عمومیمجله کسب و کار

از مزایا و ویژگی های لایت باکس چه می دانید؟

لایت باکس چیست؟ {راهنمای خرید ۲۰۲۱ + مزایا و انواع لایت باکس}

لایت باکس یک پنجره جدید رو به دنیای تبلیغات هستند که به گونه‌ ای چشم ‌نواز محصول و خدمات یک کسب ‌و کار را معرفی می‌کنند. این محصولات LED های پرنور و تصاویر زنده‌ ای هستند که نقش مؤثر در آگاهی ‌سازی محصول دارند.

انواع لایت باکس | تابلو لایت باکس دو طرفه‬‎ | ساخت لایت باکس تبلیغاتی

مزایای انواع لایت باکس‌ چیست؟

مزایای انواع لایت باکس‌ ها نسبت ‌به سایر روش ‌ها و ابزار های تبلیغاتی آفلاین سبب شده است که لایت باکس ها به گزینه‌ رایج بین تبلیغ‌کنندگان تبدیل شوند. از آنجایی ‌که یک کمپین تبلیغاتی همیشه مستلزم داشتن تصاویری واضح متشکل از متن و عکس در کنار یکدیگر است که به‌ خوبی در ذهن مخاطبان بنشیند این باکس‌ های روشن این هدف را به ‌خوبی میسر می‌کنند.

چرا باید از لایت باکس برای افزایش فروش استفاده کنیم ؟

افزایش فروش و بهره ‌مندی از تمامی جنبه ‌ها و فرصت‌ های فضا برای بهبود دیده شدن تجارت دو فاکتور مهم برای تمام کسب ‌و کار ها در نظر گرفته می ‌شوند و آینده آن شغل را به سمتی سوق می ‌دهند که تعامل فزاینده‌ ای با مشتریان خود داشته باشد.  نماد های بصری از جمله استراتژی‌ های تبلیغاتی برای فروش بیشتر یک محصول و یا معرفی خدمات یک شرکت و مجموعه هستند. کیفیت و خلاقیت در به نمایش گذاشتن تصویری از فعالیت یک مجموعه و تبلیغ آن امروزه توسط انواع لایت باکس انجام می‌گیرد.

 در گذشته از تابلو ها و پوستر های بدون نور در فضا های داخلی و بیرونی استفاده می‌ شد، اما امروز این روند به ‌طور کلی تغییر نموده و ایجاد تابلو های پرنور با رنگ ‌های خیره‌ کننده و پر جنب ‌و جوش سبب شده بسیاری از مشاغل از این علائم نورانی جهت تبلیغات بهره ببرند. استفاده از لایت باکس ‌ها برای دیده شدن کسب ‌و کار های گوناگون مزیت ‌های بسیاری به‌ همراه دارد که در ادامه به معرفی این مزایا خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از لایت باکس چیست ؟

از جمله مزایای لایت باکس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

·         استفاده آسان

 لایت باکس‌ های نورانی با چراغ‌ های LED معمولاً ضخامت و سطح نازکی دارند و در عین‌ حال به دلیل استفاده از چارچوبی از آلومینیوم دارای استحکام خوبی نیز هستند. دسترسی و نصب آن کاملاً آسان است و امکان نصب بدون ابزار و مهارت خاصی را فراهم می‌ کند. به‌ سادگی می‌ توانید پنل را باز کرده و تصاویر گرافیکی و تبلیغاتی خود را تعویض کنید و دوباره پنل را ببندید. در واقع این خاصیت برای برخی مشاغل که نیاز به تعویض زود به زود محصولات خود به مناسبت های گوناگون دارند بسیار پر فایده است. تنها نیاز به یک کاغذ بک لایت جدید با شعار تبلیغاتی تازه هستید.

·         استفاده از نوار های LED درخشان

تحقیقات نشان می‌ دهد که علائم و ابزار های تبلیغاتی که با چراغ‌  ها نورانی شده‌ اند، بسیار بیشتر مورد توجه مردم قرار می ‌گیرند. از این ‌رو برای دیده شدن و فروش محصولاتی که کمتر مورد توجه قرار می‌ گیرند و یا اعلام پیشنهادات و تخفیفات برای کسب و کار خود از لایت باکس ‌های نورانی استفاده کنید.

·         ذخیره انرژی

 در گذشته استفاده از افکت ‌های نوری جداگانه بر روی پوستر بسیار پر هزینه بود اما با به کارگیری تکنولوژی چراغ‌ های ال ‌ای‌ دی کم‌ مصرف در ساختار لایت باکس ‌ها انرژی کمتر و طول عمر بسیار بیشتری دارند و م ی‌توانند تا ۵۰ هزار ساعت کار کنند. گرما و کربن تولید نمی‌ کنند از این ‌رو دوستدار محیط‌زیست تلقی می ‌شوند.

·         تبلیغات مستمر و شبانه ‌روزی

بدون شک می دانید که استفاده از تبلیغات آنلاین و یا اجاره بیلبورد تا چه مقدار می ‌تواند پرهزینه و گران‌ قیمت باشد. در کنار هزینه گزافی که بابت نمایش محدود آن پرداخت می شود، دائمی نیستند و به ‌طور موقت می ‌تواند کسب و کار شما را به نمایش بگذارد.  اما با استفاده از لایت باکس ‌ها تبلیغات شبانه‌روزی و نامحدود در تمام ساعت خواهید داشت. حتی زمانی‌که شرکت‌ شما در خارج از ساعات کاری قرار دارد لایت باکس ‌ها کار خودشان را انجام خواهند داد و تبلیغاتشان را در معرض دید افراد زیادی قرار می ‌دهند.

·         امکان نصب در تمامی مکان ‌ها

 یکی از مزیت ‌های لایت باکس ‌ها امکان نصب در مکان ‌های پر رفت ‌و آمد است که درصد دیده شدن در آن بسیار زیاد است و محدودیتی از نظر مکان نصب ندارند. امکان نصب در فروشگاه ‌های بزرگ و زنجیره‌ ای، مترو و ایستگاه‌ های عمومی حمل ‌و نقل، پاساژ و مال ‌ها، فرودگاه‌ ها، سالن دانشگاه و مدارس، ادارات و سالن ‌های زیبایی، داروخانه ‌ها، سالن کنفرانس،همایش، سمینار، سالن تئاتر و سینما، پیاده ‌رو ها، دیوار بیرونی و داخلی ساختمان ها و به‌ طور خلاصه هر مکانی که روزانه هزاران نفر از کنار آن عبور می‌کنند.

·         تنوع در ساختار

 ساختار کلی لایت باکس ‌ها از یک قاعده پیروی می‌ کنند، اما به‌ صورت جزئی با یکدیگر متفاوت هستند و انواع مختلفی دارند که هر سلیقه ‌ای را پوشش می‌ دهند.  انواع آن شامل: لایت باکس فریم لس، فریم لس پارچه‌ای، لوگو برای نمایش برندینگ، کریستال، چرخشی، MDF، آلومینیوم، اسنپ فریم،‌ مگنتی و غیره هستند که برخی را میتوان به ‌صورت یک ‌طرفه، دوطرفه، ایستاده، آویزان و دیواری سفارش داد.

·         امکان دید دو طرفه

 یکی از مدرن‌ ترین نوع لایت باکس‌ ها بدون شک لایت باکس فریم لس است که در نوع دوطرفه کاربرد جالبی دارد. زمانی‌که به‌صورت آویز و یا ایستاده ساخته می ‌شوند میتوان در دو طرف آن، دو تصویر مجزا را قرار داد که هر کدام پیام و متن جداگانه را دربر می‌ گیرند. مانند این‌که دو ساختار مجزا را به یکدیگر چسبانده باشید. این باکس دو طرفه موقعیتی را به وجود می ‌آورد که امکان ندارد دیده نشود و اطمینان داریم که احتمال دیدی دو برابر از حد معمول را خواهد داشت.

یکی دیگر از کاربرد های شگفت انگیز لایت باکس فریم لس قرارگیری تعدادی از آن ‌ها در کنار یکدیگر برای ایجاد تصویری بسیار بزرگتر از حد معمول است، به گونه ‌ای که پنل ها را میتوان در کنار یکدیگر به ‌صورت پازل قرار داد و یک تصویر واحد را به وجود آورد. ازین روش نیز گاهی در سقف ها برای ایجاد فضایی زیبا و دلنشین بهره می برند.

·         کیفیت تصاویر گرافیکی

تأثیر طراحی ‌های گرافیکی جهت خلق تصاویر خوش ‌رنگ و با رنگ‌ بندی و کیفیت فوق‌العاده در تصاویر تبلیغاتی انکارناپذیر است. تصاویری که در لایت باکس و بر روی کاغذ بک لایت چاپ می ‌شود با استفاده از نوین ‌ترین روش ‌های چاپ دیجیتال یعنی چاپ یووی انجام می ‌شود.  اگر مطالعه ‌ای در خصوص این نوع از چاپگرها داشته باشید در خواهید یافت که طیف رنگی این نوع از چاپ بسیار گسترده ‌است و تصاویر با وضوح فوق ‌العاده و کیفیتی ماندگار را چاپ می کنند.

 همچنین در نوع فریم لس پارچه‌ ای استفاده از دستگاه سابلیمیشن، مقاومت طرح را چند برابر می‌کند و همین سبب می‌شود نوع فریم لس پارچه ای برای قرارگیری در فضای بیرونی که امکان آسیب دارد بسیار مناسب باشد. ممکن است در اثر شرایط آب ‌و هوایی نگران خرابی لایت باکس شوید اما استحکام و ماندگاری نوع پارچه ‌ای بسیار زیاد است.

·         ایجاد فضایی مدرن

 در فضای داخلی فروشگاه و یا هر فضای دیگر می ‌توانید از لایت باکس ‌ها به‌ عنوان منبع نوری مصنوعی کمک بگیرید. پنل های آن صفحاتی نورانی هستند که می ‌توانید در سقف و یا دیوار به کار ببرید و از نور مصنوعی و ملایمی که ایجاد می‌ کنند استفاده کنید.  در برخی مناطق از یک فضا که نور کافی ندارند، وجود لایت باکس بر روی دیوار و سقف می ‌تواند فضایی مدرن و با هر رنگی که دلخواه شما است ایجاد کند.

 نورپردازی عالی، روشن، ماندگار با صرف هزینه و انرژی اندک برای هر فضای اداری و یا تجاری که به فکر ایجاد فضای نوین است از مزایای این سازه محسوب می‌شود. و در نهایت مسئله‌ ای که برای تمامی بازاریابان شناخته ‌شده است تبلیغات صحیح است که باعث موفقیت می ‌شود.  فرصتی برای داشتن تبلیغ ۲۴ ساعته و در تمام طول هفته و ماه با استفاده از لایت باکس فراهم است.  توجه و گرایش افراد به سمت یک علامت نورانی که همچون نمایشگری مداوم عمل می ‌کند از مزایای لایت باکس است.

ساختار کلی لایت باکس چگونه است ؟

این سازه متشکل شده ‌است از یک قاب آلومینیومی که از استحکام و ظرافت بالایی برخوردار است. آلومینیوم به دلیل خاصیت ضد زنگ و حالت پذیری فوق ‌العاده و مقاومت خوب در ساخت اکثر سازه ‌هایی که در محیط بیرونی قرار دارند مناسب است. درون این قاب که می ‌تواند ضخامت ‌های متفاوتی بسته به نوع لایت باکس داشته باشد چندین قسمت تعبیه ‌شده که محل قرارگیری  یک لایه ورق PVC در پشتکار و نوار های چراغ SMD و کاغذ بک لایت که همان تصویر گرافیکی تبلیغاتی است و یک لایه پلکسی شفاف و براق برای محافظت و کاور تصویر قرار می‌گیرد.

مشاهده مطالب بیشتر

تحریریه مجله ایرانی

اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا