اقتصادی

اطمینان می دهم که ظرفیت تولید لوکوموتیو در کشور خالی نخواهد ماند

مجله ایرانی/مرکزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اطمینان می دهم که ظرفیت تولید لوکوموتیو در کشور خالی نخواهد ماند.

عباس علی آبادی ۱۱ شهریورماه در جریان رونمایی و تحویل ۹۰ دستگاه انواع واگن باری و مسافری در شرکت واگن پارس، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور ما لوکوموتیوساز است و ظرفیت های بسیاری برای تولید لوکوموتیو در کشور وجود دارد. حداقل توان  تولید داخل، ماهانه ۱۰ دستگاه لوکوموتیو است و در واقع می توان سالانه ۱۲۰ دستگاه لوکوموتیو تولید کرد که رقم بسیار بزرگی است، اما به هرحال توان بیشتری وجود دارد؛ همه کارخانجات فعال در این عرصه تجهیز شده اند، توان مهندسی وجود دارد و نوآوری، حداقل انتظاری است که در حال تحقق است.

وی با اشاره به بازدید از واگن های جدید تولید شده در واگن پارس افزود: در موضوع واردات لوکوموتیو در ابتدای امر باید ظرفیت های موجود در کشور مدنظر قرار گیرد و اطمینان می دهم که این ظرفیت ها در کشور خالی نخواهد ماند. معتقدم که توان داخل می تواند نیاز کشور را تامین کند، بر این اساس باید با واردکنندگان و متقاضیان واردات صحبت کرد و انگیزه واردات را جویا شد.

علی آبادی اضافه کرد: به لحاظ کمی و کیفی امکان تامین نیاز داخل وجود دارد و باید بر مشی مقام معظم رهبری و تولید داخل متمرکز شد و باید همگی برای تحقق این هدف والا تلاش کنیم.

به گزارش مجله ایرانی؛ وزیر صمت در ادامه بازدیدهای خود در اراک، از شرکت در حال احداث صنایع سنگین نورد فولاد نویان فرداد، تولیدکننده ورق فولادی گرم تا عرض دو متر، بازدید کرد.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا