عمومیمجله کسب و کار

تنظیم دمای یخچال فریزر

همانطور که می‌دانیم تنظیم درجه یخچال به‌طور مستقیم با سلامت افراد سروکار دارد. یخچال‌ها با حفظ تازگی مواد غذایی و کاهش رشد باکتری‌های محیطی باعث افزایش سلامتی انسان‌ها می‌شوند. علاوه‌براین دمای استاندارد یخچال، به مصرف بهینه و کاهش هزینه‌های مصرفی خانوار کمک می‌کند

تنظیم درجه یخچال الکترواستیل | تنظیم درجه یخچال امرسان قدیمی | تنظیم درجه یخچال جنرال

یخچال‌ها حدود 10 درصد از برق مصرفی خانه را به خود اختصاص داده‌اند بنابراین تنظیم درجه یخچال باعث صرفه‌جویی در حداقل 10 درصد از برق مصرفی می‌شود. اگر یخچال فریزر و یا ساید شما با برند وایت هاوس است، می‌توانید دفترچه راهنما و همچنین اطلاعاتی برای نگه داری هرچه بهتر از این وسیله مهم را از نمایندگی وایت هاوس تهیه کنید.

تخریب مواد غذایی در یخچال و گرم بودن بیش از حد آن‌ها نشان‌‌دهنده این است که تنظیم درجه یخچال به هم ریخته. خوشبختانه تنظیم مجدد دما کار دشواری نیست و ظرف مدت چند ثانیه انجام می‌شود. طبق استانداردهای جهانی مناسب‌ترین دما برای یخچال 4 درجه و فریزر 18- درجه سانتیگراد است. نگه داشتن یخچال در دمای زیر 4 سلامت مواد غذایی را تضمین می‌کند و مانع از رشد باکتری‌ها می‌شود. باوجود اندکی تفاوت، اغلب تنظیمات مربوط به دمای مدل‌های مختلف یخچال و فریزر موجود در بازار همانند یکدیگر است. برای جلوگیری از مواجه با صحنه‌هایی مانند کاهوی یخ زده و یا بستنی آب شده، بهتر است هرچه سریع‌تر به تنظیم دمای یخچال فریزر پرداخته شود.

تنظیم دمای استاندارد فریزر

دمای استاندارد فریزر توسط سازمان غذا و داروی امریکا 18- درجه سانتیگراد اعلام شده که بهینه‌ترین دمای فریزر است و مصرف برق را در حالت متعادلی قرار می‌دهد. برخی از یخچال‌ها دکمه انجامد سریع دارند که برای مواد غذایی گرم و انجماد گوشت‌ها در بازه زمانی کوتاه استفاده می‌شود. دکمه freezer روی بدنه فریزر به تنظیم دمای فریزر کمک می‌کند.

استفاده از دماسنج برای اندازه‌گیری دمای یخچال

گاهی اوقات به ویژه در مدل‌های قدیمی‌تر دمای یخچال تنظیم شده، به درستی نشان داده نمی‌شود. قرار دادن یک دماسنج یخچال یا دماسنج معمولی در وسط یخچال یا مکانی نزدیک در به تعیین دمای واقعی یخچال کمک می‌کند. بهتر است برای تعیین دقیق‌تر دما پنچ الی هشت ساعت یا یک شب کامل صبر شود؛ اگر نیاز به تنظیم مجدد ترموستات وجود دارد، برای نتیجه‌گیری بهتر است بعد از یک روز کامل دمای یخچال اندازه‌ گرفته شود. به‌منظور اطمینان بیشتر از دمای یخچال، بهتر است دماسنج داخل یک لیوان آب قرار بگیرد و به مدت یک شب آنجا بماند.

قابلیت انجماد سریع یا Fast Freeze

قابلیت انجماد سریع برای منجمد کردن مواد غذایی فاسدشدنی در زمان کوتاه کاربرد دارد. انواع گوشت و مرغ خام و غذاهای دریایی ظرف مدت نهایت 2 ساعت نیاز به فریز شدن دارند. در این مواقع با لمس دکمه Fast Freeze بدون کاهش دما و با حفظ دمای یخچال بهینه به انجماد سریع مواد غذایی پرداخته می‌شود.

نحوه تنظیم درجه انواع یخچال فریزر قدیمی و مدرن

تنظیم درجه یخچال الکترواستیل | تنظیم درجه یخچال امرسان قدیمی | تنظیم درجه یخچال جنرال

تنظیم درجه مناسب یخچال و فریزر کار چندان دشواری نیست و اغلب مدل‌های یخچال موجود در بازار با استفاده از روش‌های مشابه تنظیم دما می‌شوند. هرچند بهتر است برای اطمینان بیشتر قبل از هر اقدامی قسمت مربوط به تنظیمات دمای دفترچه راهنمای یخچال فریزر مطالعه شود.

نحوه تنظیم ترموستات مکانیکی یخچال

در این مدل ترموستات، بالاترین عدد نشان‌دهنده سردترین دما است. توصیه می‌شود که درجه ترموستات در وسط تنظیم شود تا دمای یخچال متعادل باشد اما به‌منظور سردتر شدن محیط داخلی یخچال، عدد ترموستات باید روی درجه بالاتر قرار بگیرد. اعداد ترموستات یخچال طیفی از 1 تا 5 یا 1 تا 10 را نشان می‌دهد و در برخی مواقع کلمه «سرد» تا «سردترین» یا cold to coldest روی بدنه یخچال حک شده است.

تنظیم ترموستات گیج کشویی

همانند تنظیمات قبلی برای برخورداری از دمای متعادل، گیج کشویی در وسط قرار می‌گیرد. کشیدن لغزنده به سمت راست باعث خنک‌تر شدن دمای یخچال می‌شود. به احتمال زیاد برچسب سردتر سمت راست و برچسب گرم‌تر سمت چپ گیج چسبانده شده که با توجه به آن‌ها می‌توان به تنظیم دمای استاندارد یخچال پرداخت.

تنظیمات صفحه نمایش دیجیتال

اگر یخچال فریزر جدیدتر است، به احتمال زیاد با صفحه‌ای دیجیتالی مواجه هستید. این صفحه کلید ممکن است جلوی یخچال یا روی لبه داخلی درب یخچال باشد. کلیدهای جهت دار به شکل + و – یا فلش‌های جهت‌دار به سمت بالا و پایین، دمای دلخواه یخچال را تنظیم می‌کنند. لمس دکمه دما یا Temperature صفحه کلید و کمک گرفتن از دکمه‌های بالا و پایین، به کنترل دمای یخچال فریزر می‌پردازد.

دمای مناسب یخچال فریزر در فصول مختلف سال

اگر یخچال شما با برند وایت هاوس است، برای دسترسی به تعمیرات و نمایندگی مرکزی وایت هاوس به سراغ گزینه‌هایی بروید که در این مسیر کوله‌باری از تجربه اندوخته باشند. وایت هاوس یک برند آمریکایی است که در حال حاضر در مکزیک تولید می‌‌شود. یخچال و فریزر از محصولات عمده این شرکت هستند. محصولات White House کیفیت قابل قبولی دارند، اما استفاده از آنها به اندازه برخی برندهای معروف عمومیت ندارد، از این رو تعمیرات، خدمات پس از فروش یا تأمین قطعات که در نمایندگی وایت هاوس ارائه می‌شود، امری کاملا تخصصی است.

تنظیم دمای یخچال در تابستان

در طول تابستان توصیه می‌شود که دمای یخچال یا فریزر اندکی کاهش پیدا کند. یکی از دلایل این کار تمایل افراد به در دسترس بودن نوشیدنی‌ها خنک در فصل تابستان است. همچنین پایین‌ترین طبقه یخچال سردترین دما را دارد که بهتر است غذاهای فاسد شدنی در فصول گرم سال در این طبقه قرار بگیرد.

تنظیم دمای یخچال در زمستان

اگر محیط اطراف خنک باشد، یخچال و فریزر به تلاش کمتری برای خنک ماندن نیاز دارند و بالعکس. حتی زمانی که درب یخچال در فضایی خنک‌ باز می‌شود، هوای گرم کمتری وارد یخچال می‌شود. توصیه می‌شود برای اطمینان بیشتر قبل از اقدام برای افزایش دما، از یک دماسنج برای تعیین دمای داخلی یخچال و فریزر کمک گرفته شود.

سرد کردن مواد غذایی قبل از ورود به یخچال

ورود غذای گرم به داخل یخچال فشار زیادی برای متعادل‌سازی دما وارد می‌کند. بهتر است غذا به مدت 2 ساعت بیرون از یخچال قرار گیرد تا به دمای محیط برسد و سپس وارد یخچال شود.

اطمینان از سالم بودن لاستیک درب یخچال

وظیفه اصلی لاستیک درب یخچال جلوگیری از خروج هوای سرد است. اگر در اطراف یخچال فریزر سرمای هوا احساس می‌کنید، ممکن است نوار درزگیر یا لاستیک درب یخچال دچار آسیب شده باشد و بهتر است در اولین فرصت نسبت به تعویض لاستیک درب آسیب‌دیده اقدام کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تنظیم دمای یخچال می توانید به وبسایت زیر مراجعه نمایید:

Rokna.net

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا