عمومی

۱۵۹۳ پروژه در خوزستان افتتاح یا کلنگ زنی می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی اکبر حسینی محراب شامگاه یکشنبه ۱۵ بهمن ماه با حضور در برنامه تلویزیونی «سرزمین فرصت ها» به تشریح مهمترین پروژه‌های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح در دهه فجر در استان پرداخت.

حسینی محراب اظهار کرد: در دهه فجر امسال تعداد یک هزار و ۵۹۳ پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این رقم تعداد یک هزار و ۴۶۷ پروژه با اعتبار ۷۷ همت بهره‌برداری و ۱۲۶ پروژه با اعتبار ۴۶ همت آغاز عملیات اجرایی خواهند شد.

وی افزود: این پروژه‌ها بر مبنای رویکرد عدالت محوری دولت در سراسر استان از جمله در روستاها اجرایی شده است و روستاها بر اساس جمعیت از اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده بهره‌مند شدند.

حسینی محراب ادامه داد: در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۱ بر اساس آمار پروژه‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ داشته است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: بخش وسیعی از پروژه‌ها در زمینه برق بوده است. با توجه به فعالیت نیروگاه‌های متعدد تولید برق و مصرف بالای در بخش صنعت و خانگی در استان شبکه برق خوزستان هزینه‌های نگهداری و پایداری بالایی لازم دارد.

حسینی محراب بیان کرد: در ایام پیک مصرف تا هشت هزار مگاوات مصرف داریم و با اقدامات انجام شده تولید روزانه به میزان حدود ۱۴ هزار مگاوات رسیده که مقدار مازاد بر مصرف به شبکه ملی منتقل می‌شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در زمینه طرح‌های آبرسانی، سه خط اصلی آبرسانی غدیر، فدک و کوثر را در حال اجرا داریم؛ در کنار این سه پروژه بزرگ پایدارسازی آب شرب برخی شهرها انجام شده است و تعدادی از تصفیه‌خانه‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده است. در زمینه آب روستایی نیز تعداد یک هزار و ۷۶۰ روستا توسط قرارگاه امام حسن (ع) پایدارسازی شده است.

حسینی محراب گفت: همچنین طرح‌های متعددی در دست اجرا داریم که از آن جمله تصفیه‌خانه اندیمشک، تصفیه‌خانه دارخوین که به گفته وزیر نیرو جزو پروژه‌های بزرگ کشور است و به آب غدیر متصل می‌شود، تصفیه خانه‌های شوشتر، دزفول، لالی هستند و این روند را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: مهمترین طرح فاضلاب که در استان در دست اجراست طرح جامع فاضلاب اهواز است. در حال حاضر خط لوله فاضلاب مناطق ملی راه، فرودگاه، کوروش، زیتون کارمندی و چهارشیر آماده شده و به زودی به تصفیه خانه شرق متصل می‌شود که با این کار از ۲۳ نقطه ورودی فاضلاب به کارون ۶ نقطه مسدود خواهد شد که این کار هم منجر به استفاده از پساب تصفیه شده در کشاورزی و صنعت و صرفه جویی در مصرف آب و همچنین کاهش آلایندگی کارون خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: مسکن یکی از وعده‌های دولت بوده و ساخت چهار میلیون مسکن در دستور کار دولت قرار گرفته است. در خوزستان قبلاٌ برخی طرح‌های مسکن به دلیل جانمایی نامناسب به نتایج مورد انتظار نرسیده‌اند. از جمله شیرین شهر و رامین که مورد استقبال زیادی واقع نشده است.

وی افزود: در این میان ما سعی کردیم با همکاری تعاونی‌ها، ۲۰ هزار واحد نیمه تمام مسکن آنلاین را تکمیل کنیم. در عین حال در زمینه ساخت مسکن به دلیل برخی ضعف‌های مدیریتی در تأمین زمین مقداری کار به کندی پیش رفت که با تغییر مدیر مربوطه این روند شتاب گرفته است.

حسینی محراب بیان کرد: در سال ۹۹ در بندر امام خمینی (ره) بروز آبگرفتگی و سیل موجب تخریب و آسیب پنج هزار واحد مسکونی شد که با اقدامات انجام شده از این تعداد هزار واحد برای خانوارهای سیل زده ساخته شده است که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

مشاهده مطالب بیشتر
دکمه بازگشت به بالا