز را انجام دهند. این می تواند اضطراب و نگرانی بیمار را کاهش دهد، بنابراین او می تواند به راحتی تحت عمل جراحی قرار گیرد.

با مراجعه به جراح متخصص واجد شرایط در زمینه رینوپلاستی می توان قبل از عمل مشاوره دقیق و ابتدایی در این زمینه دریافت کرد اما آزمایش قبل از عمل بینی چیست؟ چند روز قبل این آزمایشات باید انجام شود؟ برای یافتن پاسخ این سوالات، با این مقاله ادامه دهید

چه آزمایشاتی قبل از جراحی بینی انجام می شود و شامل چه مواردی می شود؟

قبل از اقدام به جراحی بینی استخوانی یا جراحی بینی گوشتی، لازم است چندین بار با پزشک خود مشورت کنید تا وضعیت فیزیکی و فیزیولوژیکی شما بهتر ارزیابی شود. پزشک ابتدا شما را معاینه می کند و سوابق پزشکی شما را می خواهد. پس از آن آزمایش های لازم جراحی بینی را تجویز می کند. بنابراین، قبل از عمل، باید آزمایشات و مراحل زیر را انجام دهید:

1. معاینه پزشکی

از طریق معاینه بینی می توان وضعیت استخوان ها، غضروف، ضخامت پوست روی پل بینی، غدد چربی، پرهای بینی و کمبود بینی را تشخیص داد. این معاینه بصری دید دقیقی از جراحی به شما می دهد و بسته به مدل جراحی بینی، از جراحی بینی بسته و یا جراحی بینی باز استفاده خواهید کرد. در این بخش، کارگردان در مورد نوع بینی و نوع بینی تکمیل کننده صورت نیز توصیه های ضروری را ارائه می دهد تا با دانش بیشتری عمل زیبایی بینی را انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مدل شغلی نیک اینجا را کلیک کنید.

2. تصویر دل ناسو

برای نتایج دقیق تر از ظاهر بینی، پزشک از زوایای مختلف از بینی عکس می خواهد. همچنین نوعی معاینه قبل از جراحی بینی است که در روند عمل و مداخلات لازم در حین عمل کمک شایانی خواهد کرد.

3. آزمایش خون قبل از جراحی زیبایی بینی

آزمایش خون توسط پزشکان قبل از اکثر جراحی های تهاجمی مانند جراحی توده سر و گردن و سپتوپلاستی تجویز می شود. یعنی دلیل انجام این آزمایش قبل از جراحی بینی بررسی وضعیت فرد از نظر بیماری ها و اختلالات خونی است. فاکتورهای زیر در آزمایش خون اندازه گیری می شوند:

تست قبل از جراحی بینی 2

CBC: این شاخص می تواند وضعیت گلبول های قرمز، گلبول های سفید، پلاکت ها و سایر عوامل مهم در اندازه گیری سطح کم خونی فرد را بررسی کند.

FBS: سطح قند خون را نشان می دهد.

PT و PTT: این شاخص وضعیت انعقاد خون را بررسی می کند. در واقع برای لخته شدن خون، بدن باید مجموعه ای از پروتئین ها را داشته باشد تا در حین جراحی و خونریزی با مشکل مواجه نشود.

این آزمایش همچنین می تواند احتمال ابتلا به هپاتیت را تشخیص دهد.

4. سی تی اسکن ریه

اگر وضعیت تنفسی بیمار خوب نباشد، تصویربرداری ریه نیز توصیه می شود.

5. الکتروکاردیوگرافی

این آزمایش می تواند عملکرد الکتریکی قلب را بررسی کند. این آزمایش برای بیمارانی که از مشکلات قلبی رنج می برند، تحت استرس و فشار هستند و بالای 40 سال سن دارند اجباری است.

اگر نگران سن جراحی بینی هستید، اینجا را کلیک کنید تا هر آنچه را که باید بدانید.

6. تست بارداری برای زنان

این آزمایش باید زمانی انجام شود که بیمار باردار است. جراحی بینی در دوران بارداری ممکن است مرتبط باشد یا نباشد که اهمیت این آزمایش را مشخص می کند.

7. توموگرافی کامپیوتری یا تصویربرداری

در این روش از اشعه ایکس برای بررسی وضعیت داخلی بینی بیمار از نظر عفونت سینوسی، تومور، انحراف و غیره استفاده می شود. این یک چکاپ منظم قبل از جراحی بینی است

8. تاج فیزیکی است

با توجه به شیوع این بیماری کووید 19 از بیمار خواسته می شود قبل از جراحی بینی آزمایش کرونا انجام دهد. زیرا زمانی که فردی به کرونا مبتلا می شود، عمل جراحی بینی برای کادر درمانی و خود شخص بسیار خطرناک است.

دلایل انجام آزمایش خون قبل از جراحی بینی

آزمایش خون قبل از جراحی بینی معمولاً تمام مشکلات و عیوب بدن شما را نشان می دهد. بنابراین، اگر آزمایش به درستی انجام شود، جراح می‌تواند قبل از اقدام، از وضعیت سلامتی و پزشکی بیمار اطلاعات خوبی داشته باشد و اقدامات لازم را برای اتاق عمل در نظر بگیرد، بنابراین حداقل اقدامات اولیه مانند خون را انجام دهد. تزریق خون و اکسیژن برای حفظ سلامت فرد و جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند.

چه نکاتی را باید در نتایج آزمایش قبل از جراحی بینی یافت؟

با توجه به توضیحات داده شده نتیجه آزمایش خون برای جراحی بینی ضروری است و در واقع این یکی از مهم ترین آزمایشات جراحی بینی است که لخته شدن خون، وضعیت سلامت خون و میزان کم خونی را نشان می دهد.

آزمایش قبل از جراحی بینی 1

سلامت قلب بیمار، وضعیت تنفسی، بارداری خانم ها، مشکلات خونی و سلامت روحی و روانی بیمار مهم ترین عواملی هستند که قبل از انجام جراحی بینی باید تعیین شود تا از خطرات جراحی بینی و عوارض احتمالی بعد از جراحی جلوگیری شود. یک آپارتمان

چه مدت طول می کشد تا نتیجه آزمایش عمل بینی به دست آید؟

آزمایشات قبل از جراحی بینی باید در اسرع وقت انجام شود تا مشکلات در اسرع وقت برطرف و درمان شوند. اما پاسخ دادن به تست جراحی بینی چقدر طول می کشد؟ اگر مشکلی وجود ندارد، باید به فرد گفته شود که نتیجه آزمایش ظرف 24 ساعت در دسترس خواهد بود.

سپس بیمار باید برای مطالعه نتایج تست جراحی بینی به پزشک مراجعه کند تا راهنمایی و مشاوره لازم قبل از عمل انجام شود. اما پاسخ تست کرونا ممکن است 48 ساعت طول بکشد. اگر در آزمایش خون یا آزمایش کرونا مشکلی وجود داشته باشد، ممکن است از بیمار خواسته شود دوباره آزمایشات را تکرار کند. این ممکن است کمی هزینه عمل بینی و آزمایشات آن را افزایش دهد.

آیا قبل از عمل بینی باید روزه گرفت؟

فقط برای آزمایش خون قبل از جراحی بینی، فرد باید ناشتا باشد و از خوردن و آشامیدن شب قبل از انجام آزمایش خودداری کند. حداقل 8 تا 12 ساعت قبل از انجام آزمایش، معده فرد باید خالی باشد.

چند روز قبل از جراحی بینی باید انجام شود؟

این آزمایش در اسرع وقت قبل از عمل بینی انجام می شود، بیمار زمان کافی برای انجام اقدامات اولیه برای توانبخشی و درمان در صورت بروز هرگونه مشکل خواهد داشت. پزشکان معمولاً 3 تا 4 هفته قبل از جراحی آزمایش را توصیه می کنند.

سرکار خانم دکتر شیما حاجی بیگلو بهترین جراح گوش و حلق و بینی در جراحی بینی و سایر جراحی های پلاستیک مهارت بالایی دارند. بنابراین می توانند توصیه های لازم را برای انجام آزمایش قبل از جراحی بینی ارائه دهند. با مراجعه به آنها می توانید از مشاوره تخصصی در زمینه آزمایشات قبل از جراحی بینی بهره مند شوید و استرس و اضطراب قبل از جراحی بینی را کاهش دهید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا