دانش و سلامت

اسب‌سواری به کمک بیماران ام‌اس می‌آید

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که سوارکاری درمانی ممکن است باعث افزایش کیفیت زندگی زنان مبتلا به یائسگی شود.

به گزارش مجله ایرانیEmas یک بیماری مزمن پیشرونده سیستم عصبی مرکزی است. در این بیماری ، لایه میلین ، که فیبرهای عصبی را عایق می کند و اطلاعات را از مغز به سایر قسمتهای بدن منتقل می کند ، خیلی آسیب دیده و پیام های ارسالی از سیستم عصبی به تدریج منتقل یا متوقف می شوند. ، در نتیجه علائم. اختلالات مختلفی از قبیل عدم تعادل ، خستگی ، تاری دید و بی حسی در پا یا دست ها. محققان تأثیر یک دوره سوارکاری درمانی بر کیفیت زندگی زنان مبتلا به OMS را مطالعه کرده اند.

این تحقیق توسط مریم صالحی ، حسن محمدزاده و فهیم رضایی از دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه انجام شده است: “بیمارستان الزهرا (س) اصفهان 24 فرد واجد شرایط را با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب کرد.”

برنامه تحقیق شامل دو گروه (آزمایش و کنترل) بود که شرایط پیش آزمون و پس آزمون هم برای گروه آزمایش و هم برای گروه کنترل یکسان بود. در این مطالعه ابتدا نمونه های موجود به عنوان موجود انتخاب و سپس کلیه نمونه ها در مورد آزمون ها اعتبار سنجی و فرم رضایت نامه تکمیل و سپس به طور تصادفی به یکی از دو گروه اختصاص یافت.

حجم نمونه برای هر گروه 12 نفر بود. سپس ، کیفیت زندگی افراد در مرحله پیش آزمون ثبت و ارزیابی شد. سپس تمرینات اسب درمانی به مدت هشت هفته ، سه جلسه در هفته و به طور متوسط ​​30 دقیقه در هر جلسه توسط گروه آزمایش انجام شد ، اما گروه کنترل فعالیتهای روزانه خود را در طول دوره تحقیق ادامه دادند و فعالیت خاصی انجام ندادند.

كيفيت زندگي در اين مطالعه با استفاده از پرسشنامه ويژه كيفيت زندگي بيماران مبتلا به اسكلروز تعيين شد كه براساس فرم كوتاه 36 سؤال تعديل گرديد.

نویسندگان این مقاله اظهار داشتند: “نتایج تجزیه و تحلیل داده ها حاکی از اثربخشی یک دوره درمانی سوارکاری درمانی بر ابعاد سلامت جسمی و روانی کیفیت زندگی است.” این مداخله ورزش شرکت کنندگان در گروه آزمایش را با گروه کنترل مقایسه کرد. کیفیت زندگی را بسیار بهبود بخشیده است. “

در پایان این مقاله بیان شده است: “با توجه به یافته های مطالعه حاضر و تحقیقات قبلی در مورد تأثیر تمرینات هیپوتراپی بر عملکرد ذهنی و جسمی بیماران مبتلا به ام اس ، توصیه می شود که این تمرینات ، همراه با سایر مداخلات پزشکی ، کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد. استفاده خواهد شد. “

نتایج این مطالعه در شماره اول نسخه هشتم از فصلنامه علوم اعصاب خاتم شفابخش خاتم منتشر شده است.

انتهای پیام

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا