اقتصادی

هدف‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی مشهد برای برگزاری نمایشگاه در ریاض

مجله ایرانی/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: ما در نمایشگاه بین‌المللی مشهد به دنبال این هستیم در اسفند ماه سال جاری نمایشگاه اختصاصی ایران را در قاهره داشته باشیم و هدف‌گذاری برای برگزاری نمایشگاه در ریاض را نیز در دستور کار داریم.

محمدرضا قلندر شریف، امروز، ۳۰ تیرماه، در اختتامیه دومین نمایشگاه رونمایی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه خدمات، توانمندی‌ها ‌و هر آن چیزی است که می‌تواند در حوزه‌های مختلف کمک کند تا بتوانیم وضعیت اقتصادی را رونق دهیم. این نمایشگاه نیز به عنوان ارائه توانمندی‌های مناطق آزاد و بسته‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در حال انجام فعالیت‌های متعددی در حوزه سرمایه‌گذاری است، افزود: تصمیم داریم جهت ارائه فرصت‌هایی که در استان وجود دارد در نمایشگاه بین‌المللی مشهد پنجره واحدی را ایجاد کنیم که تمام دستگاه‌های ذیربط استان در یک مکان حضور داشته باشند تا بتوانند با سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی ارتباط برقرار کنند و در کوتاه‌ترین زمان و سهل‌ترین روش‌ها سرمایه‌ها را جذب کنند. مناطق آزاد نیز به این حوزه ورود کنند و در نمایشگاه حضور دائم داشته باشند.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: شب گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با مناطق آزاد امضا کردیم تا ما نیز برای جذب سرمایه‌گذار حضور داشته باشیم. سرمایه‌گذاری یکی از نقاط مهم راهگشا در موضوعات اقتصادی مخصوصا در حوزه شهرداری‌ها با توجه به ابلاغ قانون درآمدهای پایدار است. یکی از حوزه‌های راهگشا برای شهرداری‌ها جذب سرمایه‌گذار است.

شهردار مشهد گفت: نمایشگاه مشهد توانمندی‌های زیادی در حوزه برگزاری نمایشگاه‌ها در داخل و خارج کشور دارد. نمایشگاه‌های متعددی در طول سال در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود و در خارج از کشور نیز نمایشگاه‌هایی برگزار شده است. نمایشگاه بین‌المللی مشهد در آنلاین ماه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی را در بیروت برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا در اسفند امسال نمایشگاه اختصاصی ایران را در قاهره برگزار کنیم و هدف‌گذاری برای برگزاری نمایشگاه در ریاض را نیز در دستور کار داریم. ما در نمایشگاه بین‌المللی مشهد اعلام آمادگی می‌کنیم تا نمایشگاه‌هایی که جمهوری اسلامی در خارج از کشور قصد برگزاری آن‌ها را در زمینه مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد دارد، برگزار کنیم.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا