استان هامجله کسب و کار

چند نکته برای رستوران‌گردی در تبریز سرزمین آفتاب

بهترین رستوران های تبریز

بریز، دیار اولین‌های ایران است، سرزمین تاریخ و فرهنگ، پایتخت آق‌قویونلوها و قراقویونلوها، نخستین پایتخت حکومت صفویه و آغازگر انقلاب مشروطه برعلیه استبداد محمدعلی شاه قاجار، مهد مشروطه خواهی ملت ایران، جایی است که شما را به ضیافت مکان‌های دیدنی و توریستی و خوشمزه‌جاتی مثل: باقلوا و اریس و نوفا و قرابیه و قارنی یاریخ و دویماج و قورما شورباسی، در یکی از برترین مقصدهای گردشگری و مهمان‌نوازی ایران می‌برد.

ایرانگردی، بدون طبیعت‌گردی، شکم‌گردی، روستاگردی و بازارگردی در تبریز، هیچ معنا و مفهومی ندارد. در این گفتار، برای عاشقان تبریزگردی، فهرستی از بهترین رستوران های تبریز گردآوری شده که داده‌های خوبی برای اطلاع از برترین مقصدهای شکم‌گردی این دیار دیدنی و نوستالژیک دیار اهورایی ما است. با مروری بر بهترین رستوران های تبریز در مجله گردشگری به گردی همراه ما باشید.

بهترین رستوران تبریز | بهترین رستوران تبریز در ولیعصر | بهترین رستوران های تبریز برای تولد

شهر زیبای تبریز را بیشتر بشناسید

تبریز، دیار اولین‌های ایران است. ششمین شهر بزرگ ایران است. جای تعجب ندارد که این شهر مملو از کافه و رستوران و گالری و کاخ و موزه باشد. شهر اولین‌های ایران، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در میان مراکز ۳۱ استان کشور بوده و میزبان شما در دیاری با قدمت چهار هزار سال است.

اولین چاپ‌خانه سربی ایران در تبریز افتتاح شد. اولین شعرنو، محصول انقلاب مشروطه، توسط تبریزی‌ها خلق شد. اولین ترجمه کتاب خارجی در سال ۱۱۹۸ هجری شمسی توسط میرزا رضا مهندس باشی تبریزی صورت گرفت. اولین کتاب نثر ویژه کودکان در تبریز منتشر شد.

اولین کتابخانه و مهدکودک ایران در تبریز بنا شد. اولین سینمای ایران به نام سینما سولی در تبریز افتتاح شد به سال ۱۳۰۵ شمسی. اولین مدرسه کر و لال‌های ایران (مدرسه باغچه بان) محصول تبریز بود. اولین طبیبی که به خارج از کشور اعزام شد، تبریزی بود. اولین کتاب‌های پزشکی ایران، در تبریز چاپ شدند. اولین عمل قلب باز ایران در سال ۱۳۴۱ و نخستین عمل پیوند کلیه ایران در سال ۱۳۴۷ در تبریز انجام شد.

بیش از ۱۵۰ سال پیش، نخستین هتل به سبک امروزی در شهر تبریز ساخته شد. اولین تراموای ایران نیز سر از تبریز درآورد. نخستین ضراب‌خانه ماشینی ایران نیز از تبریز به دیگر شهرهای کشور رفت. تبریز دیاری تاریخی است، جایی است که هیچ نمونه‌ای برای آن در هیچ نقطه از استان‌های کشور نمی‌توان یافت. یعنی جایی منحصر به فرد است. لذا همه وقت خود را صرف کافه و رستوران‌گردی نکرده و از فرصت حضور در این دیار باور نکردنی و تاریخی با آن کارنامه درخشانی که گوشه‌ای از آن را در بالا ذکر کردیم، حداکثر استفاده را ببرید.

– روایت مشتریان از بهترین رستوران و کافه‌ها و گالری‌ها و مراکز دیدنی و تاریخی این سرزمین شگفت‌انگیز ایران را از طریق نظرات تبریزگردهای تریپ ادوایزر مطالعه کنید تا داده‌های خوبی برای سفری خاطره‌انگیز در اختیار شما باشد.

– واینرها و فودبلاگرهای معروف تبریزی، همواره شما را با بهترین کافه‌ها و رستوران‌های فرنگی و سنتی این شهر آشنا می‌کنند و روایت‌های دست اولی به زبان آذری در اختیار شما قرار می‌دهند. بد نیست آن‌ها را زیر نظر داشته باشید.

– بهترین و هیجان‌انگیزترین مقصدهای گردشگری و شکم‌گردی تبریزی‌ها را به روایت عکس‌ها و ویدیوهایی که مسافران ایرانی و خارجی شهر در هشتگ #TABRIZ یا #تبریز در اینستاگرام بارگذاری کردند، تماشا کنید. بیش از ۱ میلیون عکس و ویدیو درباره مکان‌های تاریخی، دیدنی، توریستی و غذاخوری‌ها و خانه‌های تاریخی تبریز روی هشتگ TABRIZ تگ شده که تجربه گردشگری فوق‌العاده پربار و مملو از اطلاعات گوناگون را در اختیار مسافران آینده این شهر قرار می‌دهد.

– پیش از عزیمت به تبریز، در صورتی‌که علاقه‌مند نوشیدن و خوردن غذاهای محلی این دیار پرجاذبه هستید، درباره دستور پخت و نحوه آماده‌سازی و مواد اولیه هر یک، اطلاعات مناسبی کسب کنید تا همواره فهرستی از بهترین غذاهای سنتی تبریزی‌ها در دسترس شما قرار بگیرد.

– اگر عازم بهترین رستوران های تبریز شدید و استوری و پست‌های اینستاگرامی پر لایک طوفانی را برای دوستان و آشنایان به اشتراک گذاشتید، حتما لوکیشن فارسی و انگلیسی زبان آن مرکز خدماتی را تگ کنید تا دیگران نیز در جریان مکان ارائه این تجربه شکم‌گردی شما قرار بگیرند و تبلیغ مراکز خدماتی این شهر شود.

– بهترین رستوران های تبریز الزاما در مرکز شهر نیست. بهتر است آدرس بهترین مراکز خرید باقلوا، اریس و نوقا و قرابیه و صنایع دستی و کافه و غذاخوری را از مردم محلی و راهنمایان گردشگری استان جویا شوید.

بهترین رستوران های تبریز کدامند؟

رستوران و باغچه سنتی برکه

یکی از بهترین رستوران‌های تبریز، رستوران و باغچه سنتی برکه است که اتفاقا در مسیر عزیمت به رستوران و باغچه سنتی برکه، شماری از بهترین سفره خانه‌های سنتی و باغچه‌های سنتی تبریز، قرار دارد و گزینه‌های مطلوبی برای دیزی‌خورهای حرفه‌ای دیار اولین‌های ایران است. شما می‌توانید در این رستوران بهترین کباب و آبگوشت و کوفه تبریزی را نوش جان کنید و از فضای دل‌نوازش نیز بهره‌مند شوید. این رستوران تا سیصد نفر گنجایش دارد و برای گردهمایی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه، انتخاب دلپذیری برای صرف نهار و شام است. درختان استوایی که در طراحی دکوارسیون رستوران سنتی برکه تبریز در نظر گرفته شده‌اند، لذت بردن از طعم لذیذ غذاهای سنتی تبریز را دوچندان می‌کند.

یکی از نکته‌های مهمی که مشتریانش در اینستاگرام و گوگل ریویو و دیگر شبکه‌های اجتماعی بیان کردند، مخلفات در رستوران برکه است که همراه غذا سرو می‌شود. دیزی سنتی مجموعه در کنار برکه‌ای مملو از ماهی‌های زیبا و زینتی رنگارنگ، فضایی دوست‌داشتنی را برای مشکل‌پسندهای تبریز گرد به ارمغان می‌آورد.

اگر به رستوران سنتی برکه تبریز رفتید، علاوه بر دیزی، از آبگوشت ماهیچه، چلو ماهی، شیشلیک، جوجه‌کباب و چلو گردن نیز امتحان کنید. البته شیشلیک‌های برکه، دست‌کمی از شیشلیک‌های حسین شیشلیکی شاندیز مشهد ندارد. همیشه سرو غذا در ظروف مسی را به دلیل خاصیت ضدعفونی و تأثیرات مثبت برای سلامت بدن در نظر داشته باشید. میزهای چوبی گرد رستوران برکه که با صنایع‌دستی باشکوه تبریزی‌ها نیز تزیین شده است، در خدمت تبریزگردهای هنردوست ایران است.

اگر به دنبال صرف غذا در یکی از بهترین رستوران‌های تبریز با محیطی سرسبز و دل‌باز و باشکوه هستید، رستوران برکه، بهترین انتخاب ممکن است. فست فود و نوشیدنی گرم و سرد نیز در طول چهار فصل سال در این مقصد شکم گردی محبوب تبریزی‌ها، ارائه می‌شود. ناگفته نماند که این رستوران در نزدیکی برخی از جاهای دیدنی تبریز نیز واقع شده است.

– آدرس رستوران سنتی برکه تبریز: تبریز، کمربندی سردرود مابین زیرگذر اول و دوم

رستوران ایپک یولو

از بهترین رستوران‌های تبریز که یکی از شیک‌ترین و مجلل ترین رستوران‌های منطقه نیز محسوب می‌شود، رستوران اپیک یولو است. رستوران ایپک یولو، از غذاکده‌های بزرگ و شیک شهر بوده و برای عاشقان کباب‌گردی، حتما یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس است. در منوی این رستوران، انواع کباب ایرانی و ترک دیده می‌شود.

– آدرس رستوران ایپک یولو تبریز: استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان دارایی دوم، مرکز تجاری کاسپین

اجاق رستوران کلاسیک معروف تبریزی‌ها

اجاق رستوران، نامی شناخته شده در تبریز است و در فهرست رستوران‌های خوب شهر قرار دارد؛ جایی بزرگ برای لذت بردن از غذاهای خوش طعم و لعاب ایرانی که سرآشپزش هم سفارش می‌گیرد. گوشت‌ها به انتخاب مشتری، سرخ یا کباب شده و همه نوع دورچین و سالاد نیز در دسترس مشتری قرار داده خواهد شد. بی‌تردید رستوران اجاق یکی از غذاکده‌های محبوب و باکیفیت شهر است.

– آدرس رستوران اجاق کلاسیک: تبریز، ولیعصر، فلکه رودکی، به سمت استاندارد، ساختمان نگارستان

ساعت کار رستوران اجاق کلاسیک از ۱۲ تا ۲۳ است.

رستوران بام تبریز

از جمله رستوران‌های معروف تبریز که در این گفتار مجله گردشگری به گردی معرفی می‌کنیم، رستوران بام تبریز است. رستوران بام تبریز، در یکی از مرتفع‌ترین نقاط تبریز واقع شده و چشم‌انداز زیبایی دارد؛ بر فراز پارکی جنگلی و کوهستانی به‌نام عینالی واقع شده و چشم‌اندازهای دل‌انگیزی برای شکم‌گردهای تبریزی که با خرید بلیط هواپیما ارزان به گردی راهی این دیار دیدنی شدند، دارد. اگر دوست دارید طعم غذاهای فرنگی و ایرانی خوشمزه را در یکی از خوش‌آب و هواترین نقاط دیار اولین‌ها تجربه کنید، رستوران بام تبریز را در نظر داشته باشید.

– آدرس رستوران بام تبریز: تبریز، کوه عینالی

رستوران حاج مجید

رستوران حاج مجید، از دیگر رستوران‌های محبوب شهر تبریز است که در خیابان تربیت، جنب مسجد امام حسین قرار گرفته است و از رستوران‌های قدیمی شهر به شمار می‌رود. رستوران حاج مجید، یا حاج مجید مرغ‌فروش، متعلق به حاج مجید تویوخچی است. فقط چلومرغ طبخ کرده و دست‌پخت سرآشپزان آن طعم لذیذی دارد. علاقمندان به چلومرغ، یکی از بهترین گزینه‌های آن‌ها، رستوران حاج مجید است. اگر قصد تبریز گردی دارید، یک چلومرغ هم در رستوران حاج مجید می‌توانید امتحان کنید؛ جایی که مشتریان زیادی در طول هفته به آن‌جا مراجعه می‌کنند. کیفیت غذای این رستوران مناسب بود و قیمت نیز در روزگار گرانی مقرون به صرفه است.

رستوران سنتی باغ آنا

اگر به دنبال فضایی زیبا و سبز هستید تا روی تخت‌های چوبی، طعم لذیذ غذای ایرانی را که سرآشپزهای مطرح تبریزی طبخ کردند، تجربه کنید، رستوران سنتی و باغ آنا در شهر تبریز را توصیه می‌کنیم. این رستوران سرپوشیده است، بنابراین نگران سرما و گرما نباشید. فضای رستوران طبیعت جنگلی را شبیه‌سازی کرده تا در محیطی دوست داشتنی و باصفا، انواع غذای ایرانی را امتحان کنید. رستوران سنتی و باغ آنا جایی دنج است و غذاهای اصیل آذربایجان را که در انتهای گفتار مرور خواهیم کرد، در منوی خود دارد. این رستوران انتخابی فوق‌العاده در روزهای نیمه اول و دوم سال است، چراکه کیفیت خوبی دارد و خاطره خوش را برای شکم‌گردهای تبریز به ارمغان خواهد آورد.

در رستوران باغ آنا تبریز، غذاها به عالی‌ترین شیوه طبخ می‌گردد و انواع کباب و دیزی و ماهیچه و شیشلیک در خدمت مسافران دیار اولین‌های ایران زمین قرار خواهد گرفت. ناگفته نماند که موسیقی زنده، پایان بخش شکم‌گردی هیجان‌انگیز شما در باغ رستوران آنا تبریز خواهد بود. اگر مسافر تبریز شدید، یکی از بهترین گزینه‌های رستوران‌گردی شما حتما باغ رستوران آنا است.

– آدرس رستوران سنتی باغ آنا: آذربایجان شرقی، تبریز، اول جاده تبریز، آذرشهر، مابین زیر گذر اول و دوم،

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا