عمومیمجله کسب و کار

عیب یابی و تعمیر برد آیفون تصویری

عیب یابی و تعمیر برد آیفون تصویری یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید تعمیر کار آن را به درستی انجام بدهد تا بتواند آیفون تصویری را با استانداردهای لازمه تعمیر کند زیرا برد آیفون تصویری جزو قطعات اصلی آیفون تصویری می باشد و اگر یک تعمیرکار نتواند آن را به‌درستی تعمیر کند ممکن است آیفون تصویری عملکرد مطلوب نداشته باشد. همان‌طور که می‌دانید در یک آیفون تصویری امکان خرابی برد به دلایل مختلفی وجود دارد که باید به تمامی آنها آشنایی کامل داشته باشید پس پیشنهاد می شود برای آشنایی با برد آیفون تصویری و دلایل خرابی آن تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برد آیفون تصویری الکتروپیک | برد آیفون تصویری تابا مدل 1040 | برد آیفون تصویری کوماکس

دلایل اصلی خراب شدن برد آیفون تصویری

همانطور که در ابتدا اشاره شد برد آیفون تصویری جزو اصلی ترین قطعات داخلی این دستگاه محسوب می‌شود و اگر به هر دلیلی خراب شود باعث میشود که آیفون تصویری به هیچ عنوان روشن نشود و یا اگر روشن شود هم کار نخواهد کرد. اما ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که به چه علت برد آیفون تصویری خراب می‌شود و دلیل اصلی وقوع این مشکل چیست. در پاسخ به این سوال به گفته متخصصین و تعمیرکاران ما اولین دلیلی که باعث خراب شدن برد آیفون تصویری میشود مربوط به نوسانات برق ساختمان منزل شما است.

برد آیفون تصویری از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و ممکن است بر اثر نوسانات برق معیوب و یا بسوزد. دومین دلیلی که باعث خراب شدن این قطعه در آیفون تصویری میشود این است که نصاب با نصب اشتباه آیفون تصویری کاری کرده است که دستگاه شما سری شده است و باعث وقوع این مشکل شده است. دلیل بعدی وقوع این مشکل که بسیار مهم است این است که در دستگاه شما از برد فیک با جنس نامرغوب استفاده شده است و شما از شرکت های نامعتبر دستگاه خود را خریداری کرده اید که باعث خراب شدن برد در کوتاه ترین زمان ممکن شده است.

به گفته متخصصین و تعمیرکاران ما یک دلیل مهم دیگر هم برای خراب شدن برد آیفون تصویری وجود دارد و آن هم مربوط به قرار گرفتن آیفون تصویری شما در یک مکان گرم مانند قسمت بالایی شوفاژ است. در این مواقع اگر آیفون تصویری در مکان گرم قرار بگیرد و دمای آن بالا برود ممکن است برد داغ کند و در نتیجه به سوزد.

برد آیفون تصویری الکتروپیک | برد آیفون تصویری تابا مدل 1040 | برد آیفون تصویری کوماکس

وظیفه برد در آیفون تصویری

اگر درباره اهمیت وجود برد در آیفون تصویری اطلاعات کافی ندارید بهتر است بدانید که برد مانند یک منبع تغذیه در هر دستگاهی عمل می کند و اصلی ترین وظیفه آن تامین نیرو برای کار کردن آیفون تصویری منزل شما است. بهتر است بدانید که ولتاژ ورودی یک برد در آیفون تصویری معمولاً ۲۲۰ ولت می باشد و در آن سو ولتاژ خروجی آیفون تصویری معمولاً بین ۱۴ تا ۱۶ ولت می باشد که قدرت جریان دهی آن ۱ تا ۲ آمپر است. به این نکته مهم توجه کنید که اگر برد دستگاه شما به هر دلیلی خراب شود می تواند خسارت زیادی را به همراه خود داشته باشد و باید قبل از ایجاد خسارت های زیاد به فکر تعمیر برد آیفون تصویری باشید.

در صورت نیاز به تعمیرات ایفون تصویری اینجا کلیک کنید.

خرابی های ایجاد شده توسط برد آیفون تصویری

همانطور که اشاره شد اگر برد آیفون تصویری به هر دلیلی خراب شود به همراه خود خرابی هایی را ایجاد می کند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. زمانی که برد دستگاه شما خراب شود اولین خرابی که ممکن است به همراه خود داشته باشد مربوط به نویز داشتن صدا در آیفون تصویری است. همچنین در بعضی از مواقع ممکن است تصویر موجود در آیفون دچار نویز و یا برفک شود که یکی از نشانه‌های آن خرابی برد آیفون تصویری میباشد.

به گفته متخصصین و تعمیرکاران خبره اما یکی دیگر از نشانه های خرابی برد در آیفون تصویری مربوط به باز نکردن درب توسط آیفون می باشد که در این مواقع آیفون تصویری نمی تواند درب ورودی را باز کند و می توان نتیجه گرفت که برد دستگاه شما خراب شده است. همچنین یکی دیگر از نشانه های خرابی برد این است که زمانی که برد دستگاه شما خراب می شود به طور قطع دستگاه شما در بیشتر مواقع خاموش می شود و یا تصویر در آیفون تصویری چشمک میزند که از نشانه های خرابی این قطعه مهم در آیفون تصویری است.

برد آیفون تصویری الکتروپیک | برد آیفون تصویری تابا مدل 1040 | برد آیفون تصویری کوماکس

برد آیفون تصویری از چه نوعی می باشد ؟

یکی از سوالاتی که معمولاً مشتریان از کارشناسان ما می پرسند این است که برد موجود در آیفون تصویری از چه نوعی میباشد. در پاسخ به این سوال به گفته کارشناسان ما به طور کلی بهتر است بدانید که برد به دو دسته تقسیم می شوند چه نوع اول آن برد سوئیچینگ است و نوع دوم معروف به برد خطی است.

جالب است بدانید که هر کدام از انواع برد معایب و مزیت های بسیار زیادی دارد اما برای اطلاعات بیشتر بهتر است بدانید کاربرد نوع سوئیچینگ معمولاً بیشتر است و عملکرد مناسب تری نسبت به برد خطی دارد و به همین دلیل است که در آیفون های تصویری از آن استفاده شده است. دلیل استفاده از برد سوئیچینگ در آیفون های تصویری این است که مصرف بهینه تری دارند و همچنین ولتاژ بسیار صاف شده تری نسبت به برد های خطی دارند و علاوه بر آن حجم آن بسیار کوچکتر است و به راحتی در آیفون تصویری قرار می گیرند.

قطعات برد آیفون تصویری

برد آیفون تصویری از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده است که قبل از شروع مرحله تعمیر برد باید با تمامی قطعات استفاده شده در برد آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید با درک صحیح مرحله تعمیر را آغاز کنید پس قبل از تعمیر برد شناخت قطعات یکی از مهمترین نکات میباشد که قطعات معروف در برد عبارت است از:

  • خازن ها
  • دیودها و پل دیودی
  • ترانس هسته فریت
  • آی سی سوئیچینگ
  • آی سی اپتوکوپلر
  • آی سی TL431
  • وریستور
  • NTC
  • چوک و سلف ها

نقش خازن ها در برد آیفون

خازن ها در برد آیفون تصویری نقش بسیار مهمی را دارند و به گفته کارشناسان ما این قطعات در واقع یک صافی برای برای ولتاژ خروجی آیفون تصویری شما می باشد. جالب است بدانید که این قطعات معمولاً از نوع الکترولیت ساخته شده اند و دارای بار الکتریکی در برد میباشند. به گفته کارشناسان ما معمولاً خازن ها به صورت موازی در برد آیفون تصویری قرار گرفته اند و همچنین باید به این نکته مهم توجه کنید که خازن ها معمولاً در خروجی و همچنین در ورودی مدار قرار گرفته اند. پس میتوان نتیجه گرفت که وظیفه اصلی خازن ها صاف کردن ولتاژ خروجی برد دستگاه شما می باشد که از این رو بسیار مهم است. اگر این احتمال را میدهید که خازن موجود در برد شما خراب شده است حتماً باید با استفاده از یک دستگاه تست خازن از سالم بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

منبع : http://irancommax1.ir/

تعمیر برد آیفون تصویری

همانطور که مشاهده کردید برد آیفون تصویری جزو مهمترین قطعات داخلی آیفون تصویری محسوب می‌شود و اگر به هر دلیلی دچار نقص فنی و یا خراب میشود باعث میشود که آیفون تصویری از کار بیفتد و باید قبل از ایجاد خسارت های جدی به فکر تعمیر برد آیفون تصویری باشید. اگر برد آیفون تصویری شما به هر دلیلی خراب شد می‌توانید تعمیر برد آیفون تصویری را به کارشناسان و تکنسین های خبره ما بسپارید و با خیال آسوده برد آیفون تصویری خود را در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر کنید.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا