بهترین بیمه عمر از نظر کارشناسان

انتخاب بهترین بیمه عمر و بیمه  درمان تکمیلی

همه شرکت­‌های بیمه زیر نظر بیمه مرکزی هستند و بر اساس قوانین و شرایط بیمه مرکزی فعالیت می­‌کنند و در  برخی از شرایط و پوشش‌­ها مشترک هستند ولی تفاوت­‌هایی در سقف پرداخت و یا میزان سود دهی و … بین آن‌ها وجود دارد. در این انتخاب هدف بیمه گذار از خرید بیمه عمر بسیار مهم است که به چه علت این بیمه نامه را خریداری می‌­کند؟ آیا پوشش‌­های بیمه عمر برای شما مهم است یا سرمایه گذاری این بیمه نامه؟ رفتار شرکت‌های بیمه در زمان پرداخت خسارت چگونه است؟  و چندین سوال دیگر که می‌توانید در این مقاله به جواب آن‌ها برسید. برای انتخاب بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری می‌توان چندین معیار مختلف را بررسی کرد.

بهترین بیمه عمر | بیمه عمر چیست | بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد

بهترین بیمه عمر و سرمایه گذاری از نظر بیمه مرکزی

شاید بهترین راه برای اطمینان از انتخاب بیمه نامه، اعتماد کردن به بیمه مرکزی است که کدام شرکت بیمه را به عنوان برترین شرکت بیمه معرفی می‌کند. بیمه مرکزی هر ساله گزارشی را بر اساس سطح توانگری شرکت‌های بیمه منتشر می‌کند که در این گزارش توانگرترین شرکت‌های بیمه بر اساس سطح رضایت مشتریان، تعهداتی که در پرداخت سوددهی هر کدام از شرکت‌های بیمه دارد، میزان پاسخ گویی شرکت‌های بیمه در مقابل بیمه گذاران و … معرفی می‌کند. توانگرترین شرکت بیمه در واقع بهترین شرکت بیمه از نظر بیمه مرکزی است.

از جمله توانگرترین شرکت‌های بیمه که عملکرد خوبی نیز در رشته بیمه عمر دارند و می‌توانند به عنوان بهترین بیمه عمر  مطرح شوند می‌توان به بیمه سامان، بیمه کارآفرین، بیمه پاسارگاد، بیمه پارسیان، بیمه ما، و … اشاره کرد. در بلاگ بیمه پارسیان به مفصل به بررسی مزایا و معایب، شرایط و پوشش‌های بیمه‌های عمر همه شرکت‌ها پرداخته ایم.

توضیحات در رابطه با نحوه نظرسنجی: به منظور  افزایش اعتبار نظرسنجی بهترین بیمه عمر از نظر مردم، تنها از کاربرانی که در صفحات مرتبط با بیمه عمر فعالیت داشته‌اند این نظرسنجی انجام شده است. همچنین جهت جلوگیری از تاثیر یک مقطع زمانی خاص، نظرسنجی در طی ۳ ماه انجام شده است. علاوه بر این گزینه‌های انتخابی کاربران به صورت تصادفی و چرخشی نمایش داده شده است تا تاثیر نحوه قرارگیری گزینه‌ها بر نتایج خنثی شود.

نتیجه نظرسنجی: همانطور که مشاهده می‌کنید از بین ۴۴۰ نفر پاسخ‌دهنده بیشترین فراوانی از آن شده است (با حدود ۴۳ درصد). در واقع ۴۲.۵ درصد کاربران بیمه عمر پاسارگاد را به عنوان بهترین بیمه عمر انتخاب کرده‌اند. در رتبه دوم نیز با کسب ۱۳ درصد آرا قرار گرفته است. همچنین نیز با اخذ ۸ درصد نتایج در رتبه سوم و در کنار رقبایی چون و بیمه عمر آسیا قرار گرفته است. سایر شرکت‌های بیمه (مثل بیمه ما، بیمه دانا، بیمه رازی و …) که در مجموع ۹ درصد آرا را به خود اتخاذ داده‌اند و به تفکیک در نمودار پایینی نشان داده‌ شده است.

توجه: این نتایج صرفا بر اساس نظر مخاطبان وب سایت بیمه پارسیان بوده است و نظرات کارشناسان بیمه پارسیان هیچ تاثیری در تعیین نتایج نداشته است.

بهترین بیمه عمر از نظر سود دهی

همانطور که می‌دانیم سرمایه گذاری بخش مهمی از بیمه نامه‌های عمر است که شاید علت خرید بیمه عمر توسط بسیاری از افراد استفاده از مزیت سرمایه گذاری این بیمه نامه است. با توجه به یکسان بودن میزان سود تضمینی بیمه نامه های عمر در طول داشتن بیمه عمر، تفاوت اساس سود دهی شرکت های بیمه در سود مشارکتی بیمه‌های عمر می‌باشد. در جدول زیر می‌توانید نگاهی کلی به سودهای مشارکتی بیمه‌های عمر شرکت‌های مختلف بیمه داشته باشیم.

این نکته را در نظر بگیرید که ریسک سنجی شرکت های بیمه برای تشکیل سرمایه گذاری متفاوت می‌باشد و بخاطر این موضوع میزان سرمایه تشکیل شده برای وی متفاوت می‌باشد. از این رو قبل از خرید بیمه نامه می‌تونید جدول بیمه عمرتان را به کمک کارشناسان بیمه عمر سامانه بیمه پارسیان را از شرکت‌های مختلف بیمه دریافت کرده و بهترین بیمه عمر را انتخاب و خریداری نمایید.

بهترین بیمه عمر از نظر بازنشستگی

یکی از انواع بیمه نامه‌های عمر، بیمه مستمری و بازنشستگی است که فرد بیمه شده می‌تواند بعد از بازه زمانی مشخصی مستمری ماهانه دریافت کند. دو شرکت بیمه سامان و بیمه خاورمیانه  از جمله شرکت های مطرح هستند که امکان پرداخت مستمری را در بین شرکت‌های بیمه دارند.

  • بیمه مستمری و بازنشستگی خاورمیانه امکان پرداخت مستمری مادام العمر را دارد.
  • بیمه عمر سامان، مستمری و بازنشستگی را تا ۱۵ سال پرداخت می‌کند.

می‌توان گفت هر دو شرکت طرح‌های جامعی را در زمینه بیمه‌های بازنشستگی دارند که می‌توانید همراه برخورداری از پوشش‌های بیمه‌ای در طول مدت بیمه نامه، در پایان بیمه نامه این امکان برای شما وجود دارد که مبلغ اندوخته بیمه نامه را یکجا دریافت کرده و یا مستمری ماهانه دریافت کنید. یکی از طرح‌های بیمه مستمری خاورمیانه، امکان دریافت مستمری آنی می‌باشد که فرد با توجه به شرایط بیمه نامه می‌تواند بعد از یکسال مستمری ماهانه مادام العمر دریافت نماید.

بهترین بیمه عمر از نظر کارشناسان بیمه

با توجه به این که شرایط بیمه نامه‌های عمری که از طرف شرکت های بیمه ارائه می‌شود نزدیک به هم می باشد، انتخاب بهترین شرکت بیمه از طرف یک کارشناس بیمه بی طرف  که بهترین بیمه نامه را با بهترین شرایطی که مد نظر مشتری باشد ارائه می‌کند می‌تواند مهمترین گزینه باشد. هر کارشناس بیمه موظف است که بر اساس نیاز مشتری بیمه نامه عمرش را طراحی کند تا بیمه گذار بتواند از همه مزایای بیمه عمری که دارد استفاده نماید. در این میان نقش کارگزاران بیمه نسبت به نمایندگان یک شرکت بیمه پررنگ تر دیده می‌شود.

بیمه پارسیان با ماهیت کارگزاری که دارد تمامی مواردی که بیمه نامه شما را تبدیل به بهترین بیمه نامه می‌کند را در نظر می‌گیرد. مقایسه پوشش‌های بیمه‌ای و مقایسه سرمایه گذاری  شرکت‌های بیمه در بیمه‌های عمر و بررسی نوع نیاز بیمه گذار و شناخت کامل از شرکت‌های بیمه یکی از برتری‌های گروه کارشناسی بیمه عمر بیمه پارسیان می‌باشد.

بهترین بیمه عمر از لحاظ وام دهی

دریافت وام بیمه عمر یکی از مزایای بیمه عمر است که همه افراد می‌توانند بدون نیاز به ضامن و وثیقه از محل اندوخته بیمه  نامه‌شون وام بگیرند. شرایط دریافت وام در شرکت‌های مختلف بیمه تفاوت‌هایی را با هم دارد که بهتر است قبل از تهیه این بیمه نامه به بررسی آن بپردازید. با توجه به جدول زیر در وام بیمه عمر، بیمه عمر پاسارگاد بهترین گزینه است که بعد از گذشت ۶ ماه  و در زمان کوتاهتر از سایر شرکت‌های بیمه ،بیمه گذار می‌تواند ۹۰ درصد اندوخته‌اش را وام بگیرد.

بهترین بیمه عمر از لحاظ وام دهی
شرایط دریافت وام شرکت بیمه
۹۰ درصد اندوخته بعد از پایان سال دوم بیمه سامان
۹۰درصد اندوخته بعد از ماه ۶ ام بیمه پاسارگاد
۹۰ درصد اندوخته بعد از پایان سال دوم بیمه مان (بیمه ایران)
۹۰ درصد اندوخته بعد از پایان سال دوم بیمه ما
۹۰ درصد اندوخته بعد از پایان سال دوم بیمه کارآفرین
۹۰ درصد اندوخته بعد از پایان سال دوم بیمه ملت

برترین بیمه عمر و سرمایه گذاری از نظر سهم بازار

اگر می خواهید بیشترین تعداد بیمه عمر فروخته شده در سال‌های قبل را بررسی کنید سالنامه بیمه مرکزی بهترین مرجع برای این  مقایسه است. بر اساس آخرین گزارش آماری که بیمه مرکزی در سال ۹۸ منتشرکرده تعداد بیمه نامه‌های عمر صادر شده در دو سال ۹۹ و ۱۴۰۰ و سهم بازار هر کدام از شرکت‌های بیمه به ترتیب جدول ذیل می‌باشد.

بیمه عمر پاسارگاد با اختلاف بسیار بالایی بیشترین تعداد بیمه عمری است که در دو سال گذشته در صنعت بیمه ایران صادر شده است.

همانطور که واضح است ، با اختلاف آماری قابل توجهی سهم بالایی از بازار را در بیمه های عمر دارد و در دو سال گذشته  توانسته یکی از توانمندترن شرکت‌های بیمه در صنعت بیمه باشد.

بهترین بیمه عمر از لحاظ تعداد شعب

از دیگر موارد قابل بررسی در بین شرکت‌های بیمه تعداد کارکنان، شعب و نمایندگان این شرکت‌ها می‌باشد. بر اساس اطلاعات سالنامه بیمه مرکزی سال ۹۷ می‌توانید همه اطلاعات مربوط به شرکت‌های بیمه را به صورت شفاف مطالعه و بررسی نمایید.

بهترین بیمه عمر از لحاظ تعداد شعب
شرکت بیمه تعداد کارکنان تعداد شعب تعداد نمایندگان فعال
بیمه ایران ۴.۲۳۳ ۲۱۴ ۱۳.۷۱۴
بیمه آسیا ۲.۵۸۹ ۱۱۱ ۵.۵۱۸
بیمه البرز ۱.۳۸۱ ۶۳ ۲.۳۹۶
بیمه دانا ۲.۲۷۷ ۸۴ ۲.۸۴۲
بیمه پارسیان ۸۵۰ ۷۳ ۲.۴۵۱
بیمه توسعه ۷۵ ۰ ۰
بیمه رازی ۵۱۳ ۴۸ ۱.۶۹۴
بیمه کارآفرین ۷۰۵ ۵۸ ۲.۲۲۲
بیمه سینا ۶۸۴ ۶۴ ۱.۱۴۶
بیمه ملت ۵۶۳ ۱۴ ۲.۶۱۶
بیمه دی ۵۳۲ ۵۶ ۱.۱۱۱
بیمه سامان ۷۶۶ ۳۶ ۱.۹۶۵
بیمه نوین ۶۹۲ ۶۶ ۲.۲۸۴
بیمه پاسارگاد ۱.۱۴۴ ۸۸ ۴۲.۱۲۲
بیمه معلم ۹۰۱ ۶۱ ۱.۹۱۰
بیمه میهن ۳۱۸ ۴۲ ۴۶۳
بیمه کوثر ۱.۲۱۸ ۴۲ ۱.۵۲۷
بیمه ما ۴۳۰ ۴۷ ۲.۳۰۹
بیمه آرمان ۳۹۳ ۳۸ ۴۸۴
بیمه تعاون ۳۱۳ ۴۳ ۹۳۰
بیمه سرمد ۶۵۰ ۳۸ ۱.۳۳۲
بیمه تجارت نو ۵۵۶ ۳۶ ۱.۰۶۵
بیمه خاورمیانه ۷۱ ۱ ۱.۳۹۲
بیمه حکمت صبا ۳۲۸ ۲۸ ۳۵۵
زندگی باران ۴۳ ۱ ۲۸۷

بهترین بیمه عمر از نظر پوشش‌های بیمه‌ای

در بیمه عمر یکی از مهمترین معیارهای خرید، انتخاب بیمه نامه ای است که پوشش کامل را برای فرد بیمه شده داشته باشد تا در زمان خسارت بتواند جبران خسارت کاملی را برای فرد بیمه شده داشته باشد. در سال های اخیر شرکت های بیمه برای ارائه خدمات بیشتر پوشش های متفاوت و کاملی را ارائه می‌دهند از جمله پوشش های بالا در سرمایه های فوت و یا پوشش‌های کامل در پوشش های اضافی دیگر از قبیل امراض خاص و ازکارافتادگی و … . در ادامه به بررسی کلی پوشش های شرکت های مختلف در بیمه عمر را انجام می دهیم.

مقایسه پوشش سرمایه فوت بیمه عمر: اگر می خواهید پوشش سرمایه فوت کاملی داشته باشید بیمه های عمر کارآفرین و بیمه عمر سامان را انتخاب کنید که سرمایه های فوت بالای۱ میلیارد تومان (را البته بر اساس حق بیمه پرداختی فرد) ارائه می کنند.
بیمه عمر ملت نیز پوشش فوت به هر علت را تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و پوشش به علت حادثه را تا ۴ برابر سرمایه فوت را ارائه می کند. بیمه عمر پاسارگاد برای فوت به هر علت و فوت به علت حادثه مجموعا تا ۵۰۰ میلیون تومان می باشد.

در مقایسه پوشش امراض هم شرکت های بیمه سامان و بیمه عمر کارآفرین با نام بیمه اندوخته دار امید کارآفرین علاوه بر ۵ بیماری اصلی که تحت پوشش بیمه های عمر می باشند ( انواع سرطان، سکته قلب ، سکته مغزی ، جراحی باز قلب و پیوند اعضای اصلی بدن) چندین بیماری دیگر را نیز تحت پوشش قرار می دهند.

بیمه اندوخته دار امید کارآفرین تا ۲۱ بیماری از جمله قراردادن فنر در عروق کرونر (استنت)، بازکردن تنگی های عروق کرونر توسط بالن، جراحی دریچه های قلب، قراردادن پیس میکر، بیماری های نورون های حرکتی، نابینایی کامل، ناشنوایی کامل، پارکینسون، کما، مننژیت، هپاتیت ب، هپاتیت سی، اچ آی وی/ایدز را  تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تحت پوشش قرار می دهد.

در طرح ممتاز امراض خاص بیمه عمر سامان انواع بیماری‌های صعب العلاج و شایع بر اساس شرایط سنی بزرگسالان و کودکان تا ۳۰ بیماری را تحت پوشش قرار میدهد. این بیماری ها عبارتند از:  انواع سرطان ها

سرطان و پیوند مغز استخوان، بیماری‌های قلبی،سکته مغزی، سکته قبلی، حمله قلب، جراحی آئورت، جراحی گرافت، (بافت پیوندی) و بایپس شریان_کرونر جراحی دریچه قلب، پیوند قلب/کلیه، مراحل انتهایی بیماری کلیوی، بیماری‌های مغز و اعصاب، تومور خوش خیم مغزی، وضعیت پایدار نباتی، دیستروفی عضلانی، بیماری پارکینسون ایدیوپاتیک، بیماری آلزایمر، بیماری عصبی حرکتی، کما، ترومای شدیدسر(آسیب تروماتیک مغزی)، کاهش بینایی عمیق، فقدان کامل اندامها، عدم توانایی تکلم، ناشنوایی، فلج اندام، آنسفالیت ویروسی حاد، مولتیپل اسکلروزیس، MS، و سایر بیماری های وخیم کبدی، بیماری مزمن ریوی، سوختگیهای شدید، هپاتیت ویروسی برقآسا، پانکراتیت مزمن، آرتریت روماتوئید وخیم، پیوند(کبد، ریه، روده کوچک، پانکراس، بافت همبند) را تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان را ارائه می کند.

پوشش امراض بیمه عمر پاسارگاد برای هر بیماری از ۵ بیماری تحت پوشش بیمه عمر ( سکته قلبی، سکته مغزی، انواع سرطان، پیوند اعضای اصلی بدن و جراحی باز قلب ) تا سقف ۴۰ میلیون تومان می باشد. پوشش امراض بیمه عمر ملت تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای ۵ بیماری ( سکته قلبی، سکته مغزی، انواع سرطان، پیوند اعضای اصلی بدن و جراحی باز قلب ) می باشد. مقایسه سایر پوشش های بیمه عمر بر اساس جدول زیر می‌باشد:

این جدول به بیمه گذاران بیمه های عمر کمک می کند که بتوانند پوشش های بیمه نامه عمر شرکت های مختلف را به راحتی با هم مقایسه کرده و بیمه نامه ای را تهیه نمایند که پوشش های کاملی را داشته باشند.

بهترین بیمه عمر برای جوانان

در حال حاضر شرکت‌های بیمه طرح‌های متنوعی را در شاخه بیمه عمر ارائه می‌کنند. جوانان با توجه به شرایط سنی که دراند می‌توانند از بین طرح‌های موجود انواع بیمه نامه‌های عمر را از شرکت‌های مختلف تهیه نمایند. از جمله بیمه عمر کارآفرین، بیمه عمر پاسارگاد، بیمه عمر سامان، بیمه مستمری خاورمیانه. پوشش ها و شرایط ارائه بیمه نامه های عمر تفاوت های کمی با هم داشته و می توانید به کمک کارشناسان بیمه عمر سامانه بیمه پارسیان با بهترین شرایط این بیمه نامه را برای خودتان یا فرزندانتان خریداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا