دانش و سلامت

ضرورت مصرف منیزیم؛ از کاهش علائم آسم تا تنظیم ضربان قلب و تقویت استخوان‌ها

به گزارش شفاف ، مواد معدنی نقش ویژه ای در سلامت بدن دارند. بنابراین ، متخصصان تغذیه همیشه بر یک رژیم غذایی غنی از مواد معدنی اصرار دارند. یکی از این مواد معدنی مهم منیزیم است.

منیزیم چهارمین عنصر فراوان در بدن است و بسیاری از مطالعات نشان داده اند که کمبود آن در بدن می تواند عملکرد مناسب بدن را به خطر بیندازد. این عنصر سلامت ماهیچه ها و سیستم عصبی را حفظ می کند ، از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند ، ضربان قلب را تنظیم می کند و به تقویت استخوان ها کمک می کند.

منیزیم همچنین سطح قند خون ، تولید انرژی در بدن و پروتئین را تنظیم می کند. تحقیقات علمی نشان داده است که گرفتن رژیم غذایی حاوی منیزیم می تواند علائم آسم را کاهش دهد. بنابراین توصیه می شود که مردم توجه ویژه ای به مصرف غذاهای غنی از این عنصر داشته باشند.

رایج ترین علائمی که می توانند خطرناک باشند و نشان دهنده سطح پایین منیزیم در بدن هستند:

1- اسپاسم عضلات
2- ضعف اعضای مختلف بدن
میگرن و سردرد شدید
4- یبوست
5- افسردگی
6- آریتمی های قلبی (ریتم غیر طبیعی قلب)
7- مشکل خواب
8- سطح فشار خون بالا
9 – درد مفصل
10. بی حالی و خستگی مزمن

منیزیم

در صورت مشاهده هر یک از این علائم ، توصیه می شود فوراً به پزشک مراجعه کنید. اگر کمبود منیزیم دارید ، رژیم غذایی غنی از این عنصر توصیه می شود. بهترین منابع منیزیم شامل موارد زیر است:

1- شکلات تلخ
2- سبزیجاتی با برگهای سبز تیره مانند اسفناج ، کاهو و برگ چغندر
میوه هایی مانند موز ، آووکادو ، هلو و آلو
4- بذر و آجیل مانند بادام ، گردو و پسته
5- لوبیا مانند عدس و لوبیا چیتی
6- غلات مانند برنج قهوه ای و جو دوسر

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا